پزشکی

۱۰ غذایی که دیابتی ها روزانه باید بخورند

یکشنبه , 10 دی 1396پرنیت خبر
۱۰ غذایی  که دیابتی ها روزانه باید بخورند

انتخاب غذاهای سالم برای کنترل قند خون برای افرادی که دارای دیابت نوع 2 هستند انتخاب می شود، اما اگر غذاهایی وجود داشته باشد که نه تنها کنترل دیابت را حفظ می کنند، بلکه دیابت و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد ‌

10 غذایی که دیابتی ها باید روزانه بخورند

 

انتخاب غذاهای سالم برای کنترل قند خون برای افرادی که دارای دیابت نوع 2 هستند انتخاب می شود، اما اگر غذاهایی وجود داشته باشد که نه تنها کنترل دیابت را حفظ می کنند، بلکه دیابت و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد - نوعی از چگونگی بهبود کلسیم سلامت استخوان چیست؟ محققان برخی از غذاهای اصلی عملکردی را مشخص کرده اند که به نظر می رسد وضعیت بیماری را بهبود می بخشد و احتمالا خطر را کاهش می دهد. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است

 

 

 

بلوبری  

 خوردن میوه های آبی کوچک یک نوع مواد مغذی مفید برای به دست آوردن برخی از کربوهیدرات های روزانه است، و تحقیقات نیز نشان می دهد که خوردن زغال اخته به طور منظم - و همچنین انواع دیگر  توت ها - حساسیت انسولین را بهبود می بخشد. این به این معنی است که سلول ها بیشتر به انسولین بدن خود جذب می شوند. محققان همچنین اثر ضد التهابی فیتوکمیکال ها را در انواع توت ها به عنوان احتمال کاهش برخی از خطرات قلب و عروق دیابت نوع 2 اعتبار می دهند.

پرتقال

پرتقال، گریپ فروت، کلمنستین - تحقیقات نشان می دهد که مصرف مرکبات به دلیل ترکیبات ضد التهابی هسپریدین و دوز سالم فیبر محلول، اثرات مثبت و بلند مدت بر روی قند خون و همچنین کلسترول دارد. تحقیقات بیشتری از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد که خوردن تمام میوه، به جای آب، با خطر کمتر توسعه دیابت نوع 2 همراه است.

 

نخود

نخود و لوبیا و عدس غذاهای شناخته شده با شاخص گلیسمی پایین است و آنها را انتخاب خوبی برای دیابت می کنند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن حبوبات ممکن است اثر درمان داشته باشد. در یک مطالعه 2012 که در آرشیو پزشکی داخلی منتشر شده، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یک ماه فستفود بژ به مدت سه ماه به عنوان بخشی از مصرف کربوهیدرات خود مصرف کردند. در مقایسه با سایر شرکت کنندگان در مطالعه، مصرف کنندگان بومی روزانه، کاهش بیشتر در میزان هموگلوبین A1c و کاهش فشار خون را نشان دادند.

شکلات تیره

:آیا درمان شیرین واقعا کنترل قند را بهبود می بخشد؟ برخی مطالعات انجام شده در این زمینه نشان دادند که مقدار کمی از شکلات تیره  که روزانه مصرف می کند، روزانه مقدار انسولین و فشار خون را کاهش می دهد. اثرات دیده می شود به ترکیبات به نام پلی فنل ها. همیشه در ابتدا تغییرات و اضافه کردن رژیم غذایی خود را با یک متخصص پزشکی متمرکز کنید، اما کمی تغییر شکل از شکلات تیره با کیفیت بالا و جایگزینی دیگر کربوهیدراتهای سالم باعث می شود که جوانه های چشایی شما و میزان قند خون شادتر شود.

گیاهخواران مبتنی بر گیاهان، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، اما بسیاری از آنها معتقدند که این بیماری نیز سبب کاهش شاخص توده بدنی می شود. اما یک مطالعه 2012 در مجله پزشکی پیشگیرانه نشان داد که یک رژیم غذایی با تراکم مواد مغذی بالا (HND) - که عمدتا مصرف روزانه را در اطراف میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات در حالی که از گوشت فرار می کند، تأثیر زیادی بر روی افراد مبتلا به دیابت دارد. در حقیقت، بعد از پیگیری هفت ماهه رژیم HND، شرکت کنندگان در مطالعه، کاهش قابل توجهی در HgbA1c، فشار خون و تری گلیسیرید ها، افزایش قابل توجهی در HDL و 62 درصد سطح گلوکز خون در حد نرمال داشتند.

روغن زیتون

:جایگزین کردن چربی های اشباع شده و ترانس با چربی های غیر اشباع سالم یک توصیه کلیدی برای همه افراد است، اما نوع چربی مصرف شده ممکن است نقش مهمی در سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 داشته باشد. به همین دلیل دیابت با افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی همراه است. کنترل وزن، فعال بودن و نظارت بر سطح گلوکز از طریق رژیم غذایی می تواند کمک کند، اما مهم است که چربی ها و روغن های قلب سالم از چربی های اولیه تشکیل دهنده رژیم غذایی باشند. مصرف روغن زیتون فوق العاده با توجه به کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که با توجه به اثرات ضد التهابی آن می توان مصرف گلوکز توسط سلول ها را نیز بهبود بخشد. روغن زیتون را در هنگام آشپزی و با استفاده از روغن در سالاد، روزانه مصرف کنید، و همچنین به دنبال راه هایی برای ترکیب آجیل، بذر، آووکادو و ماهی سرد در هر هفته باشید.

سبزیجات سبز

مصرف بیش از حد سبزیجات سبز در بیماران دیابتی نوع 2 65 سال و بالاتر با کاهش سطح HgbA1c و کاهش قابل توجهی در عوامل خطر قلبی عروقی همراه بود.  بررسی شده است که آیا این اثرات ناشی از تراکم مواد مغذی سبزیجات - به ویژه ویتامین A، C و E و منیزیم است که مصرف آن با کنترل بهتر گلیسمی همراه است یا جایگزینی این سبزیجات به جای کمتر مواد غذایی مضر. بهترین نتایج زمانی بود که حداقل 200 گرم سبزی مصرف شده هر روز (حدود 3 تا 3 ½ فنجان)، حداقل 70 گرم از سبزیجات سبز (حدود ¾ تا 1 فنجان).

اجیل

کره آجیل و بادام زمینی خوردن 5 وعده در هفته از آجیل (1 وعده = 1 اونس آجیل یا 1 قاشق غذاخوری کره ) با کاهش قابل توجهی در بیماری قلبی و خطر سکته مغزی در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 در پرستاران طولانی مدت همراه بود مطالعه سلامت، در حالی که یک مطالعه سال 2011 در مجله Diabetes Care منتشر شد، دریافتند افرادی که مبتلا به دیابت بودند، روزانه به جای کربوهیدرات، دو قاشق غذا خوری کره را مصرف کردند. با در نظر گرفتن برخی از کالری های کربن تصفیه شده برای گردو، بادام، و یا کره بادام زمینی، فقط مطمئن شوید که میزان اندازه و نمک خیلی نباشد!

پروبیوتیک ها طی چند سال گذشته، مطالعات متعدد اثراتی را که باکتری ها؛ ممکن است در تنظیم مقداری گلوکز داشته باشند، مورد بررسی قرار داده اند، برخی با تمرکز بر مصرف ماست و دیگران تمرکز بر مصرف پروبیوتیک. یافته های اولیه در تمام مطالعات نشان می دهد که خوردن غذاهای پر پروبیوتیک مانند ماست به میزان قابل توجهی باعث افزایش قندخون ناشتا و / یا HgbA1c می شود که به طور منظم مصرف می شود و بیش از هشت هفته طول می کشد.

دارچین

دارچین: دارچین ادویه جادویی شیرین به نظر می رسد حساسیت به انسولین را افزایش می دهد، در نتیجه به کاهش قند خون کمک می کند. مکانیسمی دقیق برای اینکه چگونه ادویه شیرین این کار را انجام می دهد و نیز مصرف توصیه شده هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، اما بیشتر تحقیقات به توانایی دارچین برای کمک به کنترل قند خون در روزانه و دراز مدت کمک می کند و به نظر نمی رسد برای داشتن عوارض جانبی بالقوه به غیر از افزودن طعم کمی بر روی غذاهایی که پیش از خوردن غذا می خورید، مثل بلغور جو دوسر، ماست و روغن می خورید.

 

منتشر کننده:سامانه های سلامت