تغذیه و تناسب اندام

تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت و بدن

پنج شنبه , 16 فروردین 1397پرنیت خبر
تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت و بدن

از دیرباز سرکه سیب نقش مهمی در درمان‌های گیاهی داشته است، سرکه سیب علاوه بر تاثیر در کاهش وزن، تاثیرات زیادی بر بهبود و سلامت پوست ایفا می‌کند.‌

 

تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت و بدن

 

های سلامت  در این مقاله قصد دارد تاثیرات سرکه سیب بر پوست صورت را مورد بررسی قرار دهد.

 

از دیرباز سرکه سیب نقش مهمی در درمان‌های گیاهی داشته  است، سرکه سیب علاوه بر تاثیر در کاهش وزن، تاثیرات زیادی بر بهبود و سلامت پوست ایفا می‌کند.

 

اما چگونه برای بهبود سلامت پوست صورت از سرکه سیب استفاده کنیم؟

 

نصف یک لیوان را آب بریزید و یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با آن مخلوط کنید، سپس یک پارچه لطیف را به این محلول آغشته کرده و به آرامی روی پوست صورت خود بمالید و برای نیم ساعت بگذارید مخلوط سرکه سیب و آب روی صورتتان بماند. بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب گرم بشویید. برای شش تا هشت هفته این روش درمان را انجام دهید و تاثیر آن بر سلامت پوست صورت خود را حس کنید. دلیل استفاده از سرکه سیب برای سلامت پوست توسط مردم، تاثیر چشم گیر آن در مدت زمان کوتاه است.

 

اما چرا سرکه سیب برای پوست صورت مفید است؟

 

بعد از استفاده کوتاه از سرکه سیب متوجه خواهید شد که جوش و آکنه در سطح پوست شما کم شده است. همانطور که می‌دانید دلایل بسیاری از جوش‌ها، چربی زیاد در سطح پوست است. همانطور که سرکه سیب در کم کردن چربی در سطح بدن و کاهش وزن مفید است، می‌تواند چربی سطح صورت را کاهش دهد، علاوه بر این سرکه سیب قادر است سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد که این خود باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما می‌گردد. همچنین می‌توان گفت خوردن سرکه سیب بی‌شک در سلامت پوست شما تاثیرگذار خواهد بود.

امروز قصد داریم بخش دیگری از فواید سرکه سیب را با هم مرور کنیم.

 

سرکه سیب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم از مواد مغذی است که به بازیابی عضلات و اعصاب کمک می‌کند و باعث سلامت قلب می‌شود و ماده ارزشمندی برای حفظ سلامت بدن است.

 

سرکه سیب ضد قارچ و ضد باکتریست. همانطور که باکتری‌های مفید در همه جای بدن هستند، باکتری‌های مضر هم در دهان، خون و معده وجود دارند و از هضم غذا جلوگیری می‌کنند. سرکه سیب به بدن شما کمک می‌کند تا این باکتری‌ها را از بین ببرد.

 

سرکه سیب باعث تنظیم قند خون می شود و برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند بسیار مفید است.

 

سرکه سیب باعث کاهش کلسترول خون می‌شود وهمانطور که پیش از این گفتیم منبع پتاسیم است. کاهش کلسترول و وجود پتاسیم در بدن باعث تقویت قلب و سلامت آن می‌‌شود.

 

استفاده از محلول سرکه سیب برای از بین بردن زگیل بسیار اثر بخش است. کافی است روزی دوبار سرکه سیب را روی زگیل بگذارید تا از تاثیر آن شگفت زده شوید.

 

می‌توانید از سرکه سیب برای تقویت موهای سر استفاده کنید. سرتان را با سرکه سیب چند دقیقه ماساژ دهید و بعد برای از بین بردن بوی آن با شامپو بشویید.

 

 سرکه سیب باعث تقویت سیستم گوارش و تسریع هضم غذا می‌شود. علاوه بر این اشتها را کم می‌کند و بی شک یک داروی طبیعی برای کاهش وزن است.

 

سرکه سیب باعث کاهش گرفتگی سینوس‌ها می‌شود، ترشحات را کاهش می‌دهد و باعث بازیابی مسیر سینوس‌ها می‌گردد.

 

از سرکه سیب می‌توانید به عنوان دهان شویه استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن باکتری‌های دهان، دندان‌هایی سفید داشته باشید.

 

و در آخر محلول سرکه سیب روغن نارگیل و روغن اسطوخدوس برای درمان سوختگی ناشی از آفتاب بسیار مفید  است و باعث بازیابی بافت‌های از دست رفته پوست می‌شود.

منتشر کننده: های سلامت