تغذیه و تناسب اندام

خواص ومزایای شگفت انگیز میوه دراگون

دوشنبه , 17 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
خواص ومزایای شگفت انگیز میوه دراگون

دراگون فروت یا میوه اژدها در سال های اخیر در سراسر دنیا بسیار محبوب و مرسوم شده و در کشور ما نیز در فروشگاه های خاصی با قیمت تقریبا گران به فروش می رسند. مردم بیشتر از چهره جالب آن خوششان می آید و البته گفته می شود که خواص متعددی نیز دارد. به همین خاطر، برای اینکه بیشتر با این میوه گرمسیری آشنا شوید، به طور کامل در مورد آن برایتان توضیح داده ایم. ‌

خواص و مزایای شگفت انگیز میوه دراگون




میوه دراگون دارای تعدادی از مزایای بهداشتی از جمله توانایی آن در کاهش وزن، بهبود هضم، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی است. همچنین به جلوگیری از بیماری های سرطان و قلب کمک می کند، در مقابل باکتری ها و قارچ ها محافظت می کند و در عملکرد کلی بدن کمک می کند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

میوه دراگون چیست؟

 

دراگون فروت یا میوه اژدها در سال های اخیر در سراسر دنیا بسیار محبوب و مرسوم شده و در کشور ما نیز در فروشگاه های خاصی با قیمت تقریبا گران به فروش می رسند.

مردم بیشتر از چهره جالب آن خوششان می آید و البته گفته می شود که خواص متعددی نیز دارد. به همین خاطر، برای اینکه بیشتر با این میوه گرمسیری آشنا شوید، به طور کامل در مورد آن برایتان توضیح داده ایم

پیتایا یا دراگون فروت روی کاکتوسی به نام هیلوسرئوس رشد می کند که به نام «ملکه هنولولو» نیز شناخته می شود. میوه اژدها فقط در شب شکوفه می کند و گل هایش عموما بزرگ و سفید هستند.

این گیاه بومی جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی است اما در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، ژاپن، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌ شود.


طعم میوه دراگون



طعم میوه ی دراگون تا حدودی ملایم است. این معمولا ملایم شیرین است و طعم ظریف دارد. با این حال، برخی از انواع میوه دراگون، مانند قرمز، دارای مشخصات طعم لایه ای هستند.


انواع میوه های دراگون



سه نوع میوه دراگون وجود دارد: پوست قرمز با گوشت قرمز، پوست قرمز با گوشت سفید و پوست زرد با گوشت سفید است. هر دو میوه دراگون شیرین و ترش را بسته به نوع، شکل و اندازه می دهد. 

هنگامی که آن را باز میکنید، بافت مانند کیوی است و گوشت با دانه های سیاه کوچک پر شده است که به بهبود هضم کمک میکند. گوشت میوه برای ساختن شراب استفاده می شود و می تواند به سایر نوشیدنی ها آسیب برساند، در حالیکه برگ میوه می تواند برای شکل بسیار خوبی از چای پوشیده شود. پوست بیرونی پوست دارای ارزش تغذیه ای کم است و به ندرت خورده می شود.


تغذیه میوه ای دراگون



میوه دراگون یک میوه سالم است که کالری کم و غنی از آنتی اکسیدان ها دارد و می تواند به هر رژیم غذایی کاهش وزن اضافه شود. این پروتئین، فیبر، لیکوپن و کربوهیدرات غنی است. این شامل کاروتن، ویتامین C، ویتامین B، تیامین (ویتامین B1) و ریبوفلاوین است. ثروت معدنی این میوه شامل کلسیم، فسفر، آهن و سدیم است.

اعتقاد بر این که میوه دراگون حاوی مواد مغذی است که از بیماری های مختلف جلوگیری می کند. همچنین در دانه های این میوه ها اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 وجود دارد.

 

مزایای سلامت میوه دراگون



مزایای سلامت میوه دراگون عمدتا به آنتی اکسیدان، ضد باکتری و خواص تغذیه ای آن مربوط می شود. فواید شامل ایمنی افزایش یافته، سوخت و ساز سریع تر و فرآیند گوارشی نرمتر است. بگذارید اکنون به مفاهیم در جزئیات نگاه کنیم.


افزایش ایمنی



سطح بالای ویتامین C موجود در میوه دراگون باعث تقویت ایمنی می شود و فعالیت آنتی اکسیدان های دیگر بدن نیز را تحریک می کند. آنها به طور فعال در جستجوی و حذف رادیکال های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند که به طور مستقیم به شرایط بالقوه کشنده مانند بیماری های سرطان و قلب مرتبط است. همچنین، این آنتی اکسیدان ها در افزایش تعداد پلاکت ها کار می کنند.


جلوگیری از کم خونی



آهن، موجود در میوه های دراگون، عالی است برای افزایش سطح هموگلوبین در افراد آنمی. این نیز در تولید گلبول های قرمز (RBCs) کمک می کند، که پس از آن کمک می کند تا در اکسیژن مناسب از ارگان های حیاتی.
میوه های اژدها غنی از آنتی اکسیدان به سم زدایی کمک می کنند که از فلزات زباله و سموم بدن خارج می شوند. این، به نوبه خود، کمک به کاهش وزن است.


غنی از ویتامین ها



میوه دراگون نیز با بسیاری از ویتامین ها مانند ویتامین C و گروه ویتامین B بسته بندی شده است. ویتامین B1، B2 و B3 همه چیز را از فشار خون، سلامت پوست و کلسترول به عملکرد تیروئید، نوسانات هموگلوبین و متابولیسم کربوهیدرات بهبود می بخشد.


کمک در هضم



میوه های دراگون  دارای مقدار قابل توجهی  فیبر هستند که بدین معنی است که آنها می توانند حرکت مجدد روده ها را تسهیل کنند، انتقال راحت از طریق دستگاه گوارش را تحریک می کنند، تحریک حرکت پریشیالتیک و القاء انتشار آب گوارش. با تنظیم کارکرد روده با فیبر غذایی، این میوه در جلوگیری از بیماری مانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و حتی سرطان کولورکتال کمک می کند.


جلوگیری از سرطان


علاوه بر کیفیت آنتی اکسیدانی ویتامین C که سیستم ایمنی را تقویت می کند، میوه دراگون نیز حاوی منابع دیگری از آنتی اکسیدان های طبیعی است. کاروتن و لیکوپن، که در این میوه ها یافت می شود، با تعدادی از ویژگی های ضد سرطان زا ارتباط دارند .آنها در کاهش شانس سرطان پروستات و اندازه تومورهای بدن کمک می کنند. اساسا میوه دراگون سیستم ایمنی بدن شما را از هر جهت تقویت می کند، بنابراین اگر احساس می کنید که اغلب بیمار می شوید یا حتی اگر در معرض خطر ابتلا به سرطان باشید، ممکن است میوه دراگون برای شما جواب دهد.

 

دیابت را کنترل می کند



مصرف منظم میوه دراگون به کاهش میزان قند خون مربوط می شود که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مناسب است. همچنین این میوه در کاهش استرس اکسیداتیو و سفتی آئورت، دو بیماری مهم مزمن در سراسر جهان است.

 


مراقبت از پوست



آنتی اکسیدان ها در میوه دراگون با کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن، از علائم پیری مبارزه می کنند. آنها همچنین در درمان آفتاب سوختگی، آکنه و پوست خشک کمک می کنند. ویتامین C در این میوه ها، به ویژه، باعث روشن شدن پوست می شود، به این ترتیب آن را به شدت جذاب می کند.

 


خواص ضد باکتری


میوه دراگون دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است .این می تواند باعث افزایش شمارش گلبول های سفید در بدن شود، که در مقابل سموم محافظت می کند و مانع از ورود یا رشد عفونت های قارچی و باکتریایی در اندام می شود. میوه دراگون همچنین بازسازی سلول ها را تحریک می کند و باعث بهبودی بهبود می شود، بنابراین زخم ها و کبودی ها با میزان افزایش می یابند.

 


افزایش متابولیسم


مصرف پروتئین برای عملکرد سالم بدن ضروری است و میوه دراگون منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین ها توسط آنزیم ها در بدن ما متابولیزه می شوند و تبدیل به پروتئین های قابل استفاده می شوند که می تواند سرعت بخشیدن به تعمیر سلول، افزایش قدرت و متابولیسم و ​​کمک به کاهش وزن و افزایش توده عضلانی.


سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد



میوه دراگون حاوی چربی اشباع نشده سالم است. این به سطح بالاتری از HDL یا کلسترول خوب و سطوح پایین تر LDL یا کلسترول بد در بدن منجر می شود. بنابراین، شانس پلاک در ورزشکاران کمتر است، بنابراین احتمال شانس رنج از آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.


مراقبت از مو



خوردن میوه دراگون کمک می کند تا موهای تغذیه شده و سالم داشته باشید. این مو را با مواد شیمیایی موجود در رنگ مو مصنوعی مواجه می کند. همچنین کمک می کند که بافت را بهبود بخشد و سبب بروز موهای شما شود.


خواص ضد التهابی



میوه دراگون غنی از خواص ضد التهابی است که به کاهش درد ناشی از آرتریت کمک می کند.


مراقبت از چشم



میوه دراگون شناخته شده است که مهار رشد سیتوکروم انسان P450، یک پروتئین موجود در کبد است. این پروتئین اغلب با گلوکوم مادرزادی مرتبط است. همچنین، محتوای بتا کاروتن در این میوه در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و تشکیل آب مروارید با حفظ چشم ها از رادیکال های مضر آزاد محافظت می کند.

 


استخوان ها و دندان های قوی



محتوای بالای کلسیم در میوه دراگون استخوان ها را سالم نگه می دارد و تراکم معدنی استخوان را بهبود می بخشد. این همچنین باعث تقویت لثه ها و کمک به نگه داشتن دندان های سالم می شود، مانع از شکنندگی آنها می شود، بنابراین می توانید این لبخند روشن را همیشه فلاش کنید!


بارداری



میوه دراگون برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا غنی از آهن، ویتامین B و فولات است. آهن کمک می کند تا در دور نگه داشتن کمبود هموگلوبین و همچنین در جلوگیری از وقوع کم خونی. ویتامین B و فولات کمک می کند تا از نقص های زایمان و تقویت انرژی جلوگیری شود.  علاوه بر این، محتوای کلسیم آن در توسعه استخوان جنین کمک می کند و بنابراین حاملگی سالم را تضمین می کند.

 


افزایش شناخت



میوه های دراگون حاوی مقدار کمی از ویتامین های B و غنی از ویتامین C هستند که هر دو به حفظ غشاهای سلولی کمک می کنند. این فعالیت ویتامین ها از وقوع اختلالات شناختی جلوگیری می کند و عملکرد مغز شما مانند انیشتین را حفظ می کند!


بهبود تنفس



وقت آن رسیده که میوه های دراگون  را به رژیم خود اضافه کنید اگر از بیماری های تنفسی مثل آسم رنج می برید. فوق العاده ویتامین C در درمان مشکلات ریه کمک می کند و در نهایت به شما اجازه می دهد عطر رایحه ای از نیلوفرهای در باغ خود را وارد کنید!


میان وعده سالم



میوه دراگون یک گزینه میان وعده سالم برای همه است، از جمله بزرگسالان و بچه ها.


چگونه یک میوه دراگون را انتخاب کنیم؟



میوه دراگون یک میوه فصلی است و در حالی که انتخاب یکی از آن، میوه ای تازه و یکنواخت رنگی را می بیند که در آن لکه های زیادی وجود ندارد. قبل از انتخاب، میوه را در کف دست خود قرار دهید، به آرامی پوست خود را برای بررسی و انتخاب سخت، اما نسبتا نرم، فشار دهید.


چگونه می توان یک میوه اژدها را پوست کرد؟



مرحله 1: یک میوه اژدها تازه را به دو قسمت تقسیم کنید.
گام دوم: با حرکت دادن قاشق در اطراف لبه ها، از هر نیمه با استفاده از قاشق چاقو از گوشت خارج شوید. گوشت میوه اژدها رسیده بیرون می آید.
مرحله 3: می توانید گوشت را به مکعب بریزید یا برش دهید.

نکته: پوست باقی مانده یا هسته میوه می تواند به عنوان یک کاسه خنک کننده استفاده شود.
میوه اژدها می تواند در تهیه بسیاری از دستور العمل های دهان آبی که شامل سالاد، کوکی ها و کباب ها باشد استفاده شود.

منتشر کننده : های سلامت