سبک زندگی سالم

چگونه روغن نارگیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند

سه شنبه , 25 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
چگونه روغن نارگیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند

روغن نارگیل چربی سوز ترین روغن در جهان است. این شامل یک ترکیب منحصر به فرد از اسیدهای چرب با اثرات قدرتمند در متابولیسم است. مطالعات متعدد نشان می دهد که فقط با اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی شما می توانید از چربی ها، به ویژه چربی های خطرناک در حفره شکمی را از دست بدهید. این مقاله توضیح می دهد که چگونه روغن نارگیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند‌

چگونه روغن نارگیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند

 

روغن نارگیل چربی سوز ترین روغن در جهان است.

این شامل یک ترکیب منحصر به فرد از اسیدهای چرب با اثرات قدرتمند در متابولیسم است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که فقط با اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی شما می توانید از چربی ها، به ویژه چربی های خطرناک در حفره شکمی را از دست بدهید.

این مقاله توضیح می دهد که چگونه روغن نارگیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 


روغن نارگیل در تری گلیسیرید های زنجیره ای متوسط، اسید های چرب است که باعث افزایش متابولیسم می شود.



روغن نارگیل کاملا متفاوت از سایر چربی های موجود در رژیم غذایی است.

در حالی که اکثر غذاها حاوی اسیدهای چرب غالب در طول زنجیر هستند، روغن نارگیل تقریبا به طور کامل از چربی های چربی متوسط ​​تشکیل شده است .

چیزی که با این اسید های چرب متوسط ​​زنجیره ای است این است که آنها متابولیزه می شوند متفاوت از چربی های زنجیره طولانی.

آنها از دستگاه گوارش مستقیم به کبد فرستاده می شوند، جایی که آنها برای انرژی به سرعت استفاده می شوند یا به بدن کتون تبدیل می شوند.

این چربی ها اغلب در بیماران مبتلا به صرع در رژیم غذایی کتونی مورد استفاده قرار می گیرند، به منظور افزایش سطح کتون در حالی که اجازه می دهد تا کمی بیشتر از کربوهیدرات در رژیم غذایی .

همچنین شواهدی از مطالعات حیوانی وجود دارد که چربی های زنجیره متوسط ​​ذخیره شده کمتر از سایر چربی ها ذخیره می شوند.

در یک مطالعه، موش ها با چربی های زنجیره ای یا چربی متوسط ​​بیش از حد خورده شدند. موش هایی که چربی های زنجیره متوسط ​​تغذیه می کردند 20٪ وزن کمتر و 23٪ کمتر چربی بدن  دریافت کردند.

روغن نارگیل دارای  (تری گلیسرید) Triglycerides زنجیره متوسط ​​است که اسیدهای چرب هستند که متابولیزه می شوند متفاوت از بسیاری از دیگر چربی ها، که منجر به اثرات مفید بر متابولیسم می شود.

 

چگونه روغن نارگیل می تواند متابولیسم را افزایش دهد و شما کالری بیشتری در استراحت بخورید

 



یک کالری کالری نیست.

غذاهای مختلف و مغذی ها از طریق روش های مختلف متابولیسم جریان می یابند.

انواع مختلف غذاهایی که می خوریم می تواند تأثیر زیادی بر هورمون ها و سلامت متابولیک ما داشته باشد.

برخی از مسیرهای متابولیسم کارآمدتر از دیگران هستند و برخی از غذاها برای هضم و متابولیسم نیاز به انرژی بیشتری دارند.

یکی از ویژگی های مهم روغن نارگیل این است که آن را "ترموژنیک" می داند - خوردن آن سبب افزایش هزینه های انرژی (سوزاندن چربی) نسبت به کالری مشابه با سایر چربی ها می شود .

در یک مطالعه، 15 تا 30 گرم (1 تا 2 قاشق غذاخوری) چربی متوسط ​​زنجیره ای در روز، هزینه انرژی را 5 درصد افزایش می دهد، در مجموع حدود 120 کالری در روز .

چندین مطالعه دیگر این یافته ها را تایید می کند. هنگامی که انسان چربی ها را با چربی های MCT بخورند، کالری بیشتری می خورند .

بنابراین، یک کالری از روغن نارگیل، همان کالری از روغن زیتون یا کره نیست البته این چربی ها کاملا سالم هستند.


مطالعات بسیاری نشان می دهد که تری گلیسیرید زنجیره متوسط ​​می تواند متابولیسم را افزایش دهد، در یک مطالعه افزایش مصرف انرژی با مصرف 120 کالری در روز.



روغن نارگیل می تواند اشتها را کاهش دهد، بدون اینکه سعی کنید کمتر بخورید

 



اگرچه من فکر می کنم این یک عادت بیش از حد شدید است، اما بیشتر آن درست است.

اگر بدن شما انرژی بیشتری را (کالری) مصرف می کند، در آن صورت چربی را از دست می دهید.

اما اگرچه درست است که ما نیاز به کمبود کالری برای از دست دادن وزن داریم، این بدان معنا نیست که کالری چیزی است که ما باید از آن آگاه باشیم یا آگاه باشیم.

انسان ها در محيط طبيعي خود قادر به لاغر شدن و سالم بودن هستند. اپیدمی چاقی تا سال 1980 شروع نشد و ما حتی نمی دانستیم که چه مقدار کالری در روز است.

هر چیزی که اشتها را کاهش می دهد می تواند ما را در کالری کمتری بدون نیاز به فکر کردن درباره آن بگذارد. به نظر می رسد که روغن نارگیل دارای این اثر است.

مطالعات بسیاری در مورد اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای نشان می دهد که در مقایسه با همان مقدار کالری از سایر چربی ها، احساسات کامل را افزایش می دهند و منجر به کاهش خودکار مصرف کالری می شوند .

این ممکن است مربوط به نحوه متابولیسم این چربیها باشد. به خوبی شناخته شده است که بدن کتون (که کبد هنگام خوردن روغن نارگیل تولید می کند) می تواند اثر کاهش دهنده اشتها را داشته باشد .

هر مکانی که باشد، کار می کند. در یک مطالعه 6 مرد سالم، مصرف مقدار بالای MCT باعث شد که آنها به طور خودکار 256 کالری کمتر در روز مصرف کنند.

در مطالعه دیگری که بر روی 14 مرد سالم انجام شد، کسانی که MCT را در صبحانه خوردند، در ناهار به میزان قابل توجهی کم کالری مصرف کردند .

بنابراین ... روغن نارگیل باعث سوزاندن چربی (افزایش کالری از دست می دهد) و همچنین باعث کاهش اشتها (کاهش کالری در ").

مطالعات بسیاری نشان می دهد افرادی که چربی های چربی متوسط ​​را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند، اشتها را کاهش می دهند و کالری کمتری به صورت خودکار مصرف می کنند.

روغن نارگیل می تواند به شما در از دست دادن چربی کمک کند، به خصوص چربی شکم "خطرناک"

اگر روغن نارگیل بتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و اشتها را کاهش دهد، باید به شما در طولانی مدت از دست دادن چربی کمک کند.

در واقع، مطالعات متعددی وجود دارد که از این حمایت می کنند.

در یک مطالعه 40 زن با دوز 30 گرم (2 قاشق غذاخوری) از روغن نارگیل یا روغن سویا به مدت 28 روز داده شدند.

آنها دستور گرفتند که کالری کمتری مصرف کنند و هر روز بروند.  نتایج این بود:

هر دو گروه وزن (حدود 2 پوند) را از دست دادند.


تنها گروه روغن نارگیل، دور کمر (چربی شکم) را کاهش داده بود در حالیکه روغن سویا در واقع میزان چربی شکم را افزایش داد.
گروه روغن نارگیل میزان HDL (خوب) کلسترول را افزایش داد، در حالی که روغن سویا باعث کاهش HDL و افزایش LDL شد.

در این مطالعه، روغن نارگیل باعث کاهش وزن کلی در مقایسه با روغن سویا نشد، اما باعث کاهش قابل توجهی در چربی شکم شد.

در مطالعه دیگری در مردان چاق، 30 گرم روغن نارگیل به مدت 4 هفته دور کمر را با 2.86 سانتی متر یا 1.1 اینچ کاهش داد.

همچنین مطالعات دیگر نشان می دهد که چربی های زنجیره متوسط ​​باعث کاهش وزن، کاهش کمر و بهبود های مختلف در سلامت متابولیسم می شود .



اثرات کاهش وزن روغن نارگیل به جز چربی شکم نسبتا ملایم است.



چربی شکم، همچنین به نام چربی احشائی یا چربی شکم، چربی است که تمایل دارد در اطراف اندام خود قرار گیرد و باعث التهاب، دیابت و بیماری های قلبی شود.

هر گونه کاهش چربی شکم به احتمال زیاد اثرات بسیار مثبتی بر سلامت متابولیک، طول عمر و به شدت خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

این نتایج به مراتب چشمگیر نیست، اما در نظر گرفتن این همه افراد، افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی آنها است.

همراه با سایر استراتژی های ثابت وزن (مثل برش کربوهیدرات ها و افزایش پروتئین)، این می تواند به میزان قابل توجهی افزوده شود.

بنابراین، روغن نارگیل میتواند یک رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی واقعی را پشتیبانی کند، اما انتظار نمی رود که هر معجونی را به تنهایی کار کند.

خوردن نارگیل به ویژه در کاهش چربی شکم مضر در حفره شکمی، که به شدت با بیماری مرتبط است، موثر است.

 

درباره کالری ها چیست؟



مهم است که به یاد داشته باشید روغن نارگیل چربی است.

چربی 9 کالری در هر گرم است ... و روغن نارگیل استثنا نیست.

بنابراین، اگر شما یک مقدار ثابت کالری مصرف می کنید و سپس روغن نارگیل را به بالای آن اضافه کنید، احتمالا باعث کاهش وزن شما می شود.

در این موارد، اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی، اشتهای شما را کاهش می دهد و احتمالا باعث می شود که شما کمتر از سایر مواد غذایی بخورید.

بنابراین این واقعا در مورد اضافه کردن کالری چربی به رژیم غذایی شما نیست، این مربوط به جایگزینی برخی از چربی های پخت و پز دیگر با روغن نارگیل است.

مهم این است که به بیرون نروید و فکر کنید که باید روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای استفاده کنید. مطالعات بالا در حدود 30 گرم در روز استفاده می شود که برابر با 2 قاشق غذا خوری است.

 

منتشر کننده : های سلامت