تغذیه و تناسب اندام

مزایای سلامتی تخم مرغ

دوشنبه , 31 اردیبهشت 1397پرنیت خبر
مزایای سلامتی تخم مرغ

هر دو سفیده و زرده تخم مرغ غنی از مواد مغذی هستند - پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی با زرده که حاوی کلسترول، ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری هستند. تخم مرغ یک ماده مهم و متنوع برای پخت و پز است، زیرا ساختار شیمیایی خاص خود، به معنای واقعی کلمه دلچسب بسیاری از واکنش های مهم پخت و پز است.‌

مزایای سلامتی تخم مرغ




مقدمه ای برای تخم مرغ 

 



هر دو سفید و زرده تخم مرغ غنی از مواد مغذی هستند - پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی با زرده که حاوی کلسترول، ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری هستند. تخم مرغ یک ماده مهم و متنوع برای پخت و پز است، زیرا ساختار شیمیایی خاص خود، به معنای واقعی کلمه دلچسب بسیاری از واکنش های مهم پخت و پز است.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


از آنجا که جوجه کشی مرغ، مردم از تخم مرغ لذت می برند و تغذیه می کنند. تخم مرغ به عنوان یک نماد باروری و تولد دوباره، جایگاه خود را در تاریخ مذهبی و آشپزی نیز به خود اختصاص داده است. در مسیحیت، نماد تخم مرغ تزئین شده با عید پاک تبدیل شده است. انواع مختلفی از تخم مرغ در دسترس وجود دارد، بیشتر تخم مرغ های تخم مرغ را در بر می گیرد، در حالی که انتخاب های لذت بخش بیشتری نیز شامل اردک، غاز و تخم مرغ بلدرچین است.




تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین ارزان قیمت و با کیفیت بالا هستند. بیش از نیمی از پروتئین یک تخم مرغ همراه با ویتامین B2 و میزان چربی و کلسترول نسبت به زرده تخم مرغ است. سفید پوستان منابع غنی از سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی مانند روی، آهن و مس است. زرده تخم مرغ دارای کالری بیشتری هستند و چربی دارند. آنها منبع کلسترول، ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K و لسیتین هستند - ترکیباتی که امولسیون را در دستور العمل هایی مثل هولندایس یا سس مایونز فراهم می کند.

برخی از مارک های تخم مرغ در حال حاضر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، بسته به اینکه جوجه ها تغذیه شده اند (همیشه جعبه را چک کنید). تخم مرغ منبع کامل "پروتئین" را در نظر می گیرند؛ زیرا آنها شامل همه 9 اسید آمینه ضروری می باشند. آنهایی که ما نمی توانیم در بدنمان سنتز کنیم و از رژیم غذایی ما بدست آوریم.

یک تخم مرغ متوسط ​​شامل:
76 کالری 7.5g پروتئین 5.1g چربی 1.4g چربی نشسته است

 

 کلسترول

 



برای سال تخم مرغ بیش از یک غذای سالم خطرناک است. این به این دلیل است که آنها یک غذای کلسترول بالا بودند، به طوری که افرادی با سطح کلسترول بالا توصیه می شود از آنها جلوگیری شود. اکنون ما می دانیم که کلسترول موجود در غذا به میزان کلسترول خون ما کمتر از میزان چربی اشباع شده ماست. اگر پزشک شما به منظور تغییر رژیم غذایی خود در تلاش برای کاهش سطح کلسترول خون خود توسط پزشک شما توصیه شده است، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که مصرف روزانه دستورالعمل برای چربی های اشباع (20 گرم برای زن و 30 گرم برای مرد متوسط) ) به جای آن برای چربی های مونو سدیم موجود در روغن زیتون و روغن کلزا استفاده کنید. همچنین توصیه ای برای افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات و فیبر در حالی که به حداقل رساندن قندها و کربوهیدرات های تصفیه شده می باشد.
اگر شما در مورد کلسترول خود نگران هستید یا مطمئن نیستید که آیا شما برای مصرف تخم مرغ ایمن هستید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.



تخم مرغ برای سلامتی



تخم مرغ غنی از مواد مغذی متعددی است که باعث تقویت سلامت قلب مانند بتایین و کولین می شوند. در دوران بارداری و شیردهی، کافی بودن کولین بسیار مهم است زیرا کولین برای رشد مغز طبیعی ضروری است. در طب سنتی چینی، تخم مرغ توصیه می شود برای تقویت خون و افزایش انرژی با افزایش عملکرد گوارشی و کلیه.

تخم مرغ یک منبع مفید ویتامین D است که به محافظت از استخوان ها، جلوگیری از پوکی استخوان و ریکیت کمک می کند. فروشگاه عاقلانه است زیرا روش تولید - محدوده آزاد، آلی و یا داخل بالابر می تواند تغییرات در محتوای ویتامین D باشد. تخم مرغ باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل باشد. آنها پر می شوند و زمانی که از صبحانه لذت می برند، می توانند به مدیریت وزن کمک کنند، زیرا محتوای پروتئین بالا به ما کمک می کند تا بیشتر به مدت طولانی احساس کنیم.



تخم مرغ بلدرچین 



تخم مرغ بلدرچین دارای عطر و طعم مشابه برای تخم مرغ تخم مرغ هستند، اما اندازه ریزه اندام آنها (پنج تخم مرغ بلدرچین معمولا یک تخم مرغ بزرگ تخم مرغ است) و پوسته های زیبا و دلفریب آنها را در آشپزی لذیذ محبوب ساخته اند. پوسته های رنگی از قهوه ای تیره تا آبی یا سفید. تخم مرغ های بلدرچین اغلب پخته شده و با نمک دریایی سروکار دارند.



تخم مرغ اردک 



تخم مرغ اردک مانند تخم مرغ ظاهر می شوند اما بزرگتر می شوند. همانند تخم مرغ های تخم مرغ، آنها در اندازه های کوچک و بزرگ فروخته می شوند. تخم مرغ اردک دارای پروتئین بیشتری هستند و غنیتر از تخم مرغ هستند، اما آنها همچنین دارای چربی بیشتر و کلسترول بیشتری هستند. هنگامی که آب پز شده باشد، سفید رنگ می شود و زرده تبدیل به قرمز و نارنجی می شود.




نحوه انتخاب و ذخیره


تخم مرغ را از جوجه های آزاد و یا ارگانیزه ها انتخاب کنید. تخم مرغ همیشه باید قبل از خرید از نظر بصری بازرسی شود. بهتر است که ترک ها یا مایع در جعبه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ شکسته ای وجود ندارد. تخم مرغ ها بهتر است در یخچال نگهداری شوند تا جایی که ممکن است تا یک ماه باقی بمانند (قبل از تاریخ در جعبه چک کنید). تخم مرغ با اسید چرب امگا 3 بیشتر بهتر است که برای اولین بار از این روغنها تازه شود.

 

ایمنی



نگرانی اصلی ایمنی مسمومیت غذایی سالمونلایی است، اما آژانس استانداردهای غذایی (FSA) اخیرا دستورالعمل های خود را در مورد مصرف تخم مرغ های آبریزشان تغییر داده است. آنها اکنون می گویند که نوزادان، کودکان، زنان باردار و سالمندان می توانند با خیال راحت از تخم مرغ خام و یا به آرامی پخته شوند که تحت قوانین شیرین بریتانیا تولید می شوند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت FSA مراجعه کنید.

یکی دیگر از نگرانی های امنیتی در مورد تخم مرغ ها این است که آنها آلرژن غذایی معمولی هستند، به ویژه در کودکان جوان. اگر شما هیچ نگرانی در مورد آلرژی به تخم مرغ نداشته باشید، به پزشک خود مراجعه کنید.
 

منتشر کننده : های سلامت