بیماری

تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا چیست؟

یکشنبه , 18 شهریور 1397پرنیت خبر
تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا چیست؟

و نوع بیماری علائم مشابهی دارند، می توان تفاوت بین آنها را بر اساس علائم به تنهایی تعریف کرد. به طور کلی، آنفلوآنزا بدتر از سرماخوردگی است و علائم شایع تر و شدید است. سردی ها معمولا خفیف تر از آنفلوآنزا هستند. افراد مبتلا به سرماخوردگی احتمالا دارای آبریزش یا گرفتگی بینی هستند.‌

تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا چیست؟

 

 های سلامت :دو نوع بیماری علائم مشابهی دارند، می توان تفاوت بین آنها را بر اساس علائم به تنهایی تعریف کرد. به طور کلی، آنفلوآنزا بدتر از سرماخوردگی است و علائم شایع تر و شدید است. سردی ها معمولا خفیف تر از آنفلوآنزا هستند. افراد مبتلا به سرماخوردگی احتمالا دارای آبریزش یا گرفتگی بینی هستند. سردی معمولا به مشکلات جدی سلامتی مانند پنومونی، عفونت های باکتریایی و یا بستری شدن نمی انجامد. آنفلوانزا می تواند عوارض بسیار جدی را در پی داشته باشد.

 

علایم سرماخوردگی چیست؟

 

علائم سرماخوردگی معمولا با یک گلودرد شروع می شود که معمولا بعد از یک یا دو روز از بین می رود. نشانه های بینی، آبریزش بینی و گرفتگی همراه با سرفه روزهای چهارم و پنجم است. تب در بزرگسالان غیرعادی است اما تب کم ممکن است. کودکان احتمالا تب را با سردی دارند.

با علائم سرما خوردگی، بینی برای چند روز اول با ترشحات بینی آبدار است. بعدها، اینها ضخیم تر و تیره تر می شوند. مخاطی تاریک طبیعی است و به این معنا نیست که شما عفونت باکتریایی مانند عفونت سینوس ایجاد کرده اید.

 

علائم آنفلوانزا  چیست؟

 

علائم آنفولانزا ممکن است شامل تب و یا احساس تب / لرز، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی، درد عضلانی یا بدن، سردرد و خستگی (خستگی) باشد.

- بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد(

- ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش

- احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز

- آبریزش و گرفتگی بینی بیش از 10 روز

- سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ

- گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا

- حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه

- سفتی گردن همراه با سردرد مداوم

- درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد

تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلودرد خارش بدنکوفتگی از علایم شایع بیماری هستند. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آنها متفاوت است. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند امکان بروز این بیماری دربدن انان بیشتراست.

 

 

منتشر کننده:های سلامت