سبک زندگی سالم

یک دیده بان که می تواند قلب نامنظم را تشخیص دهد

یکشنبه , 19 فروردین 1397پرنیت خبر
یک دیده بان که می تواند قلب نامنظم را تشخیص دهد

فیبریلاسیون دهلیزی، یک نوع ضربان قلب نامنظم، یک قاتل خاموش است. بسیاری از مردم نمیدانند که وضعیت آنها تا زمانی که سکته مغزی یا سایر مشکلات مرتبط با قلب و عروق وجود داشته باشد، وجود دارد. اما تشخیص بیماری به زودی می تواند به اندازه یک نگاه به مچ دست شما باشد.‌

یک دیده بان که می تواند قلب نامنظم را تشخیص دهد

 



آزمایشات انجام شده در ساعت اپل نشان می دهد که دستگاه می تواند فیبریلاسیون دهلیزی را در اوایل تشخیص دهد، به طور بالقوه خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

فیبریلاسیون دهلیزی، یک نوع ضربان قلب نامنظم، یک قاتل خاموش است. بسیاری از مردم نمیدانند که وضعیت آنها تا زمانی که سکته مغزی یا سایر مشکلات مرتبط با قلب و عروق وجود داشته باشد، وجود دارد.

اما تشخیص بیماری به زودی می تواند به اندازه یک نگاه به مچ دست شما باشد.

بر طبق محققانی که از الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از ساعت استفاده کرده اند، اطلاعات برای اندازه گیری قلب توسط سازمان دیده بان اپل می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی (AFib).

در یک مطالعه گروهی از 51 بیمار که برای درمان ضربان قلب نامنظم دریافت می کردند، AFib با میزان موفقیت 97 درصد توسط دیده بان تشخیص داده شد.

هنگامی که به گروهی از 1،617 نفر که در دانشگاه کالیفرنیا در UCSF مطالعه شده بودند، به طور موفقیت آمیز، AFib را در 72 درصد از افرادی که قبلا به عنوان ضربان قلب نامنظم شناخته شده بودند، پیش بینی کرد.
پیشتر بهتر است

AFib 34 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا می کند و عامل اصلی سکته مغزی است.

این شرایط می تواند با موفقیت درمان با دارو یا تحریک الکتریکی قلب، به نام cardioversion شود.

دکتر گرگوری م. مارکوس، نویسنده تحقیق و تحقیق بالینی برای بخش قلب و عروق UCSF، گفت: "چالش این است که افرادی را پیدا کنیم که AFib زودهنگام داشته باشند، زیرا اولین نشانه اغلب سکته مغزی یا مرگ است." "این مطالعه می تواند به عنوان اولین اثبات مفهوم دیده شود که یک ساعت می تواند فیبریلاسیون دهلیزی را به صورت پنهانی تشخیص دهد."

اپل خود را در اواخر سقوط در همکاری با استنفورد پزشکی برنامه اپل قلب برنامه راه اندازی کرد.

این برنامه با استفاده از سنسور ضربان قلب اپل ساعت برای تشخیص ضربان قلب نامنظم و سپس در صورت مشکوک AFib، کاربران را هشدار می دهد.

مشارکتکنندگان شرکت گوگل در قبال مشکوک بودن AFib همچنین مشاوره رایگان با پزشک و الکتروکاردیوگرام (ECG) را برای نظارت بیشتر دریافت می کنند.

در مطالعه UCSF، دیده می شود تا حدودی دقیق تر از یک ECG در تشخیص AFib.

مارکوس گفت: "فناوری در حال حاضر برای نمایش AFib است، اما تصمیم گیری نهایی هنوز هم باید با استفاده از یک ECG توسط یک پزشک درمان شود."

نتایج تحقیقات اپل و استنفورد هنوز منتشر نشده است.

مارکوس و همکاران دسترسی به اطلاعات حسگر خام جمع آوری شده توسط اپل را نداشتند. در عوض، تحقیقات خود را بر اساس اطلاعات مصرف کننده در مورد میزان ضربان قلب و تعداد گام ها انجام می دهند.

الگوریتم که توسط گروه UCSF توسعه داده شد، الگوهایی نامنظم در داده ها را جستجو کرد، که در هر 5 ثانیه از نمونه گیری ضربان قلب متفاوت بود، در حالی که ساعت در حالت تمرین به هر چند دقیقه در طول فعالیت های معمولی بود.

برای مثال، در میان گروه مطالعات کوچک، فقط از داده های حالت تمرین استفاده شد، در حالی که هر دو نوع داده ها برای گروه بزرگتر مورد بررسی قرار گرفتند.

مطالعه UCSF در مجله JAMA Cardiology منتشر شد.
Wearables دارای پتانسیل فوق العاده ای هستند

ساعت اپل از فلش های چراغ LED و حسگرهای حساس به نور برای تشخیص جریان خون در مچ دست استفاده می کند و میزان ضربان قلب و ریتم را تعیین می کند.

طبق گفته اپل، نرم افزار ساعت اجازه می دهد تا ریتم های قلب از سر و صدای دیگر جدا شوند.

حدود 9 درصد از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر ساعت هوشمند خود را دارند. انتظار میرود تا سال 2019 تا 15 درصد افزایش یابد، طبق گزارش تحقیقاتی مرتبط با هوش مصنوعی در سال 2017 گروه NPD.

مارکوس گفت که مالکیت Smartwatch نیز در میان افراد مسن، که در معرض خطر AFib هستند، در حال افزایش است.

دکتر مایکل لوی، متخصص قلب بیمارستان لاشی و مرکز پزشکی ماساچوست، به Healthline گفت: "پتانسیل بسیار بالایی در تکنولوژی های پوشیدنی در تشخیص بیماری در مقیاس جمعیت وجود دارد. "علاوه بر این، اگر فن آوری بیشتر قابل اعتماد باشد، یک ساعت هوشمند ممکن است یک روز به جای مانیتورهای معمولی استفاده شود که برای بعضی از بیماران سخت است."

Nora Zetsche، یکی از بنیانگذاران وتا سلامت، که ادغام داده های جمع آوری شده از دستگاه های پوشیدنی، پزشکان و کاربر ورودی دستی است، گفت که پوشیدنی هایی مانند ساعت اپل "واقعا می تواند روابط بهتر بین مراقبان و بیماران را به دنبال داشته باشد."

او می گوید، می تواند این کار را با ایجاد یادآوری ها و هشدارهایی انجام دهد که می تواند به بهبود سلامت آنها کمک کند و همچنین به آنها کمک می کند تا خودشان را کنترل کنند.

منتشر کننده : های سلامت