زیبایی

نشانه های هشدار اولیه از پوست سر خود را هرگز نادیده نگیرید

چهارشنبه , 27 دی 1396پرنیت خبر
نشانه های هشدار اولیه از پوست سر خود را هرگز نادیده نگیرید

پوست سر پوست است. و درست مثل بقیه اپیدرم ما، پوست سر ما نیاز به نظارت و مراقبت دارد. در این مقاله، ما پنج حالت پوستی را که قطعا نباید نادیده گرفت، مورد بحث قرار دهیم.‌

5 نشانه های هشدار اولیه از پوست سر خود را هرگز نادیده نگیرید

 

پوست سر پوست است. و درست مثل بقیه اپیدرم ما، پوست سر ما نیاز به نظارت و مراقبت دارد.

در این مقاله، ما پنج حالت پوستی را که قطعا نباید نادیده گرفت، مورد بحث قرار دهیم.

برای پوشاندن چیزها، ما برخی از روش های خود مراقبت از پوست سر را مورد بحث قرار می دهیم.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

5 هشدار از پوست سر خود را هرگز نادیده بگیرد


1. خارش



اگر پوست سرتان به خصوص خارش کند و حساس باشد، ممکن است به این دلیل باشد که شما آن را به درستی تمیز نکنید. در حالت ایده آل، باید موها و پوست سر خود را حداقل چهار بار در هفته تمیز کنید.

هنگام خرید شامپو، محصولاتی را انتخاب کنید که مواد تشکیل دهنده فعال دارند و عصاره های گیاهی داشته باشند. دور از شامپو حاوی مواد شیمیایی پارابن، سیلیکون و سولفات.

 

2. بریدن



وقتی موهای خود را شسته اید، پوست سر ما در آب فرو می رود. اگر پوست حساس یا واکنشی دارید، نه تنها پوست سر شما واقعا خارش دارد، بلکه می تواند به آکنه برسد.

به طور کلی، آکنه سر پوست یکی از سه دلیل است: سلول های پوست مرده، محصول (شامپو / تهویه)، یا مسدود شدن فولیکول های مو.

دکتر دندی ، مدیر جراحی پوست در بیمارستان متروپولیتن شهر نیویورک، توصیه می کند یک شامپو روشن کننده یک بار در هفته استفاده کنید. دندی  می گوید: "رشد باکتری ها می تواند منجر به شکست هایی شود که پوست و مو به درستی پاک نشده اند."

 

3. نازک شدن



ریزش مو در بخشی از پیری است. همان طور که بزرگتر می شویم احتمال شکنندگی، ریزش مو و یا نازک شدن مو به طور چشمگیری افزایش می یابد.

اما پیری تنها دلیل ریزش مو نیست. استفاده از درمان های شیمیایی؛ برخی از برس ها و ابزارهای یک ظاهر طراحی شده و عادت های زندگی فردی نیز می توانند ریزش مو یا آسیب مو را تحریک کنند.

مکمل ویتامین B12، آهن، پروتئین و روی کمک می کند تا از ساختار مو و رشد مو پشتیبانی کند. علاوه بر این، این مواد مغذی در تجزیه کربوهیدرات ها و چربی ها کمک می کنند که مرطوب کننده پوست و انتقال اکسیژن به سلول های مو هستند.

 

4. پسوریازیس



پوسته پوسته شدن پوست نشانه ای از پسوریازیس است، اختلال خودایمنی ناشی از عفونت های باکتریایی، استرس یا آسیب های پوستی مانند استفاده بیش از حد از پوست های خشن پوست، پاک کردن پوست تهاجمی یا اغلب با آب گرم شدن حمام.

مقیاس های لکه دار یا پسوریازیس پلاک معمولا شامل لکه هایی از پوست خشن، قرمز و سفید است. در حالی که درمان برای پسوریازیس وجود ندارد، با حذف یا کاهش هفت غذای زیر می توان علائم را کاهش داد:

- الکل

- فلفل تند

- لبنیات

- گلوتن

- فراورده های یخ زده

- نوشیدنی های شیرین 

- گوجه فرنگیها

روش های پیشرفته پزشکی نیز وجود دارد که ممکن است به خنثی کردن بسیاری از علائم پسوریازیس کمک کند. برای دیدن آنچه که ممکن است برای شما کار کند، یک مشاور متخصص پوست را برنامه ریزی کنید.

 

5-مناطق گسترده تر



موهای ما به طور طبیعی در امتداد مناطق خاص پوست سر قرار دارد. به احتمال زیاد، شما موهای خود را دو طرفه از این منطقه تقسیم کرده اید.

ممکن است متوجه شوید که این منطقه گسترده تر شده است. این به عنوان یک اثر طبیعی پیری اتفاق می افتد. ما ممکن است چگالی درون خط موی جلو (که در نتیجه یک سایه گسترده تر است) یا وسط سرمان را از دست بدهیم.

درمان با گسترش بخش ها اغلب نیاز به درمان های پیشرفته پوستی به علت اصلی: کاهش نوع خاصی از هورمون (به نام "FGF5.")


درمان طبیعی برای پوست سر

 در تحقیق این مقاله، اکثر متخصصین پوست توصیه می کنند که درمان ها گران قیمت و وقت گیر باشد. در حالیکه این روش های پزشکی توصیه شده ممکن است برخی از شایستگی ها را داشته باشد، آنها بیشتر از افراد معمولی هستند.

گفته می شود، درمان طبیعی (از جمله پیشگیرانه) برای پوست سر وجود دارد.

 لیست زیر از درمان های طبیعی است که ممکن است در کاهش برخی از شرایط و علائم فوق کمک کند:

- روغن درخت چای

یوگا، تای چی و تمرینات مشابه

- به طور کامل برس، شانه ها و موهای خود را تمیز کنید

- استفاده از ماسک مو و پوست سر

- اجتناب از غذاهای التهابی (قند، گلوتن، لبنیات، سویا، بادام زمینی، الکل، و غیره).

- اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی مو

- مصرف غذاهای ضد قارچی، ضد التهابی (سرکه سیب سرکه، آووکادو، موز، روغن نارگیل، دانه کتان، سیر و زنجبیل بهترین هستند).

 

منتشر کننده : های سلامت