تغذیه و تناسب اندام

علم توضیح می دهد چه اتفاقی در بدن شما می افتد وقتی موز بخورید

شنبه , 23 دی 1396پرنیت خبر
علم توضیح می دهد چه اتفاقی در بدن شما می افتد وقتی  موز بخورید

موز در حداقل 107 کشور رشد می کند و در مقیاس ارزش غذایی چهارم از محصولات غذای جهان قرار دارد. آمریکایی ها موز بیشتری از سیب و پرتقال مصرف می کنند موز منحصر به فرد است که آنها مقرون به صرفه، خوشمزه و بسیار مغذی هستند. این ویژگی ها به توضیح اینکه چرا این میوه شایع است کمک می کند. طبق اخبار پزشکی روزانه، موز در بیش از صد کشور رشد می کند؛ وارد کردن چهارمين ميزان درآمد در ميان تمام محصولات دنيا.‌

علم توضیح می دهد چه اتفاقی در بدن شما می افتد وقتی موز بخورید


موز

موز در حداقل 107 کشور رشد می کند و در مقیاس ارزش غذایی چهارم از محصولات غذای جهان قرار دارد. آمریکایی ها موز بیشتری از سیب و پرتقال مصرف می کنند

چرا ما چیزی را انتخاب می کنیم؟

سه دلیل: اشتها، طعم و تغذیه.

موز منحصر به فرد است که آنها مقرون به صرفه، خوشمزه و بسیار مغذی هستند. این ویژگی ها به توضیح اینکه چرا این میوه شایع است کمک می کند.

طبق اخبار پزشکی روزانه، موز در بیش از صد کشور رشد می کند؛ وارد کردن چهارمين ميزان درآمد در ميان تمام محصولات دنيا.

"اما شکر چی؟"

قندهای طبیعی ساکارز و فروکتوز میوه شیرین آن را می دهد. بعضی از مردم به خاطر محتوای شکرشان از موز نگهداری می شوند، اما نیازی به جلوگیری یا محدود کردن میوه ها در مقادیر معقول نیست.

برای مثال، ترکیب شیمیایی تولید شده و فروکتوز طبیعی بسیار متفاوت است. در اینجا چیزی است که کریس گنار، کارشناسی، نویسنده در Healthline.com می گوید:

"شواهد زیادی وجود دارد که مقدار زیادی فروکتوز در هنگام مصرف بیش از حد باعث ایجاد آسیب می شود. با این حال، این بستگی به دوزها و زمینه دارد و به میوه اعمال نمی شود. "

علاوه بر این، موز با فیبر و آب پر می شود. سابق، متابولیک زبان، سوکروز و فروکتوز را حذف می کند؛ دومی باعث کاهش هضم قندها می شود.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

مزایای بهداشتی متعدد

 

  1. خواص ضد سرطان

    به گفته محققان ژاپنی، موزهای کاملا رسیده (پوست زرد با تکه های تیره) حاوی مقدار قابل توجهی از فاکتور ناباروری تومور یا TNF هستند.

    TNF یک مولکول سیگنال دهنده است که به عنوان یک سیتوکین شناخته می شود که پاسخ قوی ایمنی را تحریک می کند که سلول های تومور غیرطبیعی کشف می شوند
     
  2. کاهش فشار خون


مصرف یک رژیم کم سدیم و پتاسیم بالا باعث حفظ فشار خون سالم می شود. پتاسیم رگ های خونی عروق بدن را تنظیم می کند که فشار خون را کاهش می دهد.

کارشناسان بهداشت توصیه می کنند 4700 میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم روزانه. برآورد شده است که تنها 2 درصد بزرگسالان آمریکایی این الزام را دارند.

موز معمولی دارای بیش از 460 میلی گرم پتاسیم است و تقریبا بدون سدیم است.


3. سلامت قلب را تقویت می کند

موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6 و C و دوز سالم فیبر است که غنی از پتاسیم است.

محققان در مطالعه ای که در مجله "Today's Dietitian" منتشر شده است، افرادی که حداقل 4000 میلیگرم پتاسیم مصرف کرده اند، 49 درصد احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را نسبت به افرادی که تنها 1000 میلی گرم مصرف می کنند، کاهش می دهند.

4. تنظیم قند خون

اگر شما نیاز به اثبات بیشتری دارید که قندهای موجود در موز طبیعی به طور سالم هستند، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که از رژیم های دارای فیبر بالا استفاده می کنند سطح قند خون پایین تر از افرادی است که نمی کنند. دیابت نوع 2 که مقدار زیادی از آزمایش فیبر را برای بهبود قند خون، چربی ها و سطوح انسولین مصرف می کند.

دو موز معمولی و متوسط حاوی حدود 6 گرم فیبر با کیفیت بالا است.


5. هضم آسان است

موز بخشی از رژیم غذایی "BRAT" است که هضم را تسکین می دهد: موز، برنج، سیب زمینی و نان تست.

ما ذکر کرده ایم که موز حاوی دوز سالم فیبر با کیفیت است که باعث کاهش هضم می شود. موز همچنین غنی از الکترولیت ها است، که کمک می کند جایگزین مایع از دست رفتن از عرق کردن و اسهال.

از آنجا که فروشگاه های پتاسیم خود، فیبر و الکترولیت های با کیفیت، چند موز خورده شده در هر روز می تواند به حفظ یک سیستم گوارشی سالم کمک کند.

6. کمک می کند تا اکسیژن بدن تامین شود.

کمبود آهن یکی از شایع ترین مشکلات پزشکی در کشورهای توسعه یافته، از جمله ایالات متحده است. کمبود آهن طولانی می تواند منجر به کم خونی شود، وضعیتی که بدن به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند.

موز دارای غنی از آهن، جزء هموگلوبین است که در حمل اکسیژن از ریه ها به سایر قسمت های بدن کمک می کند.
7. مزایای شناختی

موز پتاسیم را به مغز عرضه می کند که باعث می شود سطح اکسیژن را نرمال نگه دارد و سیگنالینگ بین نورون ها را تقویت کند.

موز حاوی تریپتوفان، پیش ماده معدنی برای سروتونین شیمیایی مغزی است. سروتونین شیمیایی "تثبیت کننده" مغز ما است، از تغییرات خلقی و مهیج مغز جلوگیری می کند.

منتشر کننده :های سلامت