تغذیه و تناسب اندام

5 دلیل برای خوردن اسفناج ، با توجه به علم

یکشنبه , 24 دی 1396پرنیت خبر
5 دلیل برای خوردن اسفناج ، با توجه به علم

اسفناج گیاهی است یک ساله دارای ساقه ای راست به ارتفاع نیم متر که برگ های ان پهن و نرم مثلثی شکل به رنگ سبز است. اسفناج نسبت به سرمای زمستان مقاوم است.دو نوع اسفناج وجود دارد که به نام پائیزه و بهاره نامیده می شود. اسفناج بهاره در فصل بهار کاشته می شود.نوع پائیزه ان که به خاک غنی احتیاج دارد در پائیز کاشته می شود.اسفناج داری مواد مغذی فراوانی است که کشت ان امروز در تمام دنیا معمول است‌

5 دلیل برای خوردن اسفناج ، با توجه به علم

 

اسفناج

 

اسفناج گیاهی است یک ساله دارای ساقه ای راست به ارتفاع نیم متر که برگ های ان پهن  و نرم مثلثی شکل به رنگ سبز است. اسفناج نسبت به سرمای زمستان مقاوم است.دو نوع اسفناج وجود دارد که به نام پائیزه و بهاره نامیده می شود. اسفناج بهاره در فصل بهار کاشته می شود.نوع پائیزه ان که به خاک غنی احتیاج دارد در پائیز کاشته می شود.اسفناج داری مواد مغذی فراوانی است که کشت ان امروز در تمام دنیا معمول است. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

شما ممکن است تأثیرات کوتاه مدت مواد غذایی را در مغزتان شاهد باشید: اما آنچه ما می خوریم نیز در بلند مدت به ما تاثیر می گذارد. رژیم های غذایی ما در رحم و ادامه دادن به سن، نه تنها بدن ما را تشکیل می دهند، بلکه مغز ما نیز هست. »~ انجمن علوم اعصاب
رژیم های غربی و کمبود مواد مغذی

اصطلاح "رژیم غربی" مترادف با سلامت بد است - و برای یک دلیل خوب است. غربی ها شهرت وفاداری خود را برای غرغر کردن بر روی هات داگ، چیگربان ها، کیک بستنی و دیگران - که همه آنها در کشورهای غربی گرفته شده است به دست آورده اند.

از 20 کشور چاق پرجمعیت جهان بیش از نیمی از انها رژیم های غربی مصرف می کنند. به طور خلاصه، این به معنای افزودنی ها و نگهدارنده ها، میوه های تازه و سبزیجات و غذاهای فرآوری شده بیشتر است.

هنگامی که بدن ما از مواد مغذی محروم می شود، یک دولت که اغلب در کشورهای غربی اتفاق می افتد، بدن ما با تقریبا اشتیاق به هر چیزی پاسخ می دهد.

Superfood به عنوان "غذای غنی از مواد مغذی محسوب می شود که به ویژه برای سلامتی و رفاه مفید است" .

چرا ما بیشتر به آنها نیاز داریم؟ در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد:

- مبارزه با گرسنگی (و "رفع سریع")

- حفظ وزن بدن سالم.

- احساس خوبی در مورد خودمان داشته باشیم.

تثبیت قند خون ما.

و، البته، تغذیه مغز!


اسفناج: فوق العاده شگفت انگیز

مگان وار، یک متخصص تغذیه و پزشک خصوصی، در MedicalNews امروز می نویسد:

 اسفناج یک غذای فوق العاده با تن مواد مغذی در یک بسته کم کالری است.  سبزیجات تیره  برگ مانند اسفناج برای پوست، مو و سلامت استخوان ها مهم هستند. آنها همچنین پروتئین، آهن، ویتامین ها، و مواد معدنی را فراهم می کنند. "

حالا که اهمیت اسفناج را بر سلامت کلی بدن ما ثابت کرده ایم، در مورد پنج مزایای مغزی برای خوردن اسفناج بیایید.

آیا شما اسفناج را می خورید؟

در اینجا پنج دلیل برای اینکه چرا باید اسفناج بخوریم.


1. اسفناج حافظه را افزایش می دهد

یک رژیم غذایی که در فولات  وجود دارد، یکی از ویتامین های B (B9)، می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. اضطراب، سردرگمی، افسردگی، خستگی و فراموشی در میان آنها. ویتامین B برای عملکرد مغز حیاتی است، مخصوصا برای سلامت حافظه.

رژیم غذایی معمولی "غربی" که پر از قندهای تصفیه شده و چربی های ناسالم است، می تواند برای حافظه کوتاه مدت و بلند مدت مخرب باشد.

در عین حال، اسفناج یکی از قوی ترین تقویت کننده ی حافظه است. یک فنجان اسفناج حاوی 65٪ از ارزش روزانه توصیه شده (RDV) فولات و بیش از 20٪ از RDV خود را برای ویتامین B6.

2. اسفناج تمرکز را افزایش می دهد

اسید آمینه L-تیروزین برای سنتز (ترکیب) دوپامین و نوراپی نفرین عصبی ضروری است.

دوپامین برای رانندگی و انگیزه ضروری است؛ نوراپی نفرین است که بازدارنده تنش طبیعی مغز است. رانندگی، انگیزش و استرس مقاومت برای تمرکز  بسیار مهم است.

یک فنجان اسفناج شامل 20٪ RDV تيروزين است. سایر غذاهای غنی از تیروزین شامل آووکادو، لوبیا، گوشت، ماهی تن، مرغ، ماهی قزل آلا، دانه و گردو است.
3. اسفناج جلوگیری از التهاب مضر برای عملکرد مغز است

سطح بالای التهاب باعث افزایش خطر بسیاری از بیماری ها می شود. در حالی که التهاب مزمن را به شرایط بدن مرتبط می کنیم؛ این می تواند بر عملکرد مغز ما تاثیر بگذارد.

Folate  یا فولیک اسید (ویتامینB9) باعث کاهش هوموسستین عامل التهابی می شود، که طبق مجله آمریکایی روانپزشکی، فعالیت های انتقال دهنده های عصبی مغز را مختل می کند.

4. اسفناج کمک می کند تا شناخت تیز داشته باشیم

در یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، گروهی از افراد مسن که رژیم غذایی با فیبر در رژیم غذایی مصرف می کردند، در آزمون های شناختی بالاتر از افرادی بودند که نمی دانستند.

فیبر غذایی به کاهش هضم کمک می کند و یک ماده غذایی ضروری برای عملکرد سالم روده است. مطالعات متعدد نشان داده است که رابطه مهم بین سلامت روده و عملکرد مغز. در حقیقت، این دو ارتباط بسیار پیچیده ای دارند؛ دانشمندان به عنوان "مغز دوم" به روده اشاره می کنند.

یک فنجان اسفناج آب پز حاوی حدود 17٪ از RDV برای فیبر است.

5-اسفناج کاهش دهنده شناختی است

یکی از بهترین چیزهایی که می توانید برای سلامتی درازمدت مغز انجام دهید، خوردن درست است. ما این واقعیت را ثابت کردیم که اسفناج حاوی برخی از ارزشمندترین ویتامین ها و مواد معدنی برای ارتقای پیشرفت شناختی است.

به نظر می رسد فوق فشرده به مبارزه با کاهش شناختی مرتبط با سن کمک می کند. دانشمندان بر این باورند که این به دلیل میزان غنی آنتی اکسیدان های گیاهی است.

اسفناج، همراه با سایر غذاهای غنی از آنتیاکسیدان، "(و) به جای امیدواری برای جلوگیری از اختلالات عصبی در جمعیت ما به طور فزاینده پیری است".


تحقیقات دانشمندان نشان داده است که اسفناج در پیشگیری از سرطان های روده بزرگ ؛معده؛پروستات ؛حنجره و رحم موثر است.

همه اش رو بذار کنار هم

اکنون می دانیم که مغز "پلاستیک" است - می تواند ارتباطات عصبی جدید را در طول زندگی افزایش دهد. دانشمندان این پدیده را عصبی پلاستیکی می نامند.

به عنوان عصب پلاستیکی فوق العاده است، ما فقط می توانیم از این توانایی استفاده کنیم (1) خوردن درست و (2) تمرین کردن مغز ما (نگه داشتن آن فعال).

با توجه به اینکه اسفناج (و دیگر سبزیجات برگ سبز) توانایی گسترش قابلیت های شناختی ما و مبارزه با فساد روانی مرتبط با سن را دارد، ما باید همه کارهایی که می توانیم انجام دهیم تا آنها را در رژیم های ما قرار دهیم!

 

منتشر کننده: های سلامت