سبک زندگی سالم

دوچرخه سواری و مزایای بهداشتی آن

یکشنبه , 22 مهر 1397پرنیت خبر
دوچرخه سواری و مزایای بهداشتی آن

دوچرخه سواری می تواند به شما در محافظت از بیماری های جدی نظیر سکته مغزی، حمله قلبی، برخی از سرطان ها، افسردگی، دیابت، چاقی و آرتریت کمک کند. دوچرخه سواری سالم، سرگرم کننده و ورزش راحت در تمام سنین است. برای داشتن تناسب اندام و سالم باید فعالیت جسمی داشته باشید. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در محافظت از بیماری های جدی مانند چاقی، بیماری قلبی، سرطان، بیماری روانی، دیابت و آرتریت کمک کند‌

دوچرخه سواری و مزایای بهداشتی

 

 

دوچرخه سواری می تواند به شما در محافظت از بیماری های جدی نظیر سکته مغزی، حمله قلبی، برخی از سرطان ها، افسردگی، دیابت، چاقی و آرتریت کمک کند.

دوچرخه سواری سالم، سرگرم کننده و ورزش راحت در تمام سنین است.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

 

برای داشتن تناسب اندام و سالم باید فعالیت جسمی داشته باشید. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در محافظت از بیماری های جدی مانند چاقی، بیماری قلبی، سرطان، بیماری روانی، دیابت و آرتریت کمک کند. دوچرخه سواری به طور مرتب یکی از بهترین راه های کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با یک شیوه زندگی بی تحرک است.

 

دوچرخه سواری ورزش سالم و راحت است که می تواند توسط افراد مختلفی از کودکان و نوجوانان سالخورده لذت ببرد. همچنین سرگرم کننده، ارزان و مناسب برای محیط زیست است.

 

دوچرخه سواری در مسیر کار یا مغازه ها یکی از کارآمد ترین روش ها برای ترکیب ورزش منظم با روال روزمره شما است. برآورد می شود یک میلیارد نفر هر روز برای حمل و نقل، تفریح ​​و ورزش ,دوچرخه سواری می شوند.

 

دوچرخه سواری برای سلامتی و تناسب اندام

 

 دو تا چهار ساعت دوچرخه سواری در هفته برای سلامت کلی شما مناسب است.

 دوچرخه سواری  باعث آسیب کمتر نسبت به اکثر انواع دیگر ورزش ها می شود.

دوچرخه سواری یک ورزش عضلانی خوب برای عضلات شما است.

بر خلاف برخی از ورزش های دیگر، دوچرخه سواری نیاز به سطح بالایی از مهارت های فیزیکی ندارد. اکثر مردم می دانند چگونه دوچرخه سواری کنند و پس از یادگیری، فراموش نمیکنند.

 دوچرخه سواری باعث افزایش استقامت، قدرت و تناسب اندام هوازی می شود.

 

یک راه سرگرم کننده برای لذت بردن  است به این معنی که بیشتر به طور منظم به طور مرتب ادامه می دهید، در مقایسه با سایر فعالیت های جسمانی که شما به مکان یا زمان خاصی نیاز دارید.

به عنوان یک روش حمل و نقل، دوچرخه سواری جایگزین وسایل نقلیه موتوری یا استفاده از تراموا، قطار یا اتوبوس, ورزش سالم است.

 

مزایای بهداشت دوچرخه سواری منظم

 

دوچرخه سواری عمدتا فعالیت هوازی است، به این معنی که قلب، رگ های خونی و ریه ها همه تمرین می کنند. شما به طور عمیق نفس می کشید،  افزایش دمای بدن را تجربه خواهید کرد که سطح آمادگی جسمانی شما را بهبود می بخشد.

 

مزایای سلامت دوچرخه سواری به طور منظم عبارتند از:

 

افزایش آمادگی قلبی عروقی

افزایش قدرت عضلانی و انعطاف پذیری

بهبود حرکت مشترک

کاهش سطوح استرس

وضعیت و هماهنگی بهبود یافته است

تقویت استخوان ها

کاهش سطح چربی بدن

پیشگیری یا مدیریت بیماری

کاهش اضطراب و افسردگی.

 

دوچرخه سواری و مسائل مربوط به سلامت خاص

 

دوچرخه سواری می تواند سلامت جسمی و روحی را بهبود بخشد و می تواند شانس تجربه بسیاری از مشکلات سلامتی را کاهش دهد.

 

چاقی و کنترل وزن

 

دوچرخه سواری یک راه خوب برای کنترل وزن یا کاهش وزن است، زیرا میزان متابولیسم خود را افزایش می دهد، عضله را تولید می کند و چربی بدن را می سوزاند. اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، دوچرخه سواری باید با یک برنامه غذایی سالم همراه باشد. دوچرخه سواری یک فرم راحت ورزش است و می توانید زمان و شدت را تغییر دهید .

 

بیماری قلبی عروقی و دوچرخه سواری

 

بیماری های قلبی عروقی شامل سکته مغزی، فشار خون بالا و حمله قلبی است. دوچرخه سواری منظم باعث تحریک و تقویت قلب، ریه ها و گردش خون می شود و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

دوچرخه سواری باعث تقویت ماهیچه های قلب، کاهش پالس در استراحت و کاهش میزان چربی خون می شود.

 

سرطان و دوچرخه سواری

 

بسیاری از محققان ارتباط بین ورزش و سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ را مورد بررسی قرار داده اند. برخی شواهد نشان می دهد که چرخش منظم، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

 

دیابت و دوچرخه سواری

 

میزان دیابت نوع 2 در حال افزایش است و یک نگرانی جدی برای سلامتی عمومی است. به نظر می رسد فقدان فعالیت بدنی دلیل اصلی این است که مردم این شرایط را توسعه می دهند. تحقیقات گسترده در فنلاند نشان داد افرادی که بیش از 30 دقيقه در روز در حال چرخش بودند 40 درصد خطر ابتلا به ديابت را کاهش دادند.

 

آسیب استخوان، آرتریت و دوچرخه سواری

 

دوچرخه سواری باعث افزایش قدرت، تعادل و هماهنگی می شود. همچنین ممکن است برای جلوگیری از سقوط و شکستگی کمک کند. دوچرخه سواری یک فرم ایده آل ورزش است اگر شما مبتلا به استئوآرتریت هستید، زیرا این یک تمرین کم اثر است که استرس کمتری در مفاصل ایجاد میکند.

 

بیماری روحی و دوچرخه سواری

 

شرایط سلامت روانی مانند افسردگی، استرس و اضطراب می تواند با دوچرخه سواری منظم کاهش یابد. این به خاطر اثرات خود ورزش و به خاطر لذت بردن از سواری دوچرخه می تواند باشد.

 

منتشر کننده:های سلامت