تغذیه و تناسب اندام

مزایای زیره سبز

پنج شنبه , 11 اسفند 1396پرنیت خبر
مزایای زیره سبز

زیره (Cuminum cyminum L) یک گیاه برگ دار است که در چین، هند، خاورمیانه و منطقه مدیترانه رشد می کند. میوه این گیاه ، دانه زیره است و محبوبیت آن در سراسر جهان به عنوان ادویه است. زیره سبز به موضوع تحقیقات پزشکی تبدیل شده است، زیرا شواهد غیرمستقیم ادعا می کند که دارای مزایای سلامتی فراوانی است.‌

مزایای زیره سبز

 

بررسی اجمالی



زیره (Cuminum cyminum L) یک گیاه برگ دار است که در چین، هند، خاورمیانه و منطقه مدیترانه رشد می کند. میوه این گیاه ، دانه زیره است و محبوبیت آن در سراسر جهان به عنوان ادویه است. زیره سبز به موضوع تحقیقات پزشکی تبدیل شده است، زیرا شواهد غیرمستقیم ادعا می کند که دارای مزایای سلامتی فراوانی است.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

اکثر مزایای ادعا شده زیره سبز با هضم، سیستم ایمنی و گردش خون شماست. برخی از مزایای زیره سبز را می توان با مطالعات بالینی نشان داد، در حالی که بعضی از آنها ثابت می شوند.


حاوی آنتی اکسیدان ها است

 



دانه های زیره سبز حاوی مواد طبیعی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان ها کار می کنند. این بدان معنی است که این مواد (apigenin و luteolin) رادیکالهای آزاد کوچک را حفظ می کنند که سلول های سالم را به موفقیت می رسانند. آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند که شما سالم تر و پر انرژی تر احساس کنید، و آنها را به حفظ پوست خود در برابر پیری کمک می کند.


خواص ضد سرطانی دارد

 


طبق برخی از آزمایشات، زیرنویس توانایی حفظ سلولهای سرطانی را از ضرب شدن دارد. در یک مطالعه، موش هایی که از زیره سبز تغذیه می شدند از سرطان روده محافظت می شدند. محققان دیگری در این تحقیق دریافته اند که از نه گیاهان و ادویه جات ترشی جات، ریحان و زیره سبز، قوی ترین گیاه ضد سرطان زا هستند.


ممکن است به درمان اسهال کمک کند



متخصصان طب سنتی برای درمان قرص های اسهال توصیه شده است. طبقۀ غرب شروع به مصرف این زیره می کند.

عصاره دانه زیره به موشهایی که اسهال داشتند، داده شد. محققان نتیجه گرفتند که این عصاره به درمان علائم آنها کمک می کند.


 قند خون را کنترل می کند

 



زیره سبز به عنوان بخشی از یک دارو گیاهی برای دیابت استفاده می شود. این دارو با موفقیت به افراد مبتلا به دیابت کمک کرد تا شرایط خود را مدیریت کنند.

حیوانات دیابتی در مطالعات آزمایشگاهی نیز از مصرف زیره سبز بهره مند شدند. به طور کلی پذیرفته شده است که روغن زیره سبز عامل هیپوگلیسمی است.


مبارزه با باکتری ها و انگل ها

 



روغن استخراج شده از بذرهای زیره سبز به عنوان عامل مؤثر بر لاروسیت و آنتی سپتیک استفاده شده است. این روغن حتی سوء هاضمه هایی از باکتری ها را می کاهد که به ضد عفونی کننده های دیگر مقاوم هستند. محققان معتقدند که زیره سبز می تواند به کشتن باکتری های مضر که سعی در حمله به سیستم ایمنی بدن خود دارند، کمک کند. این ممکن است توضیح دهد چرا زیره سبز به عنوان نگهدارنده در غذا برای قرن ها استفاده می شود.


دارای اثر ضد التهابی است

 



مواد فعال در دانه های زیره سبز اثر ضد التهابی، ضد عفونی کننده دارند. این بدان معنی است که اگر درد یا التهاب ایجاد می کنید که باعث ایجاد شرایط دیگری می شود، زیره سبز در رژیم غذایی ممکن است با اثرات آن مقابله کند.

اسانس اسموتیک به تنهایی نمیتواند خواص ضد التهابی داشته باشد. اما دانه های زیره سبز برای کاهش درد و التهاب در آزمایش آزمایشگاهی روی موش ها کار می کردند.


ممکن است باعث کاهش کلسترول شود

 

 

 ماده هیپولایپیدمی یک ماده است که به بدن شما کمک می کند تا سطح بالای چربی را که باعث کاهش میزان قلب و کلسترول می شود، کنترل کند. زیره سبز خواص هیپوليپیدمی دارد.

یک مکمل غذایی از پودر زیره مخلوط ماست باعث کاهش کلسترول در یک مطالعه شد. گروه دیگری از افراد مبتلا به کلسترول بالا پس از مصرف زیره سبز مفید واقع شد.


کمک به کاهش وزن

 



مطالعات گروهی چندین روش را مورد بررسی قرار داد که زیره سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است، اما نتایج این مطالعات امیدوار کننده است. زنان دارای اضافه وزن که از پودر زیره و رژیم غذایی سالم استفاده می کردند، وزن و آمار حیاتی خود را بهبود بخشیدند. مطالعه دیگری نشان داد که جمعیت ترکیبی از مردان و زنان دارای اضافه وزن، بهبود وزن خود را برابر با مصرف یک قرص رژیم غذایی محبوب دانسته اند.


علائم IBS را بهبود می بخشد



محققان عصاره زیره را برای درمان گرفتگی، اسپاسم گوارشی، تهوع و نفخ ناشی از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ارزیابی کرده اند. عصاره زیره سبب درمان این علائم تا زمانی که مصرف کنندگان آن را در یک دوره مصرف کنند. این بسیار مؤثر است که محققان امیدوارند زیره سبز ممکن است یک جایگزین موثر برای افرادی باشد که نمی توانند از داروهای گران قیمت برای درمان IBS خود استفاده کنند.


تقویت حافظه

 



زیره سبز می تواند بدن شما را تحریک کند تا سیستم عصبی مرکزی شما موثر باشد. این باعث می شود که حافظه شفاف تر و کنترل بیشتری بر اندام شما ایجاد شود. زیره سبز حتی ممکن است قادر به کمک به درمان بیماری پارکینسون به دلیل سهم خود را به عملکرد سیستم عصبی مرکزی بدن است.

 

خطرات و عوارض جانبی

 



زیره سبز بسیار امن و به طور کلی غیر سمی است، حتی در دوزهای بزرگتر. اما اگر بخواهید از آن استفاده کنید، برخی از عوارض جانبی وجود دارد. دوز معمولی زیره سبز به عنوان مکمل گیاهی 300 تا 600 میلیگرم در روز است.

محققان شواهدی دریافت کرده اند که زیره سبز سطح تستوسترون را سرکوب می کند، به این معنی که مردان می توانند در صورتی که از آن استفاده می کنند، کمتر بارور باشند. زیره سبز بعنوان یک ماده برای برانگیختن سقط جنین استفاده شده است، بنابراین زنان باردار یا سعی در بارداری باید این را در نظر داشته باشند.

 


دستور پخت



زیره سبز یک ادویه فوق العاده خوش طعم است که می تواند در بسیاری از دستورالعمل های قلب سالم و کم کلسترول استفاده شود. آن را نسبتا آسان برای اضافه کردن به entrees، دانه ها، و ظروف جانبی برای یک دوز غنی و معطر زیره. ماهی قزل آلا بادام زمینی یک ظرف ساده است. زیره سبز، پاپیگا، گشنیز، سیب زمینی و لیمو تازه را برای دادن ماهی پخته شده به لانه تند.

گزینه دیگری: برنج لیمو-زیره سبز با پیاز خرد شده است. این ظرف ساده است و شامل تهیه برنج است که شما معمولا می خواهید و اضافه کردن دانه زیره و روغن کلزا به برنج زمانی که آن را تقریبا انجام آشپزی. شما حتی می توانید زیره سبز خود را با میوه های ذرت خریداری شده از سوپرمارکت و خشک کردن دانه ها را بوسیله فرآوری آنها را در فر، مصرف کنید.

برای تمام مزایای اثبات شده آن، زیره سبب کمبود منافع یا عوامل خطر است. علاوه بر مزایایی که توسط ادبیات فعلی ایجاد شده، حتی بیشتر مزایای زیره سبز ممکن است به زودی آشکار شود. بهبود کیفیت خون، تراکم استخوان و تعداد اسپرم فقط برخی از مناطق است که محققان مطالعات حیوانی انجام داده اند که به نظر می رسد زیره را یک مکمل ارزشمند است.

قبل از شروع یک مکمل گیاهی جدید، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های دوزباری را در هر محصول زیره سبز خریداری کنید.

 

منتشر کننده: های سلامت