سبک زندگی سالم

آیا می توانم از زرد چوبه برای کمک به درمان افسردگی استفاده کنم؟

دوشنبه , 27 فروردین 1397پرنیت خبر
آیا می توانم از زرد چوبه برای کمک به درمان افسردگی استفاده کنم؟

زردچوبه یک ریشه خوراکی است که در آشپزی استفاده می شود. این پودر به یک ادویه زرد روشن و محبوب در غذاهای آسیایی گفته می شود. زردچوبه نیز سابقه مصرف دارو دارد. این شامل یک ترکیب فعال، کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است.‌

آیا می توانم از زرد چوبه برای کمک به درمان افسردگی استفاده کنم؟

 

زردچوبه چیست؟



زردچوبه یک ریشه خوراکی است که در آشپزی استفاده می شود. این پودر به یک ادویه زرد روشن و محبوب در غذاهای آسیایی گفته می شود.

زردچوبه نیز سابقه مصرف دارو دارد. این شامل یک ترکیب فعال، کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است.

تحقیقات نشان داده است که کورکومین قادر است تعدادی از شرایط بهداشتی را بهبود بخشد، از جمله افسردگی. این شامل افسردگی خفیف و حتی اختلال افسردگی عمده (MDD) می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار زردچوبه، نحوه اضافه کردن آن به حالت معمول، عوارض جانبی بالقوه و موارد دیگر، این مطلب را  مطالعه کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 


چگونه میتوان با زردچوبه به افسردگی کمک کرد؟

 



آنتی اکسیدان ها مانند کورکومین رادیکال های آزاد را سبب ایجاد التهاب می کنند. با کاهش استرس اکسیداتیو، آنها همچنین می توانند التهاب را کاهش دهند.

مطالعات اخیر ارتباط بین افسردگی و التهاب مزمن ایجاد کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا التهاب موجب افسردگی می شود یا برعکس. با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که التهاب و افسردگی مزمن یک دیگر را تشدید می کند.

تصور می شود که آنتی اکسیدان ها مانند کورکومین می توانند با مبارزه با التهاب مزمن، علائم افسردگی را کاهش دهند.

این به آزمایشات منجر شده است تا مشخص شود آیا زردچوبه واقعا به افسردگی کمک می کند. بسیاری از آنها موفق و با کیفیتی بالا هستند، باز کردن درب به اکتشاف بیشتر.

آنچه تحقیق می گوید

تحقیقات در مورد زردچوبه ممکن است به همان رنگ روشن و شاداب باشد.

بررسی 2017 در تمام تحقیقات در مورد استفاده از زردچوبه (به ویژه کورکومین) برای کمک به درمان افسردگی مورد بررسی قرار گرفت. این یافته که کورکومین ممکن است در واقع یک گزینه درمان طبیعی و موثر باشد.


یک مطالعه 2017 نشان داد که کورکومین علائم افسردگی را کاهش می دهد. این امر به تنهایی و با ترکیب دیگر گیاه زعفران موثر بود.

همان در دو مطالعه مختلف در سال 2014، یکی در مجله اختلالات عاطفی و دیگری در تحقیقات فیتوتراپی منتشر شد. در این موارد، کورکومین به همان اندازه مؤثر بود که تنها به تنهایی استفاده شود.

یک مطالعه انجام شده در سال 2015 نشان داد که کورکومین می تواند به کم کاری ضد افسردگی کمک کند.

تحقیقات هنوز مشخص نکرده است که آیا استفاده در ترکیب با داروهای ضد افسردگی بهتر از مصرف کورکومین است.



نحوه استفاده از زردچوبه برای افسردگی



یک روز، زردچوبه - به طور خاص، کورکومین - می تواند درمان اصلی افسردگی باشد. قبل از اینکه به طور رسمی در کنار گزینه های درمان سنتی توصیه شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

اگر می خواهید آن را در خانه امتحان کنید، قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند درباره خطر فردی خود برای عوارض جانبی و تعاملات صحبت کنند.

شما نباید از زردچوبه یا کورکومین به جای داروهای ضد افسردگی تجویز کنید.

این گیاه فقط تحت نظارت پزشک شما مورد استفاده قرار می گیرد تا برنامه درمان موجود خود را تکمیل کند.

احتمالا تغییری در علائم وجود ندارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که زردچوبه باید حداقل چهار هفته قبل از تأثیر آن به درستی مصرف شود.

 


آن را به عنوان مکمل مصرف کنید

 



مکمل زردچوبه در فروشگاه های بهداشت محلی و مواد غذایی و یا آنلاین در دسترس هستند. آنها همچنین در تنتور و یا فرم های استخراج در دسترس هستند.

فرم مورد نظر شما مهم نیست مهم است که چقدر curcumin (یا curcuminoids) در هر مکمل شامل می شود. اطمینان حاصل کنید که این درصد بالا است - حدود 95 درصد ایده آل است.

اجتناب از مکمل های زردچوبه که نمی گویند کورکومین در آنها چقدر است. این ممکن است بیشتر ترکیبات زردچوبه در آنها از کورکومین باشد.

همچنین مکمل های موجود با 100 درصد کورکومین خا لص موجود است. دریافت یک مکمل خالص ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

به یاد داشته باشید که مکمل ها توسط اداره غذا و دارو ایالات متحده تنظیم نشده است. شما فقط باید از محصولات تولیدی که به آن اعتماد دارید، خریداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر دوز یا اطلاعات مربوط به برچسب را دنبال کنید. اگر سوالی دارید، با دکتر خود صحبت کنید.


آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید

 


شما همچنین می توانید برخی از این مزایای را با اضافه کردن زردچوبه به وعده های غذایی خوداستفاده کنید.

با این حال، پخت و پز با زردچوبه یا کورکومین به اندازه مصرف مکمل های خوراکی مورد مطالعه قرار نگرفته است. علاوه بر این، پودر پخت زردچوبه معمولا مقدار کورکومین را برچسب نزنید.

این بدان معنی است که مقدار کورکومین از محصول به محصول متفاوت است و اثرات بالقوه آن ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد.

piperine را فراموش نکنید!

Piperine ترکیبی است که در فلفل سیاه  یافت شده است. مطالعات نشان می دهد که piperine جذب ترکیبات دیگر را در طول هضم افزایش می دهد.

به همین دلیل، پیپریرین می تواند مکمل ها، به خصوص گیاهان مبتنی بر آن، کار سریع تر و موثر تر انجام دهد. این استخراج و اضافه شدن به بسیاری از مکمل ها، از جمله کورکومین.

مکمل هایی که کورکومین را با پیپرین ترکیب می کنند یکی از گزینه های تحقیقاتی برای افسردگی است. مطالعه 2013 نشان داد که کورکومین با پیپرین موثر تر از کورکومین بود.

پزشکان متخصص توصیه می کنند با استفاده از کورکومین و پیپرین برای بهترین نتایج ترکیب شوند. این ممکن است به معنای مصرف مکمل های پیپریر جداگانه یا اضافه کردن فلفل سیاه به هر وعده غذایی تقویت شده زردچوبه داشته باشد.

حدود 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه (یا 20 میلی گرم piperine) باید کافی باشد. همیشه اطلاعات حاوی دوز در برچسب مکمل را دنبال کنید.

 

عوارض و خطرات احتمالی



این شامل:

ناراحتی معده
حالت تهوع
استفراغ

حداکثر دوز برای زردچوبه یا کورکومین شناخته شده نیست. بهتر است دوزهای توصیه شده را دنبال کنید، حتی اگر مقادیر زیادی برای ایجاد آسیب نباشد.

اگر داروهای ضد افسردگی یا داروهای دیگر مصرف می کنید، قبل از اضافه کردن مکمل های زردچوبه، کورکومین یا پیپریر به پزشک خود صحبت کنید. هر مکمل خطر ابتلا به داروهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

قبل از استفاده، باید با پزشک خود صحبت کنید:

باردار هستند
سنگ صفرا
انسداد مجاری صفراوی یا اختلال مجاری صفراوی را داشته باشد


اگر قبل از استفاده از زردچوبه یا کورکومین علائم غیرمعمول یا شدید داشته باشید، باید پزشک خود را بطور مستقیم ببینید

شما همچنین باید با پزشک خود چک کنید اگر فکر نمی کنید زردچوبه یا کورکومین هیچ تاثیری ندارد. آنها ممکن است بتوانند مکمل خود را تنظیم کرده یا درمان دیگری را برای کمک به کاهش علائم خود توصیه کنند.

منتشر کننده : های سلامت