بیماری ها

5 نشانه های خشم شما به خاطر هورمون های شما است

پنج شنبه , 21 دی 1396پرنیت خبر
5 نشانه های خشم شما به خاطر هورمون های شما است

هورمون ها مواد شیمیایی قوی هستند؛ آنها کمک می کنند که بدن ما به درستی و عمیق بر خلق و خوی ما تاثیر بگذارد. آنها در غدد واقع در زیر غده ها، تخمدان ها، پانکراس، هیپوفیز، تست ها و تیروئید تولید می شوند. مغز ما به طور مداوم با هورمون ها از طریق سروتونین، نوراپی نفرین، دوپامین و GABA ارتباط برقرار می کند. هورمونها - از جمله تولید و نگهداری هورمونی - به طور مستقیم تحت تاثیر فعالیت مغز قرار دارند‌

5 نشانه های خشم شما به خاطر هورمون های شما است

 

هورمون ها مواد شیمیایی قوی هستند؛ آنها کمک می کنند که بدن ما به درستی و عمیق بر خلق و خوی ما تاثیر بگذارد. آنها در غدد واقع در زیر غده ها، تخمدان ها، پانکراس، هیپوفیز، تست ها و تیروئید تولید می شوند.

مغز ما به طور مداوم با هورمون ها از طریق سروتونین، نوراپی نفرین، دوپامین و GABA ارتباط برقرار می کند. هورمونها - از جمله تولید و نگهداری هورمونی - به طور مستقیم تحت تاثیر فعالیت مغز قرار دارند و بالعکس. در نتیجه، عدم تعادل در مغز یا سیستم های هورمونی می تواند ما را برای یک حلقه پرتاب کند.
"هنگامی که ما عصبانی هستیم، ضربان قلب، تنش شریانی و تولید تستوسترون افزایش می یابد، کورتیزول (هورمون استرس) کاهش می یابد و نیمکره چپ مغز تحریک می شود."
گرچه موضوع به اندازه کافی مورد توجه نیست، هورمون ها نقش مهمی در تنظیم خلق و خوی بازی می کنند. تاکید بیشتر بر انتقال دهنده های عصبی مغز نسبت به تعادل هورمونی بدن در این زمینه است. اما به دلیل رابطه پیچیده بین غدد درون ریز (هورمونی) و سیستم عصبی، هر دو به همان اندازه احتمال دارد.
خشم، اضطراب و افسردگی، سه شکایت رایجتر از هر کسی که دچار عدم تعادل هورمونی یا عصبی هستند.
در اینجا ما قصد داریم تا بر علائم بالقوه خشم هورمونی، علل آن و آنچه که ما می توانیم به طور طبیعی دوباره متعادل کنیم، سطوح هورمون ما را تمرکز کنیم.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


در اینجا 5 علامت خشم از هورمون ها (و نحوه تعادل آنها) وجود دارد:


1. بی خوابی: عدم تعادل پروژسترون

پروژسترون یانگ به یانگ استروژن است؛ این است که پروژسترون اثر متفاوتی بر خلق و خوی دارد. دانشمندان مغز از واژه "inhibitor" برای توصیف عملکرد شیمیایی استفاده می کنند که فقط یک روش فانتزی است که می گوید مغز آن را کند می کند. استروژن، از سوی دیگر، سرعت مغز را بالا میبرد.

اگر مواد شیمیایی هیجان انگیز توسط مهارکننده مورد بررسی قرار نگیرند، ما بیشتر مستعد ابتلا به سرگیجه و خشم هستیم.

هنگامی که اختلاف بین دو ماده شیمیایی وجود دارد، به خصوص هنگامی که سطح پروژسترون کمبودی دارد، خواب آرام دچار مشکل می شود. هورمون مغز در حدود 20 برابر بیشتر از بدن است.


2. اضطراب: استروژن کم

استروژن، یکی از هورمون های جنسی مهم در زنان، به مغز و بدن کمک می کند تا با تولید بتا اندورفین ها و سروتونین - که هر دو برای حالت مثبت ذهنی حیاتی هستند. استروژن همچنین در مقابله با سطوح دوپامین و نوراپی نفرین کمک می کند.

نه تنها انفجار خشم احتمالا زمانی که استروژن فقیر، اضطراب و استرس بیش از حد است.

 

3. کاهش میزان لیتیو: تستوسترون پایین

در حالی که تستوسترون بیش از حد با تهاجم بیشتر همراه است، کمبود تستوسترون می تواند به سندرم مردانه تحریک پذیر کمک کند. سطح پایین تستوسترون به مقدار بالاتر کورتیزول - هورمون استرس بدن متصل است.

Richard Giannoto، MD، یک متخصص سلامت متابولیک می گوید: رفتارهای ناشی از آن عبارتند از خشم، سارکاسم، ناامیدی، غم و اندوه، افسردگی، انزال، خصومت و / یا اضطراب و نارضایتی.

رانندگی جنسی پایین اغلب همراه با کمبود تستوسترون نیز همراه است.


4. افسردگی: هیپوتیروئیدیسم

هیپوتیروئیدی کاهش تولید هورمون تیروئید است. در حالی که هیپرتیروئیدیسم می تواند باعث اضطراب، تحریک پذیری و نوسانات خلقی شود، هیپوتیروئیدیسم می تواند موجب افسردگی (همراه با امواج مغزی و نشانه های حافظه) شود.

سطوح هورمون غیر طبیعی تیروئید باعث ایجاد اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی می شود. خوشبختانه، بیماران مبتلا به هیپوتیروئیدی که وضعیت خود را درمان می کنند معمولا عوارض جانبی افسردگی را از بین می برند.


5. افزایش وزن: کورتیزول بیش از حد

همانطور که قبلا ذکر شد، کورتیزول به عنوان "هورمون استرس" بدن مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می رسد که بیش از حد آن را یک شلاق دو طرفه برای خلق و خوی ما و کمربند ما است.

با توجه به دومی، افزایش سطح کورتیزول، تبدیل قند خون به چربی را تحریک می کند. که اغلب توسط pudge اضافی اضافی در ناحیه شکم نشان داده می شود.

همچنین لازم به ذکر است که کافئین اضافی به طور چشمگیری سطح کورتیزول را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، مواد غذایی ناخواسته که با یک فنجان جو به سر می برد، ایده بسیار خوبی نیست.

هورمون
به طور طبیعی متعادل کردن هورمون های شما

دکتر جاش تگز هفت روش طبیعی برای تراز کردن هورمون های ما را توصیه می کند:

1. کربوهیدرات "بد" را برای چربی های سالم تعویض کنید. خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب سالم برای حفظ سطح هورمون در بررسی ضروری است. چربی های سالم موثر بر خواص التهابی و هورمون تغییر دهنده کربوهیدرات های تصفیه شده.

2. از گیاهان سازگار با گیاهان استفاده کنید: گیاهان آداپتوژن گیاهان را درمان می کنند که از استرس و افزایش عملکرد سیستم ایمنی برخوردار هستند. تبر توصیه می کند گیاه ashwagandha و ریحان مقدس است.

3. آدرس نابرابری احساسی: با وجود تمام آمارهایی که امروز به عنوان قاتل شماره یک اشاره می کنند، بسیاری از ما نتوانستیم به فاکتور خارجی و انتخاب شیوه زندگی کمک کنیم که به استرس کمک می کند. تمرین، طب سوزنی، و ورزش و گزینه های طبیعی برای متعادل کردن حالت های عاطفی.

4. استفاده از روغن های ضروری: به طور طبیعی تعادل هورمون ها نیاز به حذف سم در بدن است. مراقب باشید که محصولات مراقبت از بدن حاوی DEA و پارابن ها باشد. از محصولات طبیعی مانند روغن نارگیل، روغنهای ضروری و کره شیا استفاده کنید.

5. استفاده از مکمل ها: جهان ما سریع تر از هر زمانی در تاریخ است. خوردن در حال رفتن برای بسیاری از ما عادی شده است، که برای سلامتی خوب نیست. مکمل های طبیعی می توانند این شکاف مواد مغذی را در رژیم های غذایی ما کمک کنند. برخی از مواد مغذی ارگانیک، گیاهی یا چند ویتامین طبیعی را امتحان کنید.

6. مراقب باشید meds: عوارض جانبی برخی از داروها می تواند مانع از تعادل هورمون است. تغییرات اشتها، خواب آلودگی، خستگی، کم میل جنسی و حتی افسردگی ممکن است نشانه هایی باشد که چیزی غیرممکن است.

7. خواب به اندازه کافی: به طور مداوم کمتر از 7 تا 8 ساعت خواب در هر شب موجب اختلال در ریتم طبیعی طبیعی بدن می شود و یکی از بدترین چیزها برای حفظ تعادل هورمونی است.

 

منتشر کننده :های سلامت