پزشکی

تأثیر الکل بر بدن شما

سه شنبه , 16 اسفند 1396پرنیت خبر
تأثیر الکل بر بدن شما

مصرف الکل بیش از حد می تواند باعث غیر فعال شدن آنزیمهای گوارشی تولید شده توسط پانکراس شود. ساخت این آنزیم ها می تواند منجر به التهاب شناخته شده به عنوان پانکراتیت شود. پانکراتیت می تواند یک وضعیت درازمدت باشد و موجب عوارض جدی شود.‌

تأثیر الکل بر بدن شما


برای دانستن اثرات الکل بر روی بدن خود مطالعه کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

گوارش و غدد درون ریز



مصرف الکل بیش از حد می تواند باعث غیر فعال شدن آنزیمهای گوارشی تولید شده توسط پانکراس شود. ساخت این آنزیم ها می تواند منجر به التهاب شناخته شده به عنوان پانکراتیت شود. پانکراتیت می تواند یک وضعیت درازمدت باشد و موجب عوارض جدی شود.


آسیب التهابی



کبد ارگانی است که به تجزیه و حذف مواد مضر از بدن شما، از جمله الکل کمک می کند. استفاده از الکل درازمدت با این فرایند مواجه است. همچنین خطر ابتلا به التهاب مزمن کبد و بیماری کبد را افزایش می دهد. زخم ناشی از این التهاب به عنوان سیروز شناخته می شود. شکل گیری بافت اسکار کبد را از بین می برد. همانطور که کبد به طور فزاینده ای آسیب می زند، زمان بیشتری را از بین می برد مواد سمی را از بدن شما می گیرد.



درباره بیماری کبدی مرتبط با الکل بیشتر بدانید »



بیماری کبد تهدید کننده حیات است و منجر به ایجاد سموم و زباله در بدن شما می شود. زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری کبدی الکلی قرار دارند. بدن زنان بیشتر احتمال دارد که الکل بیشتری مصرف کند و نیاز به زمان بیشتری برای پردازش آن داشته باشد. زنان نیز آسیب کبدی را سریعتر از مردان نشان می دهند.
سطح قند

پانکراس تنظیم کننده استفاده از انسولین بدن و پاسخ به گلوکز است. هنگامی که پانکراس و کبد شما به درستی کار نمی کنند، خطر ابتلا به کمبود قند خون یا هیپوگلیسمی را تجربه می کنید. پانکراس آسیب دیده همچنین ممکن است بدن را از تولید انسولین کافی برای استفاده از قند جلوگیری کند. این می تواند منجر به هیپرگلیسمی یا بیش از حد قند خون شود.
اگر بدن شما نمیتواند سطح قند خون خود را کنترل و تعادل کند، ممکن است عوارض و عوارض جانبی مرتبط با دیابت را تجربه کنید. برای افراد مبتلا به دیابت یا هیپوگلیسمی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد الکل اهمیت دارد.

 

سیستم عصبی مرکزی


یکی از ساده ترین راه ها برای درک تاثیر الکل بر بدن شما این است که بدانید چگونه این سیستم عصبی مرکزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. سخنرانی ناخوشایند یکی از اولین نشانه هایی است که شما برای نوشیدن بیش از حد داشته اید. الکل می تواند ارتباط بین مغز شما و بدن شما را کاهش دهد. این باعث می شود هماهنگی دشوارتر شود. شما ممکن است متعادل کردن زمان سختی داشته باشید. بعد از نوشیدن هرگز نباید رانندگی کنید.

همانطور که الکل موجب آسیب بیشتر به سیستم عصبی مرکزی شما می شود، احساس سوزش و احساس سوزن شدن در پاهای و دست های خود را تجربه خواهید کرد.

نوشیدن همچنین برای مغز شما برای ایجاد خاطرات طولانی مدت دشوار است. همچنین توانایی شما برای تفکر واضح و انتخاب های منطقی را کاهش می دهد. با گذشت زمان، آسیب لوب پیشانی ممکن است رخ دهد. این ناحیه مغز مسئولیت کنترل عاطفی، حافظه کوتاه مدت و قضاوت، علاوه بر سایر نقشهای حیاتی است.

سوء مصرف الکل و شدید می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. این می تواند منجر به سندرم Wernicke-Korsakoff، یک اختلال مغزی باشد که بر حافظه تاثیر می گذارد.


وابستگی



برخی از افرادی که به شدت می نوشند ممکن است وابستگی جسمی و احساسی به الکل ایجاد کنند. ترک الکل می تواند دشوار و تهدید کننده زندگی باشد. شما اغلب به کمک حرفه ای برای شکستن اعتیاد به الکل نیاز دارید. به عنوان یک نتیجه، بسیاری از مردم به سم زدایی پزشکی می آیند تا آرام شوند. این ایمن ترین راه برای اطمینان از بروز اعتیاد فیزیکی است. بسته به خطر ابتلا به علائم برداشت، سم زدایی می تواند بر اساس یک سرپایی یا بستری باشد.

علائم ترک الکل عبارتند از:

اضطراب
عصبی بودن
حالت تهوع
لرزش
فشار خون بالا
ضربان قلب نامنظم
عرق کردن شدید

تشنج، توهم و دلیریم ممکن است در موارد شدید خروج رخ دهد.


دستگاه گوارش



ارتباط بین مصرف الکل و سیستم گوارش شما ممکن است به نظر نرسد . عوارض جانبی اغلب پس از آنکه آسیب دیده اند، ظاهر می شود. و بیشتر که نوشیدید، بیشتر آسیب خواهد شد.

نوشیدن می تواند بافت ها را در دستگاه گوارش شما آسیب برساند و از خوردن غذا و جذب مواد مغذی و ویتامین ها جلوگیری کند. در نتیجه، سوء تغذیه ممکن است رخ دهد.

نوشیدن های سنگین نیز می تواند منجر به:

گازسوز
نفخ
یک احساس کامل در شکم شما
اسهال یا مدفوع دردناک

برای افرادی که به شدت نوشیدند، زخم یا هموروئید (به علت کمبود آب و یبوست) غیر معمول نیست. و آنها ممکن است خونریزی داخلی را ایجاد کنند. زخم ها می توانند در صورت تشخیص و درمان زودهنگام، کشنده باشند.

افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند ممکن است در معرض ابتلا به سرطان باشند. افرادی که اغلب نوشیدنی هستند بیشتر احتمال دارد که سرطان در دهان، گلو، مری، روده بزرگ یا کبد ایجاد شود. افرادی که به طور منظم نوشیدنی و استفاده از توتون را با هم مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان حتی بیشتر است.

 


سیستم گردش خون



الکل می تواند قلب و ریه شما را تحت تاثیر قرار دهد. افرادی که مصرف کننده الکل هستند، خطر ابتلا به بیماری قلبی بیشتر از افرادی است که نوشیدن ندارند. زنان مبتلا به نوشیدن بیشتر احتمال دارد که بیماری قلبی را افزایش دهند نسبت به مردان که نوشیدن دارند.

عوارض سیستم گردش خون شامل:

فشار خون بالا
ضربان قلب نامنظم
مشکل انتقال خون از طریق بدن است
سکته مغزی
حمله قلبی
بیماری قلبی
نارسایی قلبی

دشواری جذب ویتامین ها و مواد معدنی از مواد غذایی می تواند باعث کم خونی شود. این شرطی است که در آن تعداد گلبول های قرمز کم باشد. یکی از بزرگترین علائم کم خونی، خستگی است.

 


سلامت جنسی و باروری



شما ممکن است فکر نوشیدن الکل می تواند مانع خود را پایین آوردن و کمک به شما سرگرم کننده تر در رختخواب. اما واقعیت کاملا متفاوت است. مردان مبتلا به نوشیدن بیش از حد احتمال بیشتری دارند که اختلال نعوظ را تجربه کنند. نوشیدنی های سنگین نیز می توانند از تولید هورمون جنسی جلوگیری کنند و میل جنسی شما را کاهش دهند.

زنان که بیش از حد نوشیدن می توانند قاعدگی را متوقف کنند. این باعث می شود که آنها بیشتر در معرض ناباروری باشند. زناني كه در دوران بارداري به شدت مصرف مي كنند خطر ابتلا به زودرس، سقط جنين يا تولد نوزاد را در معرض خطر بيشتري قرار مي دهند.

زنان که هنگام بارداری الکل مصرف می کنند، فرزند نارس را در معرض خطر قرار می دهند. اختلالات سندرم الکل جنین (FASD) یک نگرانی جدی است. شرایط دیگر عبارتند از:

مشکلات یادگیری
مسائل بهداشتی درازمدت
افزایش مشکلات عاطفی
اختلالات توسعه فیزیکی



سیستم اسکلتی و عضلانی



مصرف طولانی مدت الکل ممکن است از بدن شما جلوگیری کند که استخوان های شما را قوی نگه دارد. این عادت ممکن است باعث کاهش تراکم استخوان ها و افزایش خطر شکستگی ها شود. و ممکن است فاکتورها آهسته تر بهبود یابد.
نوشیدن الکل همچنین ممکن است به ضعف عضلانی، گرفتگی و در نهایت آتروفی منجر شود.


سیستم ایمنی


نوشیدن به شدت سیستم ایمنی بدن بدن شما را کاهش می دهد. این باعث می شود بدن شما برای مبارزه با میکروب ها و ویروس های مهاجم دشوار باشد.
افرادی که بیش از حد طولانی نوشیدند، احتمال بیشتری برای تولید پنومونی یا سل ریوی بیشتر از جمعیت عمومی دارند. حدود 10 درصد موارد کلی سل در سراسر جهان می تواند به مصرف الکل محدود شود. نوشیدن الکل نیز خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله دهان، پستان و کولون را افزایش می دهد. اینجا کلیک کنید تا اصول اولیه الکل را بیاموزید. شما همچنین می توانید در مورد مراحل مشروبات الکلی و شناخت اعتیاد مطالعه کنید.

منتشر کننده : های سلامت