تغذیه و تناسب اندام

بهترین غذاها برای هورمون های شما در 20، 30 و 40 سالگی شما

شنبه , 20 اسفند 1396پرنیت خبر
بهترین غذاها برای هورمون های شما در 20، 30 و 40 سالگی شما

سطوح هورمون شما می تواند تاثیر زیادی بر بدن و نحوه ی احساس شما داشته باشد. در حقیقت، آنها همه چیز را کنترل می کنند، از اشتیاق شما به میل جنسی شما و البته تعدادی که می بینید وقتی در مقیاس گام می گذارید. و علیرغم نقش اساسی هورمون ها در سلامت کلی ما، این نیز بسیار ساده است که آنها را به طور کامل از بین ببرد. استرس، محرومیت از خواب، و مصرف کافئین می تواند موجب تخریب در سطح هورمون شما شود.‌

بهترین غذاها برای هورمون های شما در 20، 30 و 40 سالگی شما



سطوح هورمون شما می تواند تاثیر زیادی بر بدن و نحوه ی احساس شما داشته باشد. در حقیقت، آنها  همه چیز را کنترل می کنند، از اشتیاق شما به میل جنسی شما و البته تعدادی که می بینید وقتی در مقیاس گام می گذارید.

و علیرغم نقش اساسی هورمون ها در سلامت کلی ما، این نیز بسیار ساده است که آنها را به طور کامل از بین ببرد. استرس، محرومیت از خواب، و مصرف کافئین می تواند موجب تخریب در سطح هورمون شما شود و باعث نشانه هایی از جمله تغییرات خلقی، افزایش وزن و خستگی شود. علاوه بر این، سطح هورمون شما با افزایش سن شما تغییر می کند و نیازهای هورمونی شما می تواند بر اساس گروه سنی شما متفاوت باشد.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

خوشبختانه، ترکیب چند غذای هورمون دوستانه به رژیم غذایی شما، یکی از ساده ترین راه ها برای تعادل هورمون ها است. آنها می توانند به افزایش سطح انرژی، کاهش استرس و کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کنند. در اینجا نگاهی به بهترین غذاهای هورمون دوستانه برای افراد 20، 30 و 40سال.


در 20 سالگی شما


دارچین


این ادویه با مقدار زیادی از خواص متعادل کننده هورمون قوی همراه است. مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند سطح کنترل انسولین را کنترل کند و همچنین ممکن است کمک کند:

کاهش علائم PMS
سطح قند خون پایین تر است
افزایش وزن بدون چربی


شکلات تیره


اخبار خوب برای دوستداران شکلات! شکلات تیره نشان داده است که سطح کورتیزول، یک هورمون آزاد شده توسط غده فوقانی در طول زمان استرس را کاهش می دهد. اما در حالی که مربع گاه به گاه یا دو شکلات تیره ممکن است در معرض امتحان نهایی یا بعد از یک روز طولانی در محل کار باشد، به یاد داشته باشید که این درمان شیرین را در آرامش لذت ببرید.

 

ماهی سالمون
 


اسیدهای چرب امگا 3 در قارچ در ماهی قزل آلا می تواند به افزایش حساسیت به انسولین منجر شود، منجر به تولید کمتر انسولین و کاهش سنتز آندروژن می شود. آندروژن ها یک نوع هورمون است که باعث تولید پوست در پوست می شود و سطوح بالایی ممکن است به آکنه مرتبط باشد.

 


چای سبز

 


چای سبز نه تنها چای سبز از مزایای بهداشتی بلکه همچنین افزایش سطح اپی نفرین، هورمون است که می تواند به کمک انرژی اضافی در زمان استرس شدید کمک کند - برای افراد 20 ساله که سعی در حرکت به مدرسه بالاتری یا حرفه های جدید دارند، کمک می کند.


در 30 سالگی شما


تخم مرغ


تخم مرغ حاوی مقدار خوبی از ویتامین D، یک هورمون است که برای بسیاری از جنبه های سلامت مهم است. دریافت ویتامین D به اندازه کافی از مواد غذایی یا تماس با نور خورشید ممکن است کمک کند:

ارتقاء سلامت استخوان
کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد
سطح قند خون را تثبیت کنید
بهبود ایمنی


آووکادوها


چربی های قلب سالم، آووکادو می تواند به شما در حفظ سطح نرمال کلسترول کمک کند، که برای تولید هورمون های مهمی در بدن ضروری است.
کله

این سبزی سبز برگ با مواد مغذی و خواص سلامت تجمع یافته است. مطالعات نیز نشان داده است که افزایش مصرف سبزیجات مانند کلم می تواند به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.


آجیل برزیلی



این آجیل غنی از مواد مغذی یکی از بهترین منابع سلنیوم است که معدنی است که نقش مهمی در تولید هورمونهای تیروئید ایفا می کند. تغییرات در عملکرد تیروئید می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته مانند خستگی، ضعف و افزایش وزن شود.


در 40 سالگی شما


تمپه


این محصول سویا تخمیر شده در فیتواستروژن ها، ترکیب گیاهی است که تاثیرات استروژن در بدن را تقلید می کند. از آنجا که سطح استروژن با سن شروع به کاهش می کند، خوردن غذاها مانند tempeh می تواند به شما در حفظ سلامت شما کمک کند.


فلفل قرمز


Flaxseed سرخ شده یکی دیگر از منابع خوب فیثواستروژن ها است و نشان داده شده است که به عنوان درمان جایگزینی هورمون در کاهش برخی از علائم یائسگی موثر است.


ماست



این محصول لبنیات در کلسیم بالا است، معدنی مهم هنگامی که به سلامت استخوان می آید. این ممکن است با تنظیم میزان هورمون پاراتیروئید، هورمون ای که کلسیم را در استخوان ها و خون شما کنترل می کند، کمک کند.


کوینو



با افزایش سن شما متابولیسم شروع به کاهش می کند و پوند اضافی می تواند شروع به جمع شدن کند. اگر متوجه شوید میزان گرسنگی شما کم است، هورمون شما ممکن است سرزنش شود. گرلین، همچنین به عنوان هورمون گرسنگی شناخته می شود، مسئول تحریک گرسنگی است. در عین حال، Quinoa در هر دو فیبر و پروتئین بالا است، دو ماده مغذی مهم است که نشان داده شده است که باعث کاهش سطح گرلین و کاهش گرسنگی می شود.

دکتر جاش تگز، DNM، DC، CNS، یک پزشک پزشکی طب سنتی، متخصص تغذیه بالینی و نویسنده با شور و شوق برای کمک به مردم به خوبی با استفاده از مواد غذایی به عنوان دارو. او اخیرا نویسنده غذاهای خالص و اسانس خورده است: پزشکی باستانی، و یکی از بزرگترین وب سایت های سلامت طبیعی جهان را اداره می کند. قبل از راه اندازی DrAxe.com، یک سایت بازدید شده توسط بیش از 10 میلیون نفر هر ماه به دنبال دستور العمل های سالم، داروهای گیاهی، توصیه های تغذیه و تناسب اندام، و اطلاعات در مورد روغن های ضروری و مکمل های طبیعی، یکی از بزرگترین کلینیک های پزشکی کاربردی در جهان، در نشویل، تنسی، و به عنوان یک پزشک برای بسیاری از ورزشکاران حرفه ای خدمت کرده است.

منتشر کننده : های سلامت