پزشکی

4تا از بهترین ویتامین ها برای پوست شما

یکشنبه , 21 اسفند 1396پرنیت خبر
4تا از بهترین ویتامین ها برای پوست شما

مراقبت از پوست شما باید بخش مهمی از رژیم بهداشتی شما باشد. پس از همه، بزرگترین عضو بدن شما است. اولین چیزی که بسیاری از متخصصان سلامت شما را به منظور نگه داشتن پوست سالم توصیه می کنند این است که در معرض ماوراء بنفش مضر خورشید قرار نگیرید و از ضدآفتاب و محافظ زمانی که در معرض نور آفتاب هستید استفاده کنید. اما همه چیز خورشید بد نیست. ‌

4تا از بهترین ویتامین ها برای پوست شما

 


گرفتن ویتامین های مناسب

مراقبت از پوست شما باید بخش مهمی از رژیم بهداشتی شما باشد. پس از همه، بزرگترین عضو بدن شما است.

اولین چیزی که بسیاری از متخصصان سلامت شما را به منظور نگه داشتن پوست سالم توصیه می کنند این است که  در معرض  ماوراء بنفش مضر خورشید قرار نگیرید و از ضدآفتاب و محافظ زمانی که  در معرض نور آفتاب  هستید استفاده کنید.

اما همه چیز خورشید بد نیست. تنها 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض روزانه باعث تولید ویتامین D در پوست می شود. ویتامین D یکی از بهترین ویتامینهای پوست شماست، همراه با ویتامین های C، E و K.

اطمینان حاصل کنید که ویتامین شما به اندازه کافی می تواند پوست شما را سالم نگه دارد. این می تواند به کاهش در:

نقاط تاریک
قرمزی
چین و چروک
تکه های خشن
خشکی بیش از حد کمک کند.

ویتامین های ضروری پوست به صورت مکمل در دسترس هستند، اما آنها نیز در محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد این چهار ویتامین ضروری و چگونه آنها می تواند به شما برای به دست آوردن سلامتی مطلوب پوست کمک کند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.



ویتامین D 


ویتامین D اغلب از زمانی اتفاق می افتد که نور خورشید توسط پوست شما جذب می شود. وقتی این اتفاق می افتد، کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود. ویتامین D پس از آن توسط کبد و کلیه شما گرفته می شود و در سراسر بدن حمل می شود تا به ایجاد سلول های سالم کمک کند. این ممکن است حتی به درمان پسوریازیس کمک کند.

Calcitriol یک نسخه از انسان ساخته شده از یک نوع از ویتامین D است که انسان به طور طبیعی تولید می کند. Calcitriol یک کرم موضعی است که در درمان افراد مبتلا به پسوریازیس موثر است. یک مطالعه در سال 2009 در مجله مواد مخدر و پوست منتشر شده داده است که استفاده کلسیتریول مقدار التهاب پوست و سوزش در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش می یابد و چند عوارض جانبی تولید شده است.

موسسه لینوس پالینگ در دانشگاه ایالتی اورگن توصیه می کند روزانه مقدار ویتامین D دریافتی روزانه 600 IU دریافت کند. اگر باردار هستید یا بیش از 70 سال سن دارید، ممکن است بیشتر به آنها احتیاج داشته باشید.

شما می توانید مصرف ویتامین D خود را با:

گرفتن 10 دقيقه در معرض نور خورشيد در روز (اولا با پزشک خود مشورت کنيد، مخصوصا اگر سابقه سرطان پوست داشته ايد)
خوردن غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست
خوردن غذاهایی که ویتامین D را به طور طبیعی مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و کدو مصرف می کنند

 

ویتامین C


ویتامین C در سطوح بالا در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) یافت می شود. خواص سرطانی آن (آنتی اکسیدان) و نقش آن در تولید کلاژن به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل است که ویتامین C یکی از عناصر کلیدی موجود در بسیاری از محصولات ضد پیری پوست است.

مصرف ویتامین C به صورت خوراکی می تواند اثربخشی کرم های ضد آفتاب برای پوست شما را برای محافظت از اشعه های مضر UV اشعه خورشید افزایش دهد. این کار با کاهش آسیب سلول و کمک به روند بهبود زخم های بدن انجام می شود. ویتامین C همچنین می تواند به علت نقش حیاتی آن در تولید سنتز کلاژن طبیعی بدن، از علائم پیری جلوگیری کند. این کمک می کند تا پوست آسیب دیده را بهبود بخشد و در بعضی موارد، چین و چروک را کاهش می دهد. مصرف مناسب ویتامین C همچنین می تواند به بهبود و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

با توجه به شیوع ویتامین C در محصولات بدون نسخه، مکمل های غذایی و مواد غذایی که ما می خوریم، کمبود این مواد مغذی نادر است. توصیه 1000 میلی گرم در روز است. اگر متوجه شوید که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید، می توانید:

برای غذاهای مرکبات بیشتری مانند پرتقال غذا بخورید
خوردن سایر منابع گیاهی مبتنی بر ویتامین C مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و اسفناج
نوشیدنی آب پرتقال
مکمل ها را طبق دکتر توصیه کنید
برای جلوگیری از درمان پوست با ویتامین C برای درمان خشکی، قرمزی، چین و چروک و لکه های سن نگاه کنید

 


ویتامین E


مانند ویتامین C، ویتامین E آنتی اکسیدان است. عملکرد اصلی آن در مراقبت از پوست است برای محافظت در برابر آفتاب خورشید. ویتامین E موجب جذب نور UV مضر از خورشید در هنگام استفاده از پوست می شود. حفاظت از عکس به توانایی بدن برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اشعه UV اشاره می کند. این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک کمک کند.

به طور معمول، بدن ویتامین E را از طریق پوست گوسفند تولید می کند که ماده ای چرب است که از طریق منافذ پوست منتشر می شود. در تعادل مناسب، چربی پوست کمک می کند پوست را تهدید می کند و از خشکی جلوگیری می کند. اگر پوستی به خصوص خشک دارید، ویتامین E احتمالا می تواند به کم کردن میزان چربی بدن کمک کند. ویتامین E نیز در درمان التهاب پوست کمک می کند.

در حالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست در دسترس است، مشکل این است که هر گونه اثرات می تواند به حداقل برسد پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب. گرفتن ویتامین E کافی در رژیم غذایی شما ترجیح داده می شود. اکثر بزرگسالان حدود 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. شما می توانید مصرف خود را با:

خوردن آجیل و دانه های بیشتری از قبیل بادام، فندق و دانه های آفتابگردان
مصرف یک مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E جداگانه
با استفاده از مواد موضعی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند (این می تواند در محافظت از عکس ها موثر تر از آنهایی است که دارای تنها یکی از دو)

 

ویتامین K



ویتامین K در کمک به روند لخته شدن خون بدن ضروری است، که به بدن کمک می کند که زخم ها، کبودی ها و مناطقی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، بهبود یابد. وظایف اصلی ویتامین K همچنین برای کمک به برخی از شرایط پوستی مانند:

علائم کشش
رگه عنکبوت
زخم ها
نقاط تاریک
محافل خیره کننده زیر چشم شما

ویتامین K را می توان در بسیاری از کرم های مختلف موضعی برای پوست پیدا کرد و می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان اغلب از کرم هایی حاوی ویتامین K در بیماران استفاده می کنند که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند. این ممکن است به بهبود سرعت بهبودی پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات ویتامین K بر روی پوست بیشتر از ویتامین E و C است.

با توجه به دانشگاه فلوریدا، کمبود ویتامین K در ایالات متحده کمیاب است. بزرگسالان بین 90 تا 120 گرم در روز نیاز دارند. شما می توانید مصرف خود را با خوردن افزایش دهید:

کلم بروکلی
اسفناج
کاهو
کلم
لوبیا سبز


ویتامین ها برای سلامت پوست ضروری هستند


همانطور که ویتامین ها برای عملکرد بدن و بدن شما ضروری هستند، کمبود ویتامین می تواند اثرات نامطلوب بر روی پوست داشته باشد. از آنجا که ویتامین C و E نقش مهمی در محافظت از پوست شما در برابر خورشید بازی می کنند، کمبود ویتامین می تواند خطر آسیب پوست، از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. به گفته مراکز کنترل و پيشگيری از بيماری، سرطان پوست شايعترين نوع سرطان در ايالات متحده است.

 



با دکتر خود صحبت کنید


مکمل های ویتامین به راحتی می توانند به این روزها برسند، بنابراین با متخصص پوست یا پزشک خود مشورت کنید تا یک رژیم برای سلامتی خود را شروع کنید. دفعه بعد که در محل نگهداری مراقبت از پوست قرار می گیرید، نگاهی بیندازید که آیا این چهار ویتامین مفید از مواد مورد علاقه شما هستند.

در حالی که ویتامین ها برای سلامت پوست ضروری هستند، ممکن است از طریق رژیم روزانه خود به اندازه کافی از این ویتامین ها دریافت کنید. یک آزمایش خون می تواند کمک کند که آیا شما کمبود ویتامین دارید. برای پیشگیری از مصرف بیش از حد باید فقط ویتامین ها را با هدایت حرفه ای پزشکی مصرف کنید.

منتشر کننده : های سلامت