تغذیه و تناسب اندام

7 استفاده شگفت انگیز از آلوئه ورا

چهارشنبه , 10 اسفند 1396پرنیت خبر
7 استفاده شگفت انگیز از آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به طور گسترده ای شناخته شده است برای از بین بردن آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم. اما آیا می دانستید که گیاه مورد علاقه خود را می توانید برای بیش از آفتاب سوختگی و دکور خانه استفاده کنید؟‌

7 استفاده شگفت انگیز از آلوئه ورا

 

بررسی اجمالی



ژل آلوئه ورا به طور گسترده ای شناخته شده است برای از بین بردن آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم. اما آیا می دانستید که گیاه مورد علاقه خود را می توانید برای بیش از آفتاب سوختگی و دکور خانه استفاده کنید؟

ساكولنت دارای تاریخچه ای طولانی است كه برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد كه از مصر باستان است. گیاه بومی شمال آفریقا، جنوب اروپا و جزایر قناری است. امروزه آلوئه ورا در مناطق گرمسیری در سراسر جهان رشد می کند. محققان از از بین بردن سوزش سر دل به منظور کاهش احتمال گسترش سرطان سینه، فقط مزایای این گیاه جهانی و بسیاری از محصولات جانبی آن را باز می کنند. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


سوزش سر دل


بیماری ریفلاکس معده (GERD) یک اختلال گوارشی است که اغلب باعث سوزش سر دل میشود. بررسی 2010 نشان داد که مصرف 1 تا 3 اونس ژل آلوئه در هنگام غذا می تواند شدت GERD را کاهش دهد. همچنین ممکن است مشکلات دیگر مربوط به هضم را کاهش دهد. سمیت کم این گیاه باعث می شود آن را به عنوان درمان مناسب و سالم برای سوزش سر دل استفاده کرد.




حفظ تولید تازه



یک مطالعه 2014، به صورت آنلاین توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد، در گیاهان گوجه فرنگی پوشش داده شده با ژل آلوئه مشاهده شد. این گزارش شواهدی را نشان می دهد که پوشش موفقیت رشد بسیاری از باکتری های مضر سبزیجات را مسدود کرده است. نتایج مشابهی در مطالعه دیگری با سیب یافت شد. این به این معنی است که ژل آلوئه می تواند به سبزیجات و سبزیجات تازه کمک کند و نیاز به مواد شیمیایی خطرناک را که طول عمر محصول را افزایش می دهد را از بین ببرد.

 

یک جایگزین برای دهانشویه



محققان دانشگاه اتیوپی در گزارشی که در مجله علوم بهداشتی اتیوپی منتشر شد، عصاره آلوئه ورا را یک جایگزین امن و موثر برای دهانشویه های شیمیایی مبتنی بر مواد شیمیایی دانستند. مواد طبیعی گیاهی که شامل دوز سالم ویتامین C می توانند پلاک را متوقف کنند. همچنین اگر دچار خونریزی یا سوزش شده اید، می توانید از آن کمک بخواهید.



کاهش قند خون شما



طبق مطالعهی Phytomedicine: Journal of Phytotherapy and Phytopharmacy، دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می تواند باعث کاهش میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شود. این می تواند به این معنی باشد که آلوئه ورا ممکن است آینده در درمان دیابت داشته باشد. این نتایج توسط یک مطالعه دیگر منتشر شده در تحقیقات فیتوتراپی که عصاره خمیر را استفاده می کردند، تأیید شد.

اما افراد مبتلا به دیابت که داروهای کاهش دهنده گلوکز را مصرف می کنند، هنگام مصرف آلوئه ورا باید با احتیاط  مصرف کنند. آب همراه با داروهای دیابت، احتمالا میزان گلوکز شما را به سطوح خطرناک کاهش می دهد.



یک ملین طبیعی( هضم)



آلوئه ورا یک ملین طبیعی است. تعداد انگشت شماری از مطالعات به مزایای مکمل برای کمک به هضم نگاه کرد. نتایج ظاهرا مخلوط شده اند.

یک گروه از دانشمندان نیجریه بر روی موش ها تحقیقی انجام دادند و دریافتند که ژل ساخته شده از گیاهان دارویی آلوئه ورا توانسته است یبوست را از بین ببرد. اما مطالعه دیگری توسط مؤسسات ملی سلامت در مورد مصرف عصاره آرواره علف هرز مشاهده کرد. این یافته ها نشان دهنده رشد تومور در روده بزرگ موش آزمایشگاهی است.

در سال 2002، اداره غذا و داروی ایالات متحده نیازمند است که تمام داروهای ضد آئرولاکتیک را از بازار ایالات متحده حذف کند یا اصلاح شود.

درمانگاه Mayo توصیه می کند که آلوئه ورا را برای از بین بردن یبوست استفاده کند، اما به ندرت. آنها توصیه می کنند که یک دوز از 0.04 تا 0.17 گرم آب  کافی است.

اگر بیماری کرون، کولیت یا هموروئید دارید، نباید آلوئه ورا مصرف کنید. این می تواند باعث گرفتگی شدید شکم و اسهال شود. اگر مصرف داروهای دیگر را مصرف کنید، باید مصرف الوئه ورا متوقف کنید. ممکن است توانایی بدن شما برای جذب این دارو کاهش یابد.

 

مراقبت از پوست



شما می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید تا پوست شما را پاک و آبدار کند. این ممکن است به این دلیل باشد که گیاه در آب و هوای خشک و ناپایدار رشد می کند. برای زنده ماندن شرایط سخت، برگ گیاهان آب را ذخیره می کند. این برگ های متراکم آب، همراه با ترکیبات گیاهی خاصی به نام کربوهیدرات های پیچیده، آن را یک مرطوب کننده موثر و ماندگار درد می کند.

 


پتانسیل مبارزه با سرطان پستان



یک مطالعه جدید منتشر شده در پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد، ویژگی های درمانی آلوئه اودودین، یک ترکیب در برگ گیاهان را بررسی کرد. نویسندگان معتقدند که آب شیرین نشان دهنده پتانسیل در کاهش رشد سرطان پستان است. با این حال، برای پیشرفت بیشتر این نظریه، مطالعات بیشتری لازم است.

تعدادی از راه های استفاده از گیاه آلوئه ورا و ژل ها و عصاره های مختلفی وجود دارد که می توانند از آن ساخته شوند. محققان به دنبال کشف روشهای جدید برای استفاده از این مکمل هستند. اگر شما قصد استفاده از آلوئه ورا را به روش دارویی داشته باشید، به خصوص اگر دارو مصرف کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

منتشر کننده : های سلامت