بیماری ها

نکاتی در مورد استرس

دوشنبه , 28 آبان 1397پرنیت خبر
نکاتی در مورد استرس

استرس لزوما چیز بدی نیست. می تواند سالم باشد زیرا به شما کمک می کند تا از تصادف جلوگیری کنید، مهلت تنگ را رعایت کنید یا در مورد هرج و مرج خود را در مورد خودتان نگه دارید. همه ما در زمان تنش احساس استرس می کنیم، اما آنچه یک فرد در معرض استرس قرار می گیرد، ممکن است بسیار متفاوت با آنچه دیگران در معرض استرس قرار می گیرند, باشد.‌

نکاتی در مورد استرس

اضطراب چیست؟

استرس وضعیتی است که یک پاسخ بیولوژیکی خاص را به وجود می آورد. هنگامی که شما یک تهدید یا یک چالش عمده را درک می کنید، مواد شیمیایی و هورمون ها در سراسر بدن شما افزایش می یابند.

استرس باعث می شود که پاسخ مبارزه یا پرواز شما به منظور مبارزه با استرس یا فرار از آن باشد. به طور معمول، پس از پاسخ، بدن شما باید استراحت کند. استرس مداوم بیش از حد می تواند بر سلامت درازمدت تاثیر منفی داشته باشد.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

آیا همه استرس بد است؟

استرس لزوما چیز بدی نیست. می تواند سالم باشد زیرا به شما کمک می کند تا از تصادف جلوگیری کنید، مهلت تنگ را رعایت کنید یا در مورد هرج و مرج خود را در مورد خودتان نگه دارید.

همه ما در زمان احساس تنش می کنیم، اما آنچه یک فرد در معرض استرس قرار می گیرد، ممکن است بسیار متفاوت با آنچه دیگران استرس می بیند متفاوت باشد.

استرس همیشه چیزی بد نیست. به عنوان مثال، روز عروسی شما ممکن است یک فرم خوب استرس باشد.

اما استرس باید موقتی باشد. هنگامی که شما لحظه مبارزه یا پرواز را گذراندید، ضربان قلب و تنفس شما باید کاهش یابد و عضلات شما باید آرام باشند. در یک زمان کوتاه، بدن شما باید بدون وجود اثرات منفی طولانی به حالت طبیعی خود بازگردد.

 

از سوی دیگر، استرس شدید، مکرر و یا طولانی مدت می تواند از لحاظ ذهنی و جسمی مضر باشد.

زندگی به چه صورت است، به طور کامل امکان برداشتن استرس وجود ندارد. اما ما می توانیم یاد بگیریم که در زمانی که ممکن است از آن جلوگیری کنیم و زمانی که اجتناب ناپذیر است، آن را مدیریت کنیم.

 

تعریف استرس

 

استرس واکنش بیولوژیکی طبیعی به وضعیت بالقوه خطرناک است. هنگامی که شما با استرس ناگهانی مواجه می شوید مغز شما بدن شما را با مواد شیمیایی و هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول سیل می کند.

این باعث می شود که قلب شما سریعتر بتپد و خون را به عضلات و ارگان های مهم می فرستد. شما احساس انرژی می کنید و آگاهی بیشتری دارید تا بتوانید بر نیازهای فوری خود متمرکز شوید. این مراحل مختلف تنش و نحوه انطباق افراد است.

 

هورمون استرس

 

هنگامی که شما احساس خطر کنید، هیپوتالاموس در پایه مغز شما واکنش نشان می دهد. این سیگنال های عصبی و هورمون را به غدد فوق کلیه شما منتقل می کند که فراوانی هورمون ها را آزاد می کند.

این هورمونها راه طبیعی برای آماده شدن شما برای رسیدن به خطر هستند و شانس زنده ماندن خود را افزایش می دهند.

 

یکی از این هورمون ها آدرنالین است. شما همچنین ممکن است آن را به عنوان اپی نفرین، و یا هورمون مبارزه یا پرواز شناخته باشید. آدرنالین باعث :

 

افرایش ضربان قلب

افزایش تنفس

استفاده آسان عضلات از گلوکز

هدایت عروق خونی به عضلات

التیام بخش

مهار تولید انسولین

در حالی که ادرنالین میتواند مفید باشد، افزایش آدرنالین مکرر می تواند منجر به:

 

رگ های خونی آسیب دیده

فشار خون بالا

خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی

سردرد

اضطراب

بیخوابی

افزایش وزن

در اینجا چیزی است که شما باید درباره افزایش آدرنالین بدانید.

 

انواع استرس

 

انواع مختلف استرس وجود دارد از جمله:

استرس حاد

استرس حاد تنفسی

استرس مزمن

استرس حاد برای همه اتفاق می افتد. این واکنش سریع بدن به وضعیت جدید و چالش برانگیز است.

استرس حاد نیز می تواند از چیزی باشد که شما واقعا لذت می برید. این احساس تا حدودی ترسناک و در عین حال هیجان انگیز است که ممکن است در قایقرانی غواصی یا هنگام اسکی کردن شیب کوه های شیب دار اتفاق بیافتد

 

این حوادث استرس حاد معمولا به شما آسیب نمی رسانند. آنها حتی ممکن است برای شما خوب باشند. موقعیت های تنش زا به بدن و مغز شما کمک می کند تا بهترین موقعیت را برای موقعیت های استرس زا در آینده داشته باشید.

هنگامی که خطر عبور می کند، سیستم بدن شما باید به حالت عادی برگردد.

استرس حاد شدید یک داستان متفاوت است. این نوع استرس، مانند زمانی که شما با وضعیت تهدید کننده زندگی مواجه شده اید، می تواند منجر به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یا سایر مشکلات سلامت روانی شود.

استرس مزمن

هنگامی که سطح استرس بالا را برای یک دوره طولانی مدت ایجاد می کنید، استرس مزمن دارید. استرس بلند مدت مانند این می تواند تاثیر منفی بر سلامت شما داشته باشد. این ممکن است به:

 

اضطراب

بیماری قلب و عروقی

افسردگی

فشار خون بالا

یک سیستم ایمنی ضعیف

استرس مزمن نیز می تواند به بیماری های مکرر مانند سردرد، ناراحتی معده و مشکلات خواب منجر شود. به دست آوردن بینش نسبت به انواع مختلف استرس و چگونگی تشخیص آنها ممکن است کمک کند.

 

علائم استرس

 

اگر چه بعید است همه آنها را داشته باشید، در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است در معرض استرس قرار بگیرید:

 

درد مزمن

بی خوابی و مشکلات خواب دیگر

درایو جنسی پایین تر

مشکلات گوارشی

خوردن بیش از حد یا خیلی کم

دشواری تمرکز و تصمیم گیری

خستگی

شما ممکن است احساس غرور، تحریک پذیر یا ترسناک داشته باشید. این که آیا شما از آن آگاه هستید و یا نداشتید، ممکن است نوشیدن یا سیگار کشیدن بیش از آنکه مورد استفاده قرار گیرد. درک بهتر علائم و نشانه های استرس بیش از حد.

 

سردرد استرس

سردرد استرس، همچنین به عنوان سردرد تنش شناخته می شود، به علت فشار عضلات در سر، صورت و گردن است. برخی از علائم سردرد استرس عبارتند از:

 

درد سر و گردن خفیف تا متوسط ​​است

گروهی از فشار در اطراف پیشانی شما

رطوبت پوست و پیشانی

بسیاری از چیزها می تواند یک سردرد تنش ایجاد کند. اما این عضلات تنگ ممکن است به دلیل استرس عاطفی یا اضطراب باشد. در مورد راهکارها و راههای درمان سردرد استرس بیشتر بدانید.

 

در حالی که استرس بخشی طبیعی از زندگی است، استرس بیش از حد به طور واضحی برای سلامتی جسمی و روانی شما مضر است.

 

خوشبختانه راه های زیادی برای مدیریت استرس وجود دارد و درمان های مؤثر برای هر دو اضطراب و افسردگی وجود دارد که ممکن است با آن مرتبط باشد.

منتشر کننده :های سلامت