تغذیه و تناسب اندام

7 مزایای بهداشتی استفاده از روغن زیتون

یکشنبه , 30 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
7 مزایای بهداشتی استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی سالم مدیترانه ای، مدیترانه است و طعم آن در سالاد، پاستا و ماهی ها بسیار خوشمزه است. فقط برخی از مزایای روغن زیتون را کشف کنید تا به تغییر رژیم غذایی کمک کنید‌

7 مزایای بهداشتی استفاده از روغن زیتون
 



روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی سالم مدیترانه ای، مدیترانه است و طعم آن در سالاد، پاستا و ماهی ها بسیار خوشمزه است. فقط برخی از مزایای روغن زیتون را کشف کنید تا به تغییر رژیم غذایی کمک کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


7 مزایای بهداشتی استفاده از روغن زیتون



روغن زیتون، به ویژه روغن زیتون فوق العاده باکیفیت، برای بسیاری از مزایای سلامتی خود شناخته شده است و حتی گفته می شود که راز زندگی طولانی مدت زندگی مدیترانه ای است. بنابراین جای تعجب نیست که مزایای سلامتی زیادی دارد. هفت روش شگفت انگیز را می توانید مطالعه کنید که می تواند به شما کمک کند که زندگی سالم تر و بهتر را تجربه کنید.

 


1. روغن زیتون حاوی چربی های خوب است، برای سلامتی قلب عالی است

 



روغن زیتون و گوجه فرنگی نوع اصلی چربی موجود در روغن زیتون چربی غیرمستقیم (MUFA) است. MUFA ها کاهش کلسترول و LDL (سطح بد) کلسترول را کاهش می دهند و همچنین ممکن است باعث التهاب لخته شدن خون شود. کاهش کلسترول LDL شما به این معنی است که شریان های قلب شما کمتر گرفتار می شوند، که منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود. جایگزینی کره و مارگارین با محصولات حاوی روغن، مانند کره، به افزایش مصرف MUFA کمک می کند.



2. روغن زیتون داری آنتی اکسیدان بالایی است



روغن زیتون حاوی ویتامین E، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همه آنها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند. گفته می شود این آنتی اکسیدان ها کمک می کنند که ایجاد رادیکال های مضر آزاد در بدن را کاهش دهند. رادیکال های آزاد گروهی از اتم ها با تعداد زیادی از الکترون ها هستند که به سلول های سالم متصل می شوند و یک واکنش زنجیره منفی ایجاد می کنند و می توانند عروق خونی، آسیب DNA و ایجاد تغییرات در ژن هایی که می توانند منجر به سرطان شوند



3. روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند


فشار خون: فقط در صورتی که MUFA ها می توانند بعد از سلامت قلب شما مراقبت کنند، چربی های موجود در روغن زیتون نیز حاوی مقادیر زیادی از اسید چرب ضروری (EFA) به نام امگا 3 هستند. نشان داده شده است که امگا 3 و MUFA به حفظ فشار خون شما کمک می کنند. این یک EFA نامیده می شود، زیرا بدن نمی تواند آن را به تنهایی انجام دهد و بنابراین باید از منابع غذایی آن را دریافت کنیم.
 




4. روغن زیتون ممکن است به شما در محافظت از افسردگی کمک کند

 



روغن زیتون طبق تحقیقات اخیر،  می تواند منافع عاطفی و همچنین سلامت جسمی را داشته باشد. دانشگاه نوارا و لس پالماس د گرن کاناریا یک مطالعه انجام دادند که شامل بیش از 12،000 نفر بود و دریافتند که یک رژیم غذایی با مصرف روغن زیتون و چربی های غیر اشباع با ریسک پایین بیماری روانی همراه است. یافته های اولیه بیماری قلبی عروقی را نشان می دهد و افسردگی می تواند فرآیندهای متداول مربوط به رژیم را به اشتراک بگذارد، اما مطالعات هنوز انجام می شود.

 

5. روغن زیتون ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد



اشعه ایکس شواهد افزایش یافته است که مصرف روغن زیتون ممکن است به بهبود کلسیم موجود در خون کمک کند که می تواند تاثیر مثبتی روی تراکم استخوان داشته باشد، بنابراین ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.




6. این می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد

 



مطالعات اولیه نشان داده است که عصاره روغن زیتون (Oleocanthal) ممکن است به شما در محافظت از خطر بیماری آلزایمر و کاهش شناختی کمک کند که اغلب می تواند با پیری همراه باشد. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما روغن زیتون نیز احتمالا بخشی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای است (که همچنین سبب افزایش وفاداری، سبزی و ماهی می شود) و شواهدی وجود دارد که این رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.



7. روغن زیتون باعث کاهش التهاب می شود



به نظر می رسد روغن زیتون فوق العاده فوقالعاده برای تقلید از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی کمک کرده است و به شرایطی همچون آرتریت روماتوئید کمک می کند. ترکیب Oleocanthal می تواند آنزیم های ضد التهابی را مهار کند - و همچنین خطر ابتلا به آلزایمر. محققان هنگامی که در ارتباط با آرتریت روماتوئید مورد مطالعه قرار گرفتند، این ترکیب تاثیر قابل توجهی بر التهاب مزمن و التهاب حاد دارد و معتقدند که 3.5 قاشق غذاخوری یک قرص 200 میلی گرم ایبوپروفن است.

منتشر کننده: های سلامت