بیماری

بررسی ریفلاکس معده

دوشنبه , 21 آبان 1397پرنیت خبر
بررسی ریفلاکس معده

ریفلاکس اسید زمانی اتفاق می افتد که محتویات معده به مری بازمی گردد. این نیز رفلاکس اسید یا ریفلاکس معده (GERD) نامیده می شود. ریفلاکس معده یک حالت معمول گوارشی است. به گفته کالج آمریکایی گوارش (ACG)، بیش از 60 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه رفلکس معده را تجربه می کنند. بیش از 15 میلیون آمریکایی هر روز آن را تجربه می کنند.‌

بررسی ریفلاکس معده

 

بررسی اکسید کننده ریفلاکس

 

ریفلاکس اسید زمانی اتفاق می افتد که محتویات معده به مری بازمی گردد. این نیز رفلاکس اسید یا ریفلاکس معده (GERD) نامیده می شود. ریفلاکس معده یک حالت معمول گوارشی است. به گفته کالج آمریکایی گوارش (ACG)، بیش از 60 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه رفلکس معده را تجربه می کنند. بیش از 15 میلیون آمریکایی هر روز آن را تجربه می کنند.

ریفلاکس معده معمولا باعث سوزش سینه می شود. این احساس از معده به داخل قفسه سینه یا گلو میرود. این نیز به عنوان سوزش معده شناخته شده است.

ریفلاکس معده همچنین ممکن است طعم تلخ در پشت دهان ایجاد کند. ریفلاکس مزمن گاهی اوقات به بلعیدن مشکل می انجامد و در بعضی موارد حتی می تواند باعث مشکلات تنفسی مانند آسم شود.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

علل ریفلاکس اسید چیست؟

 

ماهیچه ای که در انتهای مری است، اسفنکتر مری (LES) نامیده می شود. مری یک شیر یک طرفه است که به طور معمول برای مقدار محدودی از زمان  که شما می بلعید باز می شود. ریفلاکس معده زمانی اتفاق می افتد که مری به اندازه کافی بسته نیست. یک مری معیوب یا ضعیف اجازه می دهد تا آب گوارشی و محتوای معده به مری بازگردد.

وعده های بزرگ که باعث بزرگ شدن معده می شود، می تواند به طور موقت مری را از بین ببرد. سایر عوامل مرتبط با ریفلاکس عبارتند از:

چاقی

فشار

فتق هیاتال (هنگامی که بخشی از معده از طریق دیافراگم حرکت می کند)

مصرف غذاهای خاص (به خصوص نوشیدنی های گازدار، قهوه و شکلات)

اگر متوجه شوید که ریفلاکس شما فقط با غذاهای خاصی اتفاق می افتد، سعی کنید آنها را از رژیم خود حذف کنید. بعضی افراد همچنین متوجه می شوند که نشستن درست در طول و بعد از غذا علائم آنها را بهبود می بخشد.

 

انواع ریفلاکس معده

 

اکثر افراد ریفلاکس گاه و بیگاه اسید یا GER را تجربه می کنند. با این حال، در برخی موارد وضعیت گوارشی مزمن است. اگر ریفلاکس بیش از دو بار در هفته رخ دهد، بیماری ریفلاکس معده (GERD) در نظر گرفته می شود.

 

ریفلاکس اسید می تواند روی نوزادان و کودکان و همچنین بزرگسالان تأثیر بگذارد. کودکان زیر 12 سال معمولا سوزش سر دل را تجربه نمی کنند. در عوض، علائم دیگری مانند:

 

مشکل بلع

سرفه خشک

آسم

لارنژیت (از دست دادن صدا)

این علائم جایگزین نیز ممکن است در بزرگسالان ظاهر شود.

 

رفلکس اسیدی نوزاد

بزرگسالان تنها افراد مبتلا به ریفلاکس اسید نیستند. طبق گزارش ملی مراقبت های مربوط به دستگاه گوارش های دستگاه گوارش (NDDIC)، بیش از نیمی از نوزادان ریفلاکس اسید نوزاد را در طول سه ماه اول زندگی خود تجربه می کنند. برای متخصص اطفال مهم است که بین ریفلاکس طبیعی و GERD متفاوت باشد.

تب و حتی استفراغ طبیعی است و ممکن است نوزاد را ناراحت کند. نشانه های دیگری از ریفلاکس طبیعی عبارتند از:

 

تحریک پذیری

ناراحتی

عقب انداختن پشت در طول و یا بلافاصله پس از تغذیه

تغذیه ضعیف

سرفه

این علائم معمولا به نوزاد آسیب نمی رسانند.

 

رفلاکس معده در کودکان به آسانی می تواند رفع شود. رفلاکس نوزادان معمولا حدود 12 تا 18 ماهگی از بین می رود. اگر علائم بیش از 18 ماهگی ادامه پیدا کند یا شدید باشد، با متخصص اطفال کودک خود صحبت کنید. علائم کودک شما ممکن است نشانه ای از GERD باشد. علائم جدی عبارتند از:

 

فقدان افزایش وزن

امتناع از خوردن

مشکلات تنفسی

اگر نوزاد شما این علائم را دارد بلافاصله با متخصص اطفال خود تماس بگیرید:

 

استفراغ می کند

مایع سبز یا قهوه ای را جدا می کند

دچار تنفس مشکل است

برای کاهش علائم رفلاکس، پزشک متخصص اطفال ممکن است پیشنهاد کند:

 

دادن وعده های مکرر و کوچکتر

نگه داشتن نوزاد به طور صحیح 30 دقیقه پس از خوردن غذا

اضافه کردن به 1 قاشق غذاخوری از غلات برنج به 2 اونس شیر مادر (در صورت استفاده از یک بطری)

تغییر رژیم غذایی (اگر شیر مادر دارید)

تغییر نوع فرمول

برخی از داروهای بدون نسخه یا تجویز برای کنترل علائم

شما همچنین ممکن است به یک متخصص گوارش اطفال مراجعه کنید. گاهی اوقات تست های بیشتری لازم است

 

بیماری ریفلاکس معده (GERD)

 

GERD یک بیماری مزمن هضم است. این افراد در تمام سنین، از جمله کودکان، تأثیر می گذارد. این نوع جدی تر GER است و در نهایت می تواند سلامتی جدی تر را در صورت عدم درمان نگه دارد. ریفلاکس اسید که بیش از دو بار در هفته رخ می دهد و باعث التهاب مری می شود، به عنوان GERD شناخته می شود.

 

اکثر افراد مبتلا به GERD علائم مانند:

 

سوزش سر دل

سقط جنین

مشکل بلع

یک احساس پر از اضطراب

اگر علائم دارید، با پزشک خود مشورت کنید یا بیش از دو هفته از داروهای ضد انعطاف پذیر (OTC) یا داروهای رفلاکس استفاده کنید.

 

 

زندگی با ریفلاکس معده ناخوشایند است. خوشبختانه، علائم معمولا می تواند از طریق موارد زیر بهبود یابد.

 

توقف سیگار کشیدن

کاهش مصرف الکل

خوردن چربی کم

اجتناب از غذاهایی که حملات را رد می کنند

کاهش وزن

خواب در موقعیت های مختلف

آنتی اسیدها

دارو ضد رفلاکس

عمل جراحی

 

 

منتشر کننده:های سلامت