سبک زندگی سالم

سیر روی موهای شما چه تاثیری دارد؟

چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
سیر روی موهای شما چه تاثیری دارد؟

آیا سیر برای مو خوب است؟ پاسخ کوتاه، بله سیر به صورت موضعی یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو کمک کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است. در اینجا مزایایی است که ممکن است به رشد مو کمک کند: برخی از مزایای تغذیه سیر ممکن است به موهای شما افزوده شود. سیر خام دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیاد است، مانند ویتامین های B-6 و C، منگنز و سلنیوم - که همه آنها باعث رشد ‌

سیر روی موهای شما چه تاثیری دارد؟

 

سیر چیست؟

 

سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از ۵ تا ۱۲ قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف برنگ خاکستری مایل به سفید می‌باشد. برگهای آن باریک و نواری شکل به رنگ سبز تیره و گل‌های آن کوچک و صورتی رنگ که بصورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

سیر و پیاز رابطه‌ای نزدیک با هم دارند. بطور کلی ۲ نوع سیر وجود دارد:

  1. سیر آمریکایی بنام Greole نامیده می‌شود. این نوع سیر دارای پوست سفید بوده و از انواع دیگر قوی تر است.
  2. سیر تاهیتی که از بقیه درشت تر است و گاهی قطر آن به ۸ سانتیمتر می‌رسد.

 

سیر و سلامت


 

سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های ب۱ ب۲ و ب۳ است. سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است، سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم دو ماده معدنی که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد. ترکیب سولفوری خود به ویژه آلیسین معروف است که اینها مواد شیمیایی گیاهی اصلی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند.


سیر، یک گیاه به طور پیوسته و گل صدف مانند است. خوردن سیر ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که در برخی از مطالعات به وجود می آید که به کاهش یا توقف رشد برخی سلول های سرطانی می انجامد. سیر دارای آنتی اکسیدان هایی است که می توانند پوست ما را از اثرات پیری رادیکال های آزاد محافظت کنند.

سیر نیز به عنوان یک درمان احتمالی برای موهای ضخیم تر و طولانی تر مورد توجه قرار گرفته است. اما آیا واقعا کار می کند؟

 

آیا سیر برای مو خوب است؟



پاسخ کوتاه، بله سیر به صورت موضعی یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو کمک کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است. در اینجا مزایایی است که ممکن است با رشد مو کمک کند:

برخی از مزایای تغذیه سیر ممکن است به موهای شما افزوده شود. سیر خام دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیاد است، مانند ویتامین های B-6 و C، منگنز و سلنیوم - که همه آنها باعث رشد موهای سالم می شوند.
خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر همچنین ممکن است به مزایای مو کمک کند، زیرا این خواص می تواند کمک به کشتن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها، نگه داشتن شما و پوست سر شما سالم باشد.
یک مطالعه 2016 نشان داد که سیر کراتینوسیت ها را از آسیب های UV محافظت می کند و به عنوان مواد ضد پیری وعده داده شده است. کراتینوسیت ها سلول های پوستی هستند که کراتین را تولید می کنند. این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما، از جمله پوست روی پوست و فولیکول های موی شما هستند.
مطالعاتی که در سال 2007 منتشر شد، شواهد حاکی از آن است که شرکت کنندگان مبتلا به آلوپسی آرئاتا که ژل سیر را به لکه های چکه بر روی پوست سر اعمال می کنند ممکن است رشد مو خود را بهبود بخشد.

اگرچه تحقیقات امیدوار کننده است، برای تأیید مزایای سیر موها، شواهد علمی بیشتری لازم است.

 


سوزش شیمیایی



همانطور که با سایر داروهای طبیعی، هنگام استفاده از سیر در موهای شما یا هر قسمت دیگر بدن شما، خطراتی وجود دارد. این مخصوصا برای افراد دارای پوست حساس است.

سیر می تواند هنگام استفاده از پوست به سوختگی ها منجر شود و مواردی از سوزش شیمیایی سمی که به عنوان داروهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، مستند می باشند.

این خطر به سیر خام محدود نمی شود. محصولات حاوی سیر، مانند روغن های ضروری، همچنین می توانند پوست و چشم ها را تحریک کنند. بنابراین مهم است قبل از شروع هرگونه درمان که سیر را شامل می شود، با پزشک خود صحبت کنید.


ماسک مو سیر



موهای مختلف سیر حاوی مو و روغن سیر در بازار وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشیم که روغن پخت و پز سیر و اسانس سیر یکسان نیستند. اسانس سیر بسیار متمرکز است و اغلب شامل الکل به عنوان بخشی از ذخیره سازی روغن سورگوم استخراج شده است.

به یاد داشته باشید که ترکیبات گوگرد موجود در سیر هر روغن سیر را به طور بالقوه به پوست و چشم شما تحریک می کند.

شما می توانید تهویه سیر خود را با استفاده از مواد تشکیل دهنده از آشپزخانه خود را. برای محدود کردن خطر سوزش پوست، مهم است که سیر را با یک روغن مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید که هر دو برای موهای شما مناسب است.



در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:



8 میخک از سیر تازه
2 قاشق غذاخوری سیر حامل روغن در گلدان
چنگال، فشار سیر یا مخلوط کن
پانک کوچک
سینر



چگونگی تهیه تهویه مطبوع:



سیر را با استفاده از یک چنگال، سیر و یا مخلوط کننده سیر کنید.
روغن را در یک گرمای بیش از حد کم حرارت دهید و هنگامی که روغن گرم است گرم نباشد و سیر را اضافه کنید.
سیر را در اطراف پانک درست کنید تا زمانی که معطر شود - شما نمی خواهید سیر را بخورید.
ظرف را از گرما خارج کنید و خنک کنید.
مخلوط را با یک سینر ریخته و پالپ را دور ریخته کنید.
روغن را در یک شیشه یا بطری ذخیره کنید (شیشه تاریک ممکن است برای مدت زمان طولانی تر به مخلوط کمک کند).



نحوه استفاده از تهویه مطبوع:



2 قاشق غذاخوری روغن را به آرامی ماساژ دهید.
ماساژ پوست سر خود را ادامه دهید یا موهای خود را در یک حوله قرار دهید و منتظر 10 تا 15 دقیقه باشید.
موهای خود را با شامپو ملایم شستشو دهید.

برای به دست آوردن بهترین نتایج، این بار دو بار در هفته تکرار شوید.

شما همچنین می توانید یک ماسک موئه سیر را با اضافه کردن قطعات مساوی به روغن به درمان سیر خانگی خود و اضافه کردن مراحل مشابه استفاده کنید.

به یاد داشته باشید قبل از انجام درمان در خانه، با پزشک خود صحبت کنید.

جایگزین برای سیر

بسیاری از درمان های دیگر ممکن است به شما کمک کنند موهای ضخیم تر و سالم تر داشته باشید. بهترین مکان برای شروع این است که با انجام بخش خود را برای کاهش میزان آسیب به موهای شما.



در اینجا چند نکته مفید برای کمک به کاهش آسیب شما وجود دارد:



موهای خود را کمتر بشویید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید.
هوا به جای استفاده از خشک کن هوا خشک می شود.
محدود کردن استفاده از ابزارهای گرمای یک ظاهر طراحی شده و قبل از استفاده از یک محافظ استفاده کنید.
از محصولات یک ظاهر طراحی شده کمتر استفاده کنید.

همچنین درمان های طبیعی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند موهای ضخیم تر و سالم تر داشته باشید یا از ریزش مو جلوگیری کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

روغن نارگیل. استفاده از روغن نارگیل به موهای شما می تواند به جلوگیری از شکستگی و آسیب رساندن به موها کمک کند. این همچنین مو را در مقابل آسیب رساندن به اشعه UV محافظت می کند.
روغن آووکادو. مواد معدنی موجود در روغن آووکادو به سموم پاشیدن و جلوگیری از شکستگی کمک می کنند. روغن آووکادو نیز مرطوب کننده عالی است.
بیوتین مصرف مکمل بیوتین ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد. اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است، یک مطالعه 2015 نشان می دهد که بیوتین ممکن است ضخامت و طول را افزایش دهد.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل که غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است، همچنین می تواند سلامت و ظاهر موهای شما را بهبود بخشد و از نازک شدن جلوگیری کند.

 

چه وقت برای دیدن دکتر شما  باید اقدام کنید؟



تحقیقات بیشتری در مورد مزایای سیر برای مو مورد نیاز است، اما درمان های دیگری نیز وجود دارد که می تواند سلامت مو خود را بهبود بخشد. خوردن خوب و محدود کردن استفاده از محصولات خشن و آسیب رساندن به ابزارهای گرمایشی واقعا می تواند به موهای شما لطمه بزند.

اگر در مورد ریزش مو یا ریزش مو نگران هستید، با پزشک خود صحبت کنید. در حالی که موهای شکننده و ریزش مو اغلب به سبب خسارات وخیمی از یک ظاهر روزمره می باشند، همچنین می تواند ناشی از شرایط خاص پزشکی مانند اختلالات تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و داروها باشد.

 

منتشر کننده : های سلامت

برای مشاوره رایگان از پزشک متخصص روی های سلامت کلیک کنید.