پزشکی

چگونه یک انتخاب واحد بر سلامت روان بیشتر از داروها تاثیر می گذارد

شنبه , 8 بهمن 1396پرنیت خبر
 چگونه یک انتخاب واحد بر سلامت روان بیشتر از داروها تاثیر می گذارد

بنیاد سلامت روان - یک سازمان بهداشت روانی مبتنی بر علم، مبتنی بر دانش در انگلیس، می گوید: "یکی از آشکار ترین و در عین حال شناخته شده ترین عوامل در توسعه روند اصلی سلامت روان، نقش تغذیه است ... مجموعه ای از شواهد مربوط به رژیم غذایی و سلامت روان به سرعت در حال رشد است و همچنین تاثیر آن در کوتاه مدت و سلامت روانی درازمدت.‌

تحقیقات نشان می دهد چگونه یک انتخاب واحد بر سلامت روان بیشتر از داروها تاثیر می گذارد


سلامت روان



"ما باید جدی به نقش حیاتی تغذیه توجه کنیم." - جولیا روکلیج، روانشناس بالینی

ما تقریبا همه موافقیم که عادت های تغذیه ای خوب برای سلامتی فیزیکی بسیار حیاتی هستند، بله؟ اما درباره سلامت روانی چیست؟ آیا عادت های تغذیه ای خوب به حالت روحی سالم تر تبدیل می شود؟ اینطور حس می شود. پس، غذایی که ما می خوریم حاوی مواد مغذی است - و این مواد مغذی در سراسر بدن ما از طریق جریان خون ما منتقل می شود. ما قبلا می دانستیم که مغز نیاز به مواد مغذی دارد تا به طور موثر عمل کند ... بنابراین، آره، حساس است.این مطلب علمی را سامانه های سلامت تهیه کرده است.



اما برای سلامت روان مهمتر از داروهای تجویزی است؟



 این کمی پیچیده است. پس از همه، داروسازی ها محصولاتی با تحقیق پرقدرت و مبتنی بر علم هستند که تحت آزمایشات و خطاهای گسترده قرار گرفته اند، اغلب در طول یک دوره چند ساله. این محصولات مشابه  از اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) "مهر و موم تایید" به دست آورده اند.

به نظر می رسد دانشمندان به خوبی درک کنند که غذاها سالم و ناسالم هستند، پس چرا فرضیه های زیادی وجود نداشت که بر سلامت روان؛ تغذیه ارتباط داشته باشد؟



علم چه می گوید؟



اول، ما باید این را یکی از راه ها بدانیم: تغذیه خوب برای سلامت روان ما ضروری است، و بسیاری از شرایط سلامت روان را می توان با عادات تغذیه ای تحت تاثیر قرار داد. این مهم ترین درس در کل مقاله است. بله، جالب است که غذا خوردن سالم ممکن است بیشتر از دارو باشد؛ اما درک اینکه غذا تأثیر مستقیم بر سلامت روان ما دارد، حائز اهمیت است.

بنیاد سلامت روان - یک سازمان بهداشت روانی مبتنی بر علم، مبتنی بر دانش در انگلیس، می گوید:
"یکی از آشکار ترین و در عین حال شناخته شده ترین عوامل در توسعه روند اصلی سلامت روان، نقش تغذیه است ... مجموعه ای از شواهد مربوط به رژیم غذایی و سلامت روان به سرعت در حال رشد است و همچنین تاثیر آن در کوتاه مدت و سلامت روانی درازمدت. "

همانطور که جالب توجه است، این است که مجددا از بنیاد بهداشت روانی نقل قول می شود:
"... شواهد نشان می دهد که غذا نقش مهمی در توسعه، مدیریت و پیشگیری از مشکلات خاص سلامت روان مانند افسردگی، اسکیزوفرنی، اختلال بیش فعالی کمبود توجه و بیماری آلزایمر دارد."

پس چه می دانیم؟ دو چیز مهم:

(1) مقدار شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می کند که غذا تأثیر مستقیم بر سلامت عمومی ما دارد.
(2) مواد غذایی که ما مصرف می کنیم می توانند به طور مستقیم و به هر دو روش خوب و بد برای هر دو شرایط بالقوه و موجود در سلامت روان کمک کنند.


چرا مواد غذایی مهمتر از دارو است



اکثر مردم عقلانی این مفهوم را قبول دارند که داروها (مانند داروهای تجویزی، واکسن و غیره) در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریهای مختلف نقش مهم و مثبت ایفا می کنند.
یکی از زمینه های بسیار متضاد، تاثیر داروها بر سلامت روان است. به طور خاص، آیا داروها به جای علائم بیماری، به جای «درمان» علائم «ماسک» یا «داروهای مخدر» را به کار می برند - همانطور که در مورد بسیاری از بیماران مبتلا به اضطراب و / یا افسردگی، به عنوان مثال.

دکتر جولیا روکلیج، استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه کانتربری، یکی از حامیان درمان اختلالات روانی با تغذیه مناسب است، علیرغم شک و تردید اولیه. تحقیقاتی که او طی چند سال انجام داده است، در نهایت او را به یک نتیجه گیری ساده و عمیق منجر می شود: "تغذیه یک راه امن و مؤثر برای جلوگیری، درمان و کاهش بیماری های روانی است".

دکتر Rucklidge به منظور شناخت نقاط قوت خود، از مطالعات مشهور او در مورد بیماران ADHD اشاره میکند. شرکت کنندگان بالغ به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه مواد مغذی (یعنی ویتامین ها و مواد معدنی) دریافت کردند و گروه دوم یک دارونما (یک ماده غیرفعال که به عنوان مبنای اندازه گیری استفاده می شد) دریافت کرد.
در اینجا چیزی است که او پیدا کرد:

- در هشت هفته دو برابر تعداد شرکت کنندگان در گروه میکروارگانیسم نسبت به گروه پلاسبو پاسخ مثبت داشتند.
- شرکت کنندگان که با رژیم غذایی مواد مغذی ادامه دادند، مزایای سلامت روانی مثبت را به دست آوردند. کاهش علائم.
- شرکت کنندگان که رژیم غذایی میکروارگانیسم را قطع کردند و به دارو برگشتند، علائم بدتر شدن را می دیدند.

مقاله مرتبط: 6 علامت مخفی که شما از مواد غذایی خود بیمار می شوید

دکتر روکلیج تلاش های آزمایشی خود را با بیماران ADHD متوقف نکرده و همچنان آزمایش تاثیر مواد مغذی در بیماران مبتلا به افسردگی، اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی و دیگر موارد را ادامه می دهد. بیماران به طور مشابه در مطالعه ADHD به رژیم غذایی میکروب ها پاسخ مثبت دادند.
این یعنی چی؟

به سادگی به این معنی است که تغذیه جزء حیاتی نه تنها سلامت جسمانی، بلکه سلامت روان است. عجیب و غریب ما به شما اجازه میدهیم قاضی آن باشید.

اما اگر دکتر روکلیج و همکارانش صحیح باشند - و بسیاری از شاخص ها به نظر می رسد در این راستا اشاره می شود - این ممکن است در واقع تغییر کند که چگونه روان درمانی مشاهده و درمان می شود.
 

منتشر کننده : های سلامت