تغذیه و تناسب اندام

بهترین راه برای ذخیره سیب زمینی چیست؟

یکشنبه , 23 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
بهترین راه برای ذخیره سیب زمینی چیست؟

سیب زمینی یک عنصر در بسیاری از فرهنگ ها است و برای بیش از 10،000 سال مورد استفاده قرار گرفته است علاوه بر داشتن غنی از ویتامین C و پتاسیم، آنها منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر هستند. این غده های خوشمزه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، اما آنها معمولا پخته، جوش داده شده، برشته شده، سرخ شده یا خشک می شوند ذخیره سازی مناسب می تواند عمر مفید خود را افزایش داده و مانع از زباله های غیر ضروری شود‌

بهترین راه برای ذخیره سیب زمینی چیست؟

 

سیب زمینی یک عنصر در بسیاری از فرهنگ ها است و برای بیش از 10،000 سال مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر داشتن غنی از ویتامین C و پتاسیم، آنها منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر هستند.

این غده های خوشمزه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، اما آنها معمولا پخته، جوش داده شده، برشته شده، سرخ شده یا خشک می شوند.

ذخیره سازی مناسب می تواند عمر مفید خود را افزایش داده و مانع از زباله های غیر ضروری شود.

این مقاله بهترین تکنیک های ذخیره سازی را بررسی می کند و شامل نکاتی برای انتخاب تازه ترین سیب زمینی می شود.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


سیب زمینی خام را در یک محل خنک نگهداری کنید

 



دمای ذخیره سازی تأثیر قابل توجهی بر طول مدت سیب زمینی دارد.

هنگامی که بین 43-50 درجه فارنهایت (6 تا 10 درجه سانتیگراد) ذخیره می شود، سیب زمینی خام برای چند ماه بدون خراب شدن نگهداری خواهد شد.

این محدوده دما کمی گرمتر از تبرید است و می تواند در انبارهای سرد، زیرزمین، گاراژها و یا سدها یافت شود.

ذخیره سازی سیب زمینی در این شرایط می تواند به تأخیر انداختن جوانه بر روی پوست، یکی از اولین نشانه های فساد باشد.

ذخیره سازی در دمای پایین تر نیز باعث حفظ ویتامین C می شود.

تحقیقات نشان داد که سیب زمینی که در دماهای سرد نگهداری می شدند، تا چهار ماه حفظ ویتامین C خود را تا 90 درصد حفظ کردند، در حالی که دمای آنها در دمای اتاق گرم حدود 20 درصد از ویتامین C خود را پس از یک ماه کاهش داد .

ذخیره سازی در دمای کمی بالاتر از تبرید یک راه عالی برای افزایش عمر مفید و حفظ محتوای ویتامین C است.

خلاصه


ذخیره سیب زمینی در یک مکان سرد باعث کم کردن میزان جوانه زنی و حفظ ویتامین C می شود.



دور از نور نگه دارید



نور خورشید یا نور فلورسنت می تواند پوست سیب زمینی را برای تولید کلروفیل تولید کند و یک رنگ سبز نامطلوب تبدیل کند

در حالی که کلروفیل که پوست را تبدیل می کند، سبز بی ضرر است، در معرض تابش خورشید می تواند مقدار زیادی از مواد شیمیایی سمی به نام سولانین تولید کند.

بسیاری از مردم با توجه به سطوح بالای سولانیل، سیب زمینی های سبز را از بین می برند.

سولانین یک طعم تلخ ایجاد می کند و موجب سوزش در دهان یا گلوهای افراد حساس به آن می شود .

سولانین در هنگام مصرف در مقادیر بسیار زیاد و همچنین تهوع، استفراغ و اسهال باعث سم زدایی انسان می شود. چند مورد مرگ گزارش شده است .

با این حال، بسیاری از کشورها دستورالعمل های اجباری دارند که میزان سولانیون را در سیب زمینی تجاری کمتر از 91 میلی گرم در هر پوند (200 میلی گرم در کیلوگرم) محدود می کند، بنابراین این یک نگرانی رایج نیست .

سولانین تقریبا به طور انحصاری در پوست و 1/8 اینچ (3.2 میلی متر) گوشت قرار دارد. برطرف کردن پوست و چسبیدن  سبز می تواند بیشترین مقدار آن را حذف کند .

 

سیب زمینی خام را در یخچال یا فریزر ذخیره نکنید.


در حالی که درجه حرارت سرد مناسب برای ذخیره سازی سیب زمینی، تبرید و انجماد نیست.

دمای بسیار پایین می تواند باعث «شیردهی ناشی از سرما» شود. این اتفاق زمانی که برخی از نشاسته به کاهش قندها تبدیل می شود می افتد.

کاهش قندها می تواند مواد سرطان زایی، به عنوان acrylamides شناخته شده، زمانی که سرخ شده و یا در معرض دمای بسیار بالا پخت و پز قرار می گیرد، به وجود اورد.سیب زمینی سرخ شده نباید هرگز در فریزر نگهداری شود.
هنگامی که در معرض دماهای یخ زده قرار می گیرد، آب داخل سیب زمینی گسترش می یابد و کریستال ها را تشکیل می دهد که ساختار دیواره سلولی را مختل می کند. این باعث می شود آنها هنگام خنثی کردن، مضر و غیر قابل استفاده باشند .

سیب زمینی خام نیز ممکن است در فریزر در معرض هوا قرار بگیرد.

این به این دلیل است که آنزیم هایی که سبز شدن را در سیب زمینی ها فعال می کنند، حتی در دمای منجمد فعال باشند.

درست زمانی که آنها به طور کامل یا به طور جزئی پخته شوند، آنها را مسدود می کند، زیرا فرایند پخت و پز آنزیم های قهوه ای را غیر فعال می کند و از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کند .

خلاصه
سیب زمینی خام نباید در یخچال نگهداری شود چون درجه حرارت سرد مقدار قند را کاهش می دهد و زمانی که سرخ شده و یا بو داده، سرطان زایی می شود. آنها نیز نباید یخ زده باشند، زیرا بعد از انجماد، آنها به صورت قهوه ای و قهوه ای تبدیل می شوند.



در کیسه باز یا کیسه کاغذ قرار دهید



سیب زمینی برای جلوگیری از انباشت رطوبت نیاز به جریان هوا دارد که می تواند منجر به فاسد شدن شود.

بهترین راه برای اجازه گردش آزاد هوا، ذخیره آنها در یک کاسه باز یا کیسه کاغذ است.

آنها را در یک ظروف مهر و موم شده بدون تهویه نگهداری نکنید، مانند یک کیسه پلاستیکی زیپ شده یا ظروف بسته بندی شده.

بدون گردش هوا، رطوبت حاصل از سیب زمینی در داخل ظرف جمع آوری می شود و رشد قالب و باکتری ها را افزایش می دهد .

خلاصه
برای کمک به سیب زمینی های دیگر، آنها را در یک کاسه باز، کیسه کاغذ یا ظرف دیگری با سوراخ برای تهویه نگه دارید. این کمک می کند تا از تجمع رطوبت جلوگیری شود، که منجر به خرابکاری می شود.



قبل از ذخیره کردن شستشو نکنید



از آنجا که سیب زمینی در زیر زمین رشد می کند، اغلب خاکی در پوست آنها دارد.

در حالی که ممکن است وسوسه شده باشد که قبل از ذخیره سازی خاک را بشویید، اگر آنها را خشک نگه دارید، طولانی تر باقی می مانند.

این به این دلیل است که شستشو حاوی رطوبت است که رشد قارچ و باکتری را ترویج می کند.

صبر کنید تا آماده باشید تا از آنها استفاده کنید، سپس آنها را با برس سبزیجات بشویید و آنها را پاک کنید تا هر خاک باقی مانده را حذف کنید.

اگر آفت کش ها نگرانی داشته باشند، شستشو با محلول سرکه یا محلول نمک 10 درصد می تواند بیش از دو برابر مقدار باقی مانده را به عنوان تنها آب حذف کند.

خلاصه
سیب زمینی زمانی طولانی تر می شود که در طول ذخیره سازی آنها خشک شود و شسته نشود تا زمانی که آماده استفاده نباشند. شستشو با محلول نمک یا محلول سرکه می تواند کمک به حذف بیشتر آفت کش ها از آب تنها باشد.

 

 دور از دیگر محصولات نگه داشتن



بسیاری از میوه ها و سبزیجات، هنگام رسیدن، گاز اتیلن را آزاد می کنند، که باعث می شود که میوه ها را نرم تر و محتوای قند خود را افزایش دهد.

اگر در مجاورت نزدیک ذخیره شود، تولید محصول می تواند سیب زمینی های خام را جوانه زده و سریع تر کند .

بنابراین، سیب زمینی را در نزدیکی میوه ها و سبزیجات، به ویژه موز، سیب، پیاز و گوجه فرنگی ذخیره نکنید زیرا مقادیر زیادی از اتیلن را آزاد می کنند.

در حالی که هیچ مطالعاتی در مورد چگونگی نگهداری سیب زمینی از میوه ها یا سبزیجات نبوده است، ذخیره سازی در انتهای مخزن یک قفسه ی سرد، تاریک، تهویه مناسب احتمالا مؤثر است.

خلاصه
از زمانی که گاز اتیلن آزاد می شود، می تواند سیب زمینی را از تولید محصول، به ویژه موز، گوجه فرنگی و پیاز، دور نگه دارد.
سیب زمینی که تازه برداشته می شود باید در دمای گرم و رطوبت بالا برای چند هفته "خالص" شود تا اجازه ندهد که پوست به ضخامت و لکه های پوستی برسد. این به طول عمر ذخیره خود کمک می کند.



سیب زمینی های پوست کنده شده ی خام را در آب برای یک روز ذخیره کنید



پس از پوست کردن و بریده شدن، سیب زمینی خام به سرعت در معرض هوا قرار می گیرد.

این به این دلیل است که آنها حاوی آنزیمی به نام پلی فنول اکسیداز است که با اکسیژن واکنش می دهد و گوشت را رنگ خاکستری یا قهوه ای می کند.

شما می توانید تغییر رنگ را با پوشاندن برش های بریده شده و برش با یک یا دو این آب از بین ببرید و آنها را سرد کنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید

آب آنها را از هوا محافظت می کند و از قهوه ای آنزیمی جلوگیری می کند.

با این حال، اگر در مدت بیش از 24 ساعت در آب قرار بگیرند، می توانند آب بیش از حد را جذب کنند و تبدیل به مزه و بی مزه شوند. فقط از این روش برای سیبزمینی استفاده کنید که در همان روز پخته شود.

برای ذخیره سازی طولانی، بسته بندی خلاء را در نظر بگیرید، یک روش که در آن تمام هوا از یک بسته حذف شده و آن را به شدت مهر و موم شده است.

سیب زمینی بسته بندی شده خلاء تا یك هفته در یخچال می ماند .

خلاصه
سیب زمینی خام هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد قهوه ای یا خاکستری می شود، به طوری که آنها باید سریعا پخته شوند و یا در آب ذخیره شوند تا آماده استفاده شوند. اگر نگه داشتن آنها بیش از یک روز پس از آماده سازی، از آب، بسته بندی خلاء و ذخیره در یخچال خارج شوید.



سیب زمینی پخته شده را در یخچال برای سه یا چهار روز ذخیره کنید



سیب زمینی پخته شده برای چند روز در یخچال نگه می دارد.

با این حال، چربیها ممکن است آبدار یا چسبنده باشند، زیرا نشاسته سیب زمینی تغییر شکل داده و آب را آزاد می کند .

پخت و پز و خنک کننده همچنین باعث ایجاد نشاسته مقاوم، یک نوع کربوهیدرات می شود که انسان نمی تواند هضم و جذب کند.

این امر می تواند برای افراد مبتلا به قند خون مفید باشد؛ زیرا این شاخص را حدود 25 درصد کاهش می دهد و بعد از خوردن قند خون به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

نشاسته مقاوم در برابر آن باعث افزایش سلامت روده نیز می شود زیرا باکتری های روده تحریک آن را ایجاد می کنند و اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه تولید می کنند که باعث حفظ سلامتی روده بزرگ شما می شود .

در حالی که سیب زمینی پخته شده و سرد، دارای مزایای بهداشتی است، آنها باید در عرض سه یا چهار روز غذا بخورند تا از خوردن و مسمومیت غذایی اجتناب کنند .

 

ذخیره سیب زمینی پخته شده در فریزر تا یک سال

 



اگر شما ظرف چند روز غذاهای سیب زمینی پخته نکنید، بهتر است آنها را در فریزر ذخیره کنید.

چاشنی های پخته شده را می توان در فریزر بدون قهوه ای ذخیره کرد، زیرا پخت و پز آنزیم هایی را که مسئول تغییر رنگ هستند را از بین می برد .

مانند تمام محصولات یخ زده، سیب زمینی باقی مانده طولانی تر خواهد شد اگر آنها را از هوا در حالی که در فریزر محافظت می شود.

از یک کیسه پلاستیکی یا ظرف ذخیره سازی استفاده کنید و قبل از آب بندی، تمام هوا را از آن خارج کنید.

تحقیقات نشان می دهد که محصولات سیب زمینی یخ زده، پخته شده می توانند تا یک سال بدون هیچ گونه تغییر قابل ملاحظه در کیفیت ادامه یابند.

هنگام آماده شدن برای خوردن آنها، بگذارید آنها را در یخچال یک شبه قبل از گرم کردن و خدمت به یخچال بریزند. این باعث می شود که بافت بهتر از انجماد در مایکروویو  باشد.

خلاصه
سیب زمینی پخته شده را می توان در یک فریزر تا یک سال نگهداری کرد. قبل از استفاده، در ظروف هوادهی ذخیره کنید تا کیفیت و یخچال یکنفست را حفظ کنید.



نکاتی برای انتخاب بهترین سیب زمینی


سیب زمینی زمانی طول می کشد که آنها تازه و سالم باشند هنگام خرید.

هنگام انتخاب، به دنبال ویژگی های زیر باشید:

تست با لمس: سیب زمینی نرم در حال حاضر شروع به تضعیف، بنابراین به دنبال ، کیفیت درخشان باشید.
پوست صاف: سیب زمینی که از نظر درجه حرارت سرد آسیب دیده اند، ممکن است به صورت پوستی و قهوه ای خرد شده ایجاد شود، بنابراین برای بافت های نرم و صاف باید نگاه داشته شود.
بدون کبودی یا صدمات: گاهی اوقات سیب زمینی می تواند در طول برداشت یا حمل و نقل آسیب دیده باشد. اجتناب از کسانی که با صدمات قابل مشاهده هستند، زیرا آنها سریعتر خراب می شوند.
هیچ گونه جوانه زنی: جوانه یکی از اولین شاخص های فاسد بودن است، بنابراین اجتناب از خرید هر آنچه که پیش آمده است.

شما همچنین ممکن است بعضی از گونه های سیب زمینی غریب مانند آنهایی را که دارای گوشت آبی یا بنفش هستند تلاش کنید.

مطالعات نشان می دهد که ارقام پر جنب و جوش رنگی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را نسبت به سیب زمینی های سنتی سفید دارند.


دانستن بهترین راه برای ذخیره سیب زمینی می تواند عمر مفید خود را کاهش دهد و مواد زائد مواد غذایی را کاهش دهد.

سیب زمینی را در یک محل سرد و تاریک با مقدار زیادی گردش هوا - نه در یخچال قرار دهید.

جلوگیری از برش های بریده شده و پوست کنده از قهوه ای با پوشش دادن آنها به آب یا خلاء خلاء.

سیب زمینی سرخ شده را می توان در یخچال نگهداری کرد تا حداکثر چهار روز یا در یک ظرف هوادهی در فریزر تا یک سال نگهداری شود.

در رابطه با سیب زمینی خانگی، آنها را به طور خلاصه در دمای گرم و رطوبت بالا قبل از مدت زمان نگهداری آنها را درمان کنید.

صرف نظر از روش ذخیره سازی، سیب زمینی زمانی که خریداری می شود، تازه و سالم می شود، دیگر طول می کشد، بنابراین برای گندم نرم، صاف و نرم بدون نیاز به نشانه های جوانه زدن نگاه کنید.

منتشر کننده: های سلامت