طب سنتی

همه چیز در مورد طب سوزنی

سه شنبه , 4 بهمن 1396پرنیت خبر
همه چیز در مورد طب  سوزنی

آیا می دانستید: نظریه و تمرین طب سوزنی به حدود 6000 سال قبل برمی گردد؟ 2000 سال پیش از دوران مدرن - به عنوان مثال تاریخ باستان. در این دوره، سوزنها وجود نداشت؛ در عوض، سنگ های تیز شده و استخوان ها برای درمان طب سوزنی مورد استفاده قرار گرفتند. ‌

همه چیز در مورد طب  سوزنی

 

آیا می دانستید: نظریه و تمرین طب سوزنی به حدود 6000 سال قبل برمی گردد؟ 2000 سال پیش از دوران مدرن - به عنوان مثال تاریخ باستان. در این دوره، سوزنها وجود نداشت؛ در عوض، سنگ های تیز شده و استخوان ها برای درمان طب سوزنی مورد استفاده قرار گرفتند.
 طب سوزنی به عنوان مکمل در پزشکی مدرن به دست می آید.
نظریه و تمرین طب سوزنی در حالی که ما به تدریج بر روی نظریه و تمرین طب سوزنی متمرکز نیستیم، با این حال برای درک مبانی هر دو، مفید است.

هانگ دی نیجیگینگ، بنیانگذار طب چینی، معتقد است، بدن انسان دارای نیروی انرژی داخلی است که به نام چی (pronounced "chee") است. گفته می شود کتابی که حاوی نظریه های جینگ است، کلاسی از طب داخلی امپراتور زرد است که قدیمی ترین کتاب در جهان است.

جینگ تصدیق کرد که "تمام زندگی ضروری - عاطفی، ذهنی و معنوی - از طریق جریان انرژی تحت تاثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، هرگونه اختلال در جریان داخلی انرژی به درد و رنج می انجامد.

چی در سراسر بدن انسان از طریق مسیر یا مریدین حرکت می کند، به صورت جفتی در کنار هر دو طرف بدن. در مجموع، 14 "مریدانی اصلی" وجود دارد که عمودی در امتداد سطح بدن قرار دارند که شامل 28 مسیر کل است. از این مجموع، 24 مسیر از طریق اعضای اصلی بدن انجام می شود.

نقاط طب سوزنی مکان هایی هستند که در آن مریدین ها روی سطح پوست قرار می گیرند. این نکات برای "سوزاندن" در دسترس است، روش قرار دادن یک سوزن در طول یک مرسدس از پیش تعیین شده. 350 نقطه طب سوزنی وجود دارد که در آن سوزن ممکن است درج شود. هدف سوزاندن این است که جریان انرژی را هدایت کند تا Qi را به تعادل بازگرداند. به درستی انجام شده، این روش سوزن زدن ممکن است بیماری و نشانه های متعدد را کاهش دهد.

طبق سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طب سوزنی برای درمان 28 بیماری موثر است، گرچه شواهد نشان می دهد که ممکن است دارای ویژگی های درمانی برای چندین نفر باشد. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

استفاده از طب سوزنی



درد



محققان در یک مطالعه 2014 منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) نتیجه می گیرند:

طب سوزنی برای درمان درد مزمن مؤثر است و بنابراین یک گزینه ارجاع معقول است. تفاوت های قابل توجه در میان شرکت کنندگان در این مطالعه نشان می دهد که طب سوزنی بیش از یک دارونما است.

 طب سوزنی به عنوان یک روش درمان برای شرایط مختلف شناخته شده است. طب سوزنی Certified Acupuncturists این روش  بسیار مفید  رابرای افرادی که تجربه "درد ناشی از فشار و استرس تکراری" را ذکر کرده اند، می گویند. به غیر از سردرد و میگرن، طب سوزنی اثبات شده است که در مبارزه با درد گردن و شانه مفید است.

 

اختلالات روانی



علاوه بر اینکه گزینه درمان عالی برای درد، طب سوزنی نیز ممکن است در درمان بیماری های روانی مفید باشد. آن آدامتس، عضو هیئت علمی هیئت مدیره ، توضیح می دهد که این روش یک گزینه عالی برای افرادی است که از اضطراب و افسردگی رنج می برند. او خواص تسکین دهنده استرس طب سوزنی را به عنوان یک کاتالیزور برای تسکین تنش، اختلالات خواب و اختلالات اضطرابی مشخص می کند.

طب سوزنی همچنین نشان داده است که درمان بالقوه برای بیماران فیبرومیالژیا است. این کشف در مقالهای با نتایج قبلی از مطالعه JAMA ذکر شده است، زیرا فیبرومیالژیا به عنوان اختلال درد مزمن طبقه بندی شده است.


فیبرومیالژیا



علائم فیبرومیالژیا عبارتند از: خستگی متوسط ​​یا شدید، سفتی عضلانی، بی خوابی (یا سایر اختلالات الگوی خواب)، علائم عضلانی، سردرد یا میگرن، و اختلالات خلقی. درد عضلانی مزمن و خستگی شدید علائم غالب فیبرومیالژیا است و ممکن است از طب سوزنی به طور قابل توجهی سود ببرند.

در سال 2006 توسط کلینیک مایو، نویسندگان نتیجه گرفتند:

"ما دریافتیم که طب سوزنی به طور چشمگیری علائم فیبرومیالژیا را بهبود می بخشد. [بهبود] به تسکین درد محدود نشد و برای خستگی و اضطراب بیشتر بود. "


سندرم روده تحریک پذیر (IBS)



IBS یک اختلال رایج است که بر روده بزرگ  تاثیر می گذارد. علائم IBS متعدد است و شامل: درد شکم، نفخ، یبوست، گرفتگی و اسهال است.

وضعیت مزمن، IBS سالانه به حدود 45 میلیون آمریکایی تشخیص داده می شود. دو سوم بیماران IBS زنان هستند. اگر چه درمان های سنتی (تغییرات رژیم غذایی، مدیریت استرس، دارو) برای بعضی ها اثربخش است، برخی دیگر از کیفیت زندگی کمتری رنج می برند.

خوشبختانه، طب سوزنی برخی از وعده ها را برای این اختلال نیز نشان داده است. یک متاآنالیز (تجزیه و تحلیل مطالعات متعدد و نتایج درمان) مطالعات تحقیقاتی نزدیک به 50 سال نشان داد که طب سوزنی "کنترل بالینی و آماری قابل توجهی از علائم IBS" را نشان می دهد.

 

سایر موارد استفاده بالقوه



طب سوزنی نیز در درمان بسیاری از بیماری های دیگر وعده داده است؛ همه اینها با مطالعات علمی حمایت می شوند. برخی از این شرایط عبارتند از:

- افزایش باروری

- کاهش علائم پارکینسون

- درمان اختلال اضطراب عمومی (GAD)

- درمان آریتمی (ضربان قلب نامنظم)

- بهبود آتروفی عضلانی

- درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا)


یک یادداشت نهایی

 



به جز موارد ذکر شده در بالا، محققان همچنان به بررسی کارایی طب سوزنی برای بسیاری از بیماری های دیگر ادامه می دهند.

اگر شما تمایل دارید که طب سوزنی را یک ضربه بگذارید (صحیح نباید در نظر گرفته شود)، هنگام انتخاب یک تمرین کننده اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ کنید. در زیر برخی از توصیه های هیئت علمی تایید شده توسط هیئت مدیره، آن آدامتز:

- از تمرین کنندگان که "سوزن خشک" را ارائه می دهند، اجتناب کنید.

- در مورد پیشینه آموزشی تمرین کننده پرس و جو کنید (آدامتز مدرک لیسانس در طب سوزنی و 3 تا 5 ساله را توصیه می کند.)

 

منتشر کننده: های سلامت