تغذیه و تناسب اندام

توت فرنگی و خواص بی نظیر آن

پنج شنبه , 23 فروردین 1397پرنیت خبر
توت فرنگی و خواص بی نظیر آن

توت فرنگی سرشار از ویتامین های ب،ث،قند،سلولز،مواد چربی و آلبومین و ید و دارای آهن ،آهک ،فسفر ،منیزیم ،پتاسیم ،سدیم ،سیلیس ،ید وبرم می باشد. پیش از غذا بخورید اشتها آور است.مواد قندی آن از نوع لولوز است که برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسیار خوب است.یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید،برای اشخاصی که مرض قند دارند دسری عالی خواهد بود‌

توت فرنگی و خواص بی نظیر آن

 

توت فزنگی (به انگلیسی: Strawberry) علاوه بر اینکه خوشمزه است، از لحاظ تاثیر بر سلامتی بدن نیز به دلیل دارا بودن فیتو کمیکال ،و اثرات مثبتی که بر روی مغز می گذارد بسیار میوه مفیدی می باشد. بطوریکه تحقیقات معلوم کرده است این میوه می تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.در صورتیکه مقدار زیادی از آن را در یک زمان میل می نمایید باید مواظب قند موجود در آن نیز باشید.این خاصیت منحصر به توت فرنگی نبوده و سایر انواه توت های رنگی نیز از چنین خاصیتی برخوردار هستند،مانند شاه توت و تمشک. توت فرنگی سرشار از ویتامین های ب،ث،قند،سلولز،مواد چربی و آلبومین و ید و دارای آهن ،آهک ،فسفر ،منیزیم ،پتاسیم ،سدیم ،سیلیس ،ید وبرم می باشد. پیش از غذا بخورید اشتها آور است.مواد قندی آن از نوع لولوز است که برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسیار خوب است.یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید،برای اشخاصی که مرض قند دارند دسری عالی خواهد بود.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیاد کرده بدن را تقویت می کند .مصرف آن برای اشخاصی که ضعیف اند یا مسلول مفید است.این بیماران اگر به مقدار کافی هر روز توت فرنگی مصرف کنند،علاوه بر جذب املاح معدنی مقدار لازم ویتامین ث را نیز مصرف خواهند کرد و این ویتامین در توت فرنگی به مقدار کافی وجود دارد . اگر سیلیس در بدن کم باشد ، شخص مبتلا به سرطان و تصلب شرایین میگردد. به همین جهت برای جلوگیری از این دو مرض باید در فصل توت فرنگی به مقدار کافی آن را خورد تا رفع کمبود این ماده حیاتی را  از بدن کرده و شخص مبتلا به امراض مهلک نشود.

املاح معدنی توت فرنگی خاصیت مسهلی به آن بخشیده زیرا این عضلات و روده ها را به انبساط و انقباض  وادار می کند و به همین جهت هم آن را برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند تجویز می کنند.توتد فرنگی به مقدار زیادی اسید سالسیلیک در خود نهفته دارد که بر روی کبد کیسه مثانه و کلیه ها و مفاصل عمل قابل توجهی دارد.به همین علت است که آن را برای بیمارانی که مبتلا به رماتیسم ،نقرس،سنگ کلیه،مسمومیت،درد کبد و یا کسانی که صفراوی و دموی می باشند تجویز می نمایند.

برای رفع کرم روده صبح ناشتا باید نیم کیلو توت فرنگی خورد و تا ظهر هیچ چیز دیگر نخورد.توت فرنگی این خاصیت را دارد که می تواند رسوب دندانها را پاک کند.توت فرنگی سنگین وسقل است و کسانی که معده حساس دارند باید کمی انگور فرنگی به آن افزوده و بعد ان را میل نمایند.زیرا انگور فرنگی دارای اسید پکتیک است و این اسید ترشح اسید معده را زیاد کرده ،در نتیجه عمل هضم را آسان می سازد.

 

توت فرنگی را در آب نشویید،زیرا این عمل سبب می شود که عطر لطیف این میوه ناپدید گردد.

 

زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود چنان چه می دانید پر از میکروب های مختلف است که گاهی میکروب خطرناک حصبه(تیفوئید) نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده،با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک می گردد.دراین مورد باید توت فرنگی را  در آب استرلیزه کاملا شست وشو داد و بعد آن را قطعه قطعه کرده مدت یک ربع ضد عفونی کرده و بعد کاملا شست و آب کشید.سپس توت فرنگی را که مصون از میکروب است با خیال راحت مصرف نمود.اگر توت فرنگی را به صورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند،چین و چروک پوست را صاف کرده،برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.

جوشانده برگ های توت فرنگی با شیرین بیان آسم را تخفیف و تسکین می دهد و ریشه آن را به مقدار 20 گرم در یک لیتر آب برای اسهال کودکان مفید است.خوردن این میوه ترشی خون را از بین می برد و محیط بدن را قلیایی می کند.توت فرنگی مقوی قلب بوده ،التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر است.برای مرض قند،خارش بدن و تنگی نفس و سرفه های خشک مفید بوده و بواسیر را درمان میکند و شباهت زیادی به تمشک دارد.

منتشر کننده: های سلامت