بیماری

9راه حل درمان سرما خوردگی و گلو درد

سه شنبه , 15 آبان 1397پرنیت خبر
9راه حل درمان سرما خوردگی و گلو درد

سرمای خود را در خانه درمان کنید سرما خوردگی، حتی زمانی که شما در رختخواب هستید،اذیت کننده است. ترکیبی از درد های بدن، تب، لرز، و گرفتگی بینی می تواند به اندازه کافی برای هر کسی آزاردهنده باشد. داروهای خانگی زیادی وجود دارد که می تواند سرماخوردگی و گلودرد شما را کاهش دهد و به حالت عادی برسد. اگر بعد از چند هفته احساس خستگی مینمایید، با پزشک خود ملاقات کنید.‌

9راه حل درمان سرما خوردگی و گلو درد

سرمای خود را در خانه درمان کنید

سرما خوردگی، حتی زمانی که شما در رختخواب هستید،اذیت کننده است. ترکیبی از درد های بدن، تب، لرز، و گرفتگی بینی می تواند به اندازه کافی برای هر کسی آزاردهنده باشد.

داروهای خانگی زیادی وجود دارد که می تواند سرماخوردگی و گلودرد شما را کاهش دهد و به حالت عادی برسد. اگر بعد از چند هفته احساس خستگی مینمایید، با پزشک خود ملاقات کنید. اگر دچار تنفس دچار مشکل شده اید، ضربان قلب سریع، احساس خستگی یا علائم شدید دیگر را تجربه کنید، زودتر به کمک پزشکی کمک کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

سوپ مرغ

 

سوپ مرغ ممکن است که سرما خوردگی را درمان نکند، اما انتخاب بسیار خوبی است وقتی که بیمار هستید. تحقیقات نشان می دهد که لذت بردن از یک کاسه سوپ مرغ با سبزیجات، می تواند حرکت باکتری ها را در بدن شما کند کند.

این مطالعه نشان داد که سوپ مرغ به طور خاص برای کاهش علائم عفونت های تنفسی فوقانی موثر است. سوپ سدیم همچنین دارای ارزش تغذیه ای عالی است و به شما کمک می کند هیدراته را حفظ کنید. این انتخاب خوبی است، مهم نیست که چطور احساس می کنید.

 

زنجبیل

 

مزایای سلامت ریشه زنجبیل برای قرن ها مورد توجه قرار گرفته است، اما در حال حاضر ما اثبات علمی خواص درمانی داریم. چند تکه از ریشه زنجبیل خام در آب جوش  موجب برطرف شدن سرفه و گلودرد می شود. تحقیقات نشان می دهد که همچنین می تواند احساس تهوع را که اغلب همراه با آنفولانزا باشد، کنار بگذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که تنها 1 گرم زنجبیل می تواند " تهوع بالقوه علل مختلف را کاهش دهد".

 

عسل

 

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است. نوشیدن عسل در چای با لیمو می تواند درد گلو را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که عسل یک سرکوب کننده موثر سرفه است. در یک مطالعه، محققان دریافتند که دادن 10 گرم عسل در هنگام خواب کودکان باعث کاهش شدت علائم سرفه آنها می شود.

 

سیر

 

سیر حاوی ترکیب آلیسین است که ممکن است دارای خواص ضد میکروبی باشد. اضافه کردن یک مکمل سیر به رژیم غذایی شما می تواند شدت علائم سرما را کاهش دهد. بر طبق برخی تحقیقات، ممکن است حتی به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.

 

ویتامین سی

 

ویتامین C نقش مهمی در بدن شما دارد و دارای مزایای سلامتی زیادی است. لیمو، پرتقال، گریپ فروت، سبزیجات برگ و سایر میوه ها و سبزیجات، منبع خوبی از ویتامین C است. اضافه کردن آب لیمو تازه به چای داغ با عسل می تواند باعث کاهش خلط شما شود. ممكن است نوشیدن لیموناد گرم یا سرد نیز مفید باشد.

دریافت کافی ویتامین C می تواند عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و بیماری های دیگر را از بین ببرد.


پروبیوتیک ها


پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمر های "دوستانه" هستند که در بدن شما، برخی غذاها و مکمل ها یافت می شوند. آنها می توانند به حفظ سلامت روده و سیستم ایمنی بدن کمک کنند و تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ممکن است احتمال ابتلا به عفونت تنفسی فوقانی را کاهش دهد.

برای یک منبع خوشمزه و مغذی باکتریهای مفید، ماست پروبیوتیک را در رژیم غذایی خود قرار دهید. علاوه بر مزایای بالقوه ای برای سیستم ایمنی بدن، ماست یک میان وعده سالم است که پروتئین و کلسیم زیادی را تامین می کند.

 

آب نمک

 

شست و شو با آب نمک ممکن است به جلوگیری از عفونت های تنفسی فوقانی کمک کند. همچنین می تواند شدت علائم سرما را کاهش دهد. به عنوان مثال، ممکن است درد گلودرد و احتقان بینی را کاهش دهد.

  آب نمک باعث کاهش مخاط، حاوی باکتری ها و آلرژن ها می شود. برای امتحان کردن این دارو در خانه، 1 قاشق چای خوری نمک را در لیوان آب ریخته و آن را در اطراف دهان و گلو قرار دهید. سپس آن را بیرون بکشید.

 

رطوبت

 

آنفلوانزا در محیط خشک رشد و گسترش می یابد. ایجاد رطوبت بیشتر در خانه شما ممکن است تماس شما با این ویروس آنفولانزا را کاهش دهد. افزایش رطوبت همچنین ممکن است التهاب بینی را کاهش دهد، در حالی که بیمار می شود، تنفس راحت تر می شود. به طور موقت یک مرطوب کننده خنک کننده را به اتاق خواب خود اضافه کنید تا بتوانید راحت تر احساس راحتی کنید. این به خصوص در زمستان صادق است، زیرا گرما در محیط داخلی خشک می تواند نشانه های شما را افزایش دهد. اضافه کردن چند قطره روغن اوکالیپتوس همچنین ممکن است تنفس شما را تحریک کند.

به یاد داشته باشید، آب مورد استفاده در رطوبت سازها باید روزانه تغییر کند تا قالب و دیگر قارچ ها از رشد و نمو شدن جلوگیری شود. برای همین اثر بدون رطوبت ساز، یک حمام طولانی بکشید یا در حمام بخار بمانید.

 

حمام گرم

 

حمام های گرم نیز می توانند علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا را در بزرگسالان کاهش دهند. اضافه کردن نمک اپسوم و سودا به آب می تواند درد های بدن را کاهش دهد. اضافه کردن چند قطره روغن اسانس مانند درخت چای، رزماری، آویشن، نارنجی، اسطوخودوس یا اکالیپتوس، همچنین ممکن است اثر آرامبخش داشته باشد.

راه های بسیاری وجود دارد که افراد با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا خود را با داروهای خانگی درمان می کنند. برخی از این داروها ممکن است به نظر کمی عجیب و غریب باشند.

منتشر کننده:های سلامت