سبک زندگی سالم

مزایای بهداشتی و سلامتی ورزش

یکشنبه , 6 خرداد 1397پرنیت خبر
مزایای بهداشتی و سلامتی ورزش

مزایای ورزش فراتر از مدیریت وزن است. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف و شرایط بهداشتی و بهبود کیفیت کلی زندگی شما کمک کند. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در محافظت از مشکلات بهداشتی زیر کمک کند. ‌

مزایای بهداشتی و سلامتی ورزش



مزایای ورزش فراتر از مدیریت وزن است. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف و شرایط بهداشتی و بهبود کیفیت کلی زندگی شما کمک کند. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در محافظت از مشکلات بهداشتی زیر کمک کند. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.



بیماری های قلبی و سکته مغزی

 

 

 فعالیت بدنی روزانه می تواند از پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی با تقویت عضلات قلب خود، کاهش فشار خون، بالا بردن سطح چربی لیپوپروتئین (HDL) (کلسترول خوب) و کاهش سطح چربی لیپوپروتئین (LDL) (کلسترول بد) جلوگیری کند. بهبود جریان خون و افزایش ظرفیت کاری قلب شما. بهینه سازی هر یک از این عوامل می تواند مزایای دیگری را برای کاهش خطر بیماری عروق محیطی فراهم آورد.




فشار خون بالا  

 

  فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون افراد با فشار خون بالا را کاهش دهد. فعالیت بدنی چربی بدن را کاهش می دهد که با فشار خون بالا همراه است.



دیابت وابسته به انسولین

 

با کاهش چربی بدن، فعالیت بدنی می تواند به جلوگیری و کنترل این نوع دیابت کمک کند.

 

چاقی

 

 فعالیت بدنی به کاهش چربی بدن کمک می کند تا با ایجاد یا حفظ توده عضلانی و بهبود توانایی بدن برای مصرف کالری. وقتی فعالیت بدنی با تغذیه مناسب ترکیب می شود، می تواند به کنترل وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند، عامل اصلی خطر بسیاری از بیماری ها است.
 


درد پشت

 

 با افزایش قدرت عضلانی و استقامت و بهبود انعطاف پذیری و وضعیت بدن، ورزش منظم برای جلوگیری از درد پشت کمک می کند.




پوکی استخوان

 

 

 ورزش منظم وزن تحرک استخوان را تقویت می کند و ممکن است بسیاری از اشکال از دست دادن استخوان همراه با پیری را از بین ببرد.




عزت نفس و مدیریت استرس

 

 مطالعات بر روی اثرات روانی ورزش نشان داده اند که فعالیت بدنی منظم می تواند حالت روحی و روانی شما را بهبود بخشد. محققان دریافتند که ورزش به احتمال زیاد باعث کاهش افسردگی و اضطراب می شود و به شما در مدیریت استرس کمک می کند.


هنگام تصمیم گیری در مورد تمرین یا ورزش، این مزایای سلامتی را در نظر بگیرید.

 

7 مزایای فعالیت بدنی منظم



شما می دانید ورزش برای شما خوب است، اما آیا می دانید چقدر خوب است؟ از تقویت خلق و خوی شما برای بهبود زندگی جنسی شما، بیاموزید چگونه ورزش می تواند زندگی شما را بهبود بخشد.



میخواهید احساس خوبی داشته باشید، انرژی بیشتری داشته باشید و حتی سالها به زندگی خود اضافه کنید؟ فقط ورزش کن


نیاز به اطمینان بیشتری دارید تا ورزش کنید؟ این هفت راه را بررسی کنید که ورزش باعث می شود که شما خوشحالتر و سالم تر باشید.

 


1. ورزش وزن را کنترل می کند



ورزش می تواند به جلوگیری از اضافه وزن کمک کند یا به کاهش وزن کمک کند. هنگامی که شما در فعالیت بدنی شرکت می کنید کالری می خورید. فعالیت شدیدتر، کالری بیشتری است که می سوزانید

رفتن منظم به باشگاه عالی است، اما نگران نباشید، اگر شما نمیتوانید یک مقدار زیادی از زمان برای تمرین هر روز پیدا کنید. برای به دست آوردن مزایای ورزش، فقط در طول روز خود فعالتر شوید - به جای آسانسور، به سمت پله ها بروید و یا کارهای خانگی خود را بالا ببرید.

 


2. ورزش با شرایط و بیماری های بهداشتی مبارزه می کند

 



نگران بیماری های قلبی هستید؟ امید به جلوگیری از فشار خون بالا؟ مهم نیست که چه وزن فعلی شما، فعالیت فعال لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، یا "خوب"، کلسترول را افزایش می دهد و تری گلیسیرید های ناسالم را کاهش می دهد. این یک و دو پانچ خون شما را به آرامی جریان می دهد، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ورزش منظم کمک می کند تا از طیف گسترده ای از مشکلات و نگرانی های بهداشتی جلوگیری یا مدیریت، از جمله سکته مغزی، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، افسردگی، انواع سرطان، آرتروز.

 


3. ورزش، خلق و خو را بهبود می بخشد


نیاز به یک افزایش احساسی دارید؟ یا پس از یک روز استرس زا ، جلسه تمرین یا پیاده روی 30 دقیقه ای می تواند کمک کند. فعالیت بدنی مواد شیمیایی مغناطیسی مختلف را تحریک می کند که ممکن است شما را خوشحال تر و آرامتر کند.

وقتی منظم ورزش میکنید، ممکن است در مورد ظاهر و خودتان احساس خوبی داشته باشید، که میتواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

 

4. ورزش انرژی را افزایش می دهد



 فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی خود را افزایش داده و استقامت شما را افزایش دهد.

ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما ارائه می دهد و به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند تا کارآیی بیشتری داشته باشد. و هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود می یابد، انرژی بیشتری برای مقابله با کارهای روزانه دارید.

 


5. ورزش باعث خواب بهتر می شود

 



 فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و عمیق تر بخوابید.

 


6. ورزش جرقه را به زندگی جنسی شما منتقل می کند



 فعالیت بدنی منظم می تواند سطوح انرژی و ظاهر فیزیکی را بهبود ببخشد، که ممکن است باعث افزایش زندگی جنسی شما شود.

اما حتی بیشتر از آن نیز وجود دارد. فعالیت بدنی منظم می تواند موجب تحریک زنان شود. و مردان که به طور منظم ورزش می کنند، احتمال کمبود اختلالات نعوظ کمتری دارند نسبت به مردان که ورزش نمی کنند.

 


7. ورزش می تواند سرگرم کننده باشد ... و اجتماعی!

 



ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت بخش باشد. این به شما فرصتی برای تفریح ​​کردن، لذت بردن از فضای باز و یا به سادگی در فعالیت هایی است که شما را خوشحال می کند. فعالیت فیزیکی همچنین می تواند به شما در برقراری ارتباط با خانواده یا دوستان در محیط اجتماعی سرگرم کننده کمک کند.

بنابراین، یک کلاس رقص بگیرید، مسیر پیاده رو را پیاده روی کنید یا به یک تیم فوتبال پیوست کنید. فعالیت بدنی را که لذت می برید پیدا کنید و فقط آن را انجام دهید.  چیز جدیدی را امتحان کنید یا کاری را با دوستان انجام دهید.


  ورزش



ورزش و فعالیت جسمانی یک راه عالی برای احساس بهتر، افزایش سلامت شما و داشتن سرگرم کننده است. هدف حداقل 150 دقيقه در هفته تمرينات شديد و 75 دقيقه در هفته ورزش شديد.

سعی کنید در ترکیب یک تمرین هوازی قوی و متوسط ​​مانند در حال اجرا، پیاده روی یا شنا استفاده کنید. در تمرینات نیروی حداقل دو بار در هفته با بلند کردن وزنه های آزاد، استفاده از ماشین های وزن و تمرینات وزن بدن، فشار را در فشار قرار دهید.

در طول هفته فعالیت های خود را از بین نبرید. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا اهداف تناسب اندام خاصی را برآورده کنید، ممکن است نیاز به تمرینات ورزشی داشته باشید.

به یاد داشته باشید قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، به ویژه اگر مدت زمان طولانی تمرین نکردید، مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت یا آرتریت داشته باشید یا نگرانی نداشته باشید.

 

منتشر کننده: های سلامت