تغذیه و تناسب اندام

10 دلیل برای نوشیدن چای سبز ؛روزانه

سه شنبه , 26 دی 1396پرنیت خبر
10 دلیل برای نوشیدن چای سبز ؛روزانه

چای برای قرن ها، از هند و چین آغاز شده است. امروزه چای بیشترین میزان مصرف نوشیدنی در جهان را دارد، و دومی تنها آب است. صدها میلیون نفر چای را می نوشند و مطالعات نشان می دهد که چای سبز (Camellia sinesis) به ویژه دارای مزایای سلامتی است. - مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آیا شما جز کسانی که چای مصرف می کنند؛ هستید؟ اگر نه، شما باید دومین نوشیدنی محبوب جهان را در نظر بگیرید. ‌

10 دلیل برای نوشیدن چای سبز روزانه

چای برای قرن ها، از هند و چین آغاز شده است. امروزه چای بیشترین میزان مصرف نوشیدنی در جهان را دارد، و دومی تنها آب است. صدها میلیون نفر چای را می نوشند و مطالعات نشان می دهد که چای سبز (Camellia sinesis) به ویژه دارای مزایای سلامتی است. - مرکز پزشکی دانشگاه مریلند

آیا شما جز کسانی که چای مصرف می کنند؛ هستید؟ اگر نه، شما باید دومین نوشیدنی محبوب جهان را در نظر بگیرید. بله چای یک نوشیدنی پرطرفدار و خوشمزه است، اما این مزایای شگفت آور برای سلامت انسان شاید بهترین دلایل برای دمیدن است.

سیاه، سبز و oolong سه تغییر اصلی چای هستند. از سه نوع، به طور گسترده در جوامع پزشکی و علمی پذیرفته شده است که چای سبز برای سلامتی مفید است. تحقیقات به نظر می رسد این ادعاها را اثبات کند.

تفاوت اصلی بین سه نوع چای - و خواص مربوطه - یک محصول جانبی از روش های پردازش است. مزایای سلامتی قوی چای سبز به غلظت بالایی از پلی فنل ها - آنتی اکسیدان قوی است.

تمام مشکلات بهداشتی با آسیب در سطح سلولی همراه است. بدن های سلولی توسط تعدادی از چیزها، از جمله رادیکال های آزاد، نابود می شوند. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که باعث آسیب و کشتن سلول های بدن می شوند. در نتیجه مشکلات بهداشتی مانند سرطان و بیماری های قلبی رخ می دهد.

غلظت بالا پلی فنولها در چای سبز ضد عفونی و خنثی سازی رادیکال های آزاد و سایر ترکیبات است که سبب آسیب سلولی می شود. بنابراین، به طور گسترده پذیرفته شده است که چای سبز می تواند مانع یا بهبود شرایط حاد و مزمن سلامت شود.

در طب سنتی، چای سبز به روش های مختلفی استفاده می شود؛ به عنوان یک محرک، یک دیورتیک، یک ضد انعقاد، و برای سلامت قلب. سایر استفاده ی سنتی  شامل تنظیم قند خون، بهبود عملکرد شناختی، درمان مشکلات دستگاه گوارش، عادی کردن عملکرد دستگاه گوارش و نرمال کردن دمای بدن است.

چای سبز به طور گسترده در هر دو حیوان و انسان مورد مطالعه قرار گرفته است، که در نتیجه تحقیقات صورت می گیرد که به ظاهر تایید می کند که از مزایای سلامتی برخوردار است.این مطلب را سامانه های سلامت تهیه کرده است.

در اینجا، ما 10 مورد از مزایای سلامت شگفت انگیز چای سبز را بر اساس مطالعات انجام می دهیم. شما ممکن است بخواهید که کتری گرم شود!
10 مزایای سلامت شگفت انگیز از نوشیدن چای سبز


1. پیشگیری از دیابت



همانطور که گفته شد، چای سبز سالهاست که برای تثبیت سطح قند خون استفاده می شود. بسیاری از مطالعات حیوانی نشان می دهد که این ویژگی ذاتی چای سبز در جلوگیری از دیابت نوع 1 موثر است. همچنین تحقیقات نشان داده است که نوشیدنی همچنین ممکن است روند پیشرفت بیماری را پس از کسب موفقیت کند.


2. سلامت گوارشی



سطح بالای آنتی اکسیدان ها در چای سبز به کمک هضم کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد این عملکرد گوارشی یک محصول جانبی از فعالیت پلی فنول - آنتی اکسیدان است که همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. همچنین چای سبز می تواند علائم التهابی دو نوع بیماری التهاب روده (IBD)، کولیت اولسراتیو و بیماری کرون را کاهش دهد.

 

3. استفاده از ضد سرطان



مطالعات بالینی نشان می دهد که چای سبز می تواند یک عامل قوی ضد سرطان باشد. محققان این را به پلی فنول ها اختصاص داده اند، که می تواند سلول های سرطانی را خنثی کند و از رشد سرطانی جلوگیری کند. اثرات چای سبز بر سرطان های مثانه، پستان، روده بزرگ، مری، ریه، پوست، معده، پانکراس و پروستات، با نتایج امیدوارانه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

4. کلسترول را کاهش می دهد



آنتی اکسیدان های چای سبز ممکن است از جذب کلسترول در روده جلوگیری کنند و باعث کاهش کلسترول بد در بدن شوند. جالب توجه است، چای سبز به طور قابل توجهی باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) در انسان می شود.


5. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی



بیماری قلبی علت اصلی مرگ در جهان است. مطالعات محور جمعیت نشان می دهد که فراوانی چای سبز آنتی اکسیدان ها ممکن است مکانیسم های آترواسکلروز، از جمله بیماری های قلبی عروقی را از بین ببرد. علاوه بر این، در سراسر مطالعات، محققان معتقدند که 3 فنجان چای سبز روزانه خطر ابتلا به حمله قلبی را بیش از 10 درصد کاهش می دهد.


6. بهبود سلامت کبد



کبد یکی دیگر از ارگان ها است که ظاهرا از خواص چای سبز به روش های مختلفی بهره می برد. اول، مصرف کنندگان چای سبز با کمبود احتمال کمبود کبد را افزایش می دهند؛ معکوس کردن اثرات الکل بر روی کبد و محافظت در برابر تومورهای کبدی. دانشمندان این نتایج را برای تولید مواد شیمیایی به نام catechins، که در چای سبز فراوان هستند، تخصیص می دهند.

 

7. کمک به کاهش وزن



مطالعات بالینی اولیه نشان می دهد که چای سبز باعث افزایش متابولیسم و ​​کمک به سوزاندن چربی می شود. جالب توجه است، چای سبز همراه با کافئین باعث کاهش وزن در افراد دارای چاقی و اضافه وزن شده است. چای سبز حاوی یک فیتوتویتین به نام EGCG است که باعث افزایش هورمون هایی می شود که سبب اشباع شدن و یا احساس پریشانی می شود.


8. کاهش التهاب



تعدادی از مطالعات مصرف چای سبز را به کاهش التهاب در تعدادی از اندام های بدن مرتبط کرده اند. التهاب معده، روده، کبد، علاوه بر کاهش التهاب بافت بدن و غضروف، ذکر شده است.

مقاله مرتبط: این چای باستان با اضطراب و کاهش وزن کمک می کند


9. شناخت را بهبود می بخشد



بر اساس یک مطالعه در دانشگاه بازل در سوئیس، مصرف چای سبز "بهبود عملکرد حافظه را بهبود می بخشد، یافته هایی که محققان می گویند ممکن است پیامدهای مهمی برای درمان اختلالات روانپزشکی، از جمله اختلال شناختی داشته باشد." دمانس یکی از اختلالاتی است که چای سبز نشان داده شده است که درمان امیدوار کننده است

 

10. سایر مزایای ممکن



به خاطر خلاصه بودن، ما به سرعت به برخی از تحقیقات امیدوار کننده اشاره می کنیم. دانشمندان در حال حاضر مصرف چای سبز را بررسی می کنند:

- پیشگیری از حفره های دندانی

- درمان آرتریت

- درمان زگیل تناسلی

- درمان بیماری های مختلف پوست

- پیشگیری از علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا

منتشر کننده :های سلامت