تغذیه و تناسب اندام

7 دلیل برای خوردن نعناع

دوشنبه , 10 بهمن 1396پرنیت خبر
7 دلیل برای خوردن نعناع

در حالی که اکثر مردم در مورد لثه و خمیر دندان هنگام ذکر کردن نعناع فکر می کنند، در واقع اهداف دیگری به جز طعم محصولات بهداشت دهان و شیرینی های مورد علاقه ما است. علاوه بر اینکه در دسرها و سایر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، می توانید از نعناع به روش جامع استفاده کنید تا از بسیاری از بیماری ها نجات پیدا کنید‌

7 دلیل برای خوردن نعناع

 

در حالی که اکثر مردم در مورد لثه و خمیر دندان هنگام ذکر کردن نعناع فکر می کنند، در واقع اهداف دیگری به جز طعم محصولات بهداشت دهان و شیرینی های مورد علاقه ما است. علاوه بر اینکه در دسرها و سایر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، می توانید از نعناع به روش جامع استفاده کنید تا از بسیاری از بیماری ها نجات پیدا کنید. نعناع حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند به درمان هر چیزی از تهوع و افسردگی کمک کند.

شما می توانید نعناع  را تقریبا در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید، به این معنی که شما به راحتی می توانید به این گیاه باور نکردنی دسترسی پیدا کنید و از خواص شفا خود بهره مند شوید. شما ممکن است از نعناع به عنوان مورد ضروری در سبد خرید خود فکر نکنید...این مطلب را سامانه های سلامت تهیه کرده است.


1. نعناع تهوع را کاهش می دهد.

 

اگر  ناخودآگاه احساس حالت تهوع کردید،  نوشیدن چای نعناع  به تهوع کمک می کند. مصرف نعناع به طور مستقیم موجب تسریع در رفع خستگی می شود، برخی مطالعات متوجه شده اند که حتی تنفس در رایحه ی نعناع می تواند به تهوع پس از عمل کمک کند.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، اثر آرام بخش نعناع ماهیچه های شکم شما را تسکین می دهد تا مجرای صفراوی را از بین ببرد و بنابراین غذا می تواند از طریق روده های شما سریعتر حرکت کند.

شما می توانید چای نعناع  را بخورید و در عطوفت نفس بکشید، یا روغن نعناع را بخورید و آن را روی شکم خود بشویید تا تهوع را تسکین دهید.


2. تراکم را کاهش می دهد.



هر بار که شما آلرژی دارید،  به فروشگاه بروید و داروهایی را تهیه کنید که حاوی مندول هستند که از نعناع می آید. بنابراین، با استنشاق عطر نعناع یا مصرف آن به طور مستقیم، می توانید سینوسی های خود را به طور طبیعی پاک کنید، به طوری که شما بتوانید کاملا و راحت نفس بکشید. نعناع حاوی یک ماده ضد التهابی است که به اسم روسمارینیک اسید نیز شناخته می شود که کمک به پاکسازی سینوس ها می کند.


3. نعناع از آکنه جلوگیری می کند.



طبق گفته Read and Digest، نعناع حاوی ویتامین A است که می تواند به کاهش تولید روغن بدن که باعث آکنه می شود کمک کند. همچنین، نعناع حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که به حفظ پوست روشن و درخشان کمک می کند.

شما می توانید نعناع را به صورت یک رب  به پوست صورت خود بمالید و استفاده کنید یا می توانید آن را با سایر مواد پاک کننده پوست مانند لیمو مخلوط کنید.

 

4. نعناع حاوی آنتی اکسیدان ها است.



طبق اخبار پزشکی امروز، نعناع حاوی آنتی اکسیدان های بیشتر از بسیاری از غذاهای دیگر، از جمله ویتامین A، ویتامین K، بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین E، و همچنین بسیاری از ویتامین های مهم ویتامین B مانند فولات، ریبوفلاوین و پیریدوکسین (ویتامین B6)

آنتی اکسیدان ها کمک می کنند تا سیستم ایمنی بدن به درستی عمل کند و آنها رادیکال های آزاد را حفظ می کنند که می توانند موجب سرطان در خلأ شوند.


5. نعناع به هضم کمک می کند.



مصرف یا تنفس در نعنا، غدد بزاق دهان را فعال می کند که در هضم سالم کمک می کند. شما می توانید نعناع قبل و بعد از غذا بخورید تا سرعت گوارش را سریعتر کنید.


6. نعناع کمک می کند وزن خود را کاهش دهید.



از آنجا که نعناع به هضم کمک می کند، اگر شما سعی کرده اید چند پوند از وزن خود را بین ببرید، می توانید از آن برای کمک به فرایند کاهش وزن استفاده کنید. همچنین می تواند سوخت و ساز بدن شما را سرعت بخشد، و بیشتر به کاهش وزن و نگهداری وزن کمک می کند.

 

 



نعناع اجازه می دهد تا بدن برای استراحت، و همچنین می تواند مغز خود را برای شارژ و آرامش پس از یک رویداد استرس زا کمک کند. بهترین راه برای استفاده از نعناع در این روش این است که چای نعناع را تهیه کنید و فقط اجازه دهید خودتان در لحظه باقی بمانید و از اثر آرام بخش چای بر بدن و ذهن خود لذت ببرید.

منتشر کننده : های سلامت