بیماری ها

ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چیست؟

شنبه , 12 خرداد 1397پرنیت خبر
ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی رایج ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. اکثر مردان و زنان فعال در معرض ابتلا به ویروس در طول زندگی خود هستند. این ویروس در ایالات متحده رایج است و سالانه حدود 14 میلیون مورد جدید ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) را تشخیص داده است. انواع مختلف HPV وجود دارد. برخی می توانند باعث زگیل های تناسلی شوند و برخی دیگر می توانند انواع سرطان را ایجاد کنند. ‌

ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چیست؟

 

بررسی اجمالی



عفونت HPV به طور کلی سبب ایجاد پوست یا غشای مخاطی (زگیل) می شود. انواع خاصی از عفونت HPV باعث سرطان دهانه رحم می شوند. بیش از 100 گونه از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد.

انواع مختلفی از عفونت HPV باعث ایجاد زگیل در قسمت های مختلف بدن می شود. به عنوان مثال، برخی از انواع عفونت HPV باعث زگیل های کف پا بر روی پاها می شوند، در حالی که برخی دیگر باعث ایجاد زگیل هایی می شوند که عمدتا بر روی صورت و گردن ظاهر می شود.

اکثر عفونتهای HPV به سرطان منجر نمی شوند. اما برخی از انواع HPV ژنیتال می تواند سرطان بخش پایین رحم را که به واژن (گردن رحم) متصل است، ایجاد کند. سایر انواع سرطان، از جمله سرطان های انسداد، آلت تناسلی، واژن، ولو و پشت گلو (اوروفارنکس)، با عفونت HPV ارتباط دارند.

واکسن ها می توانند در مقابل سوء ها ی HPV تناسلی محافظت کنند که به احتمال زیاد باعث ایجاد زگیل های تناسلی یا سرطان گردن رحم می شوند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.



علائم درمان علل عوامل خطر تشخیص پیشگیری



ویروس پاپیلومای انسانی رایج ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. اکثر مردان و زنان فعال در معرض ابتلا به ویروس در طول زندگی خود هستند.

این ویروس در ایالات متحده رایج است و سالانه حدود 14 میلیون مورد جدید ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) را تشخیص داده است.

انواع مختلف HPV وجود دارد. برخی می توانند باعث زگیل های تناسلی شوند و برخی دیگر می توانند انواع سرطان را ایجاد کنند. هر سال حدود 19،400 زن و 12،100 مرد در ایالات متحده تحت تأثیر سرطان های مبتلا به HPV قرار می گیرند. واکسن ها می توانند از عفونت محافظت کنند.

در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که HPV چیست، چگونه بین افراد منتقل می شود، هر گونه نشانه ای که می تواند رخ دهد، و اطلاعات در مورد درمان، واکسن ها و پیشگیری.

 

حقایق در مورد HPV

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد ویروس پاپیلومای انسان وجود دارد.

اکثر مردان و زنان فعال در معرض ابتلا به ویروس HPV در طول زمان زندگی هستند.
HPV می تواند از طریق دهان، واژن، یا مقعد رابطه جنسی را گسترش دهد.
این می تواند منجر به زگیل های تناسلی و برخی انواع سرطان شود.
گاهی اوقات HPV می تواند در طی زایمان به یک نوزاد مبتلا به عفونت های دستگاه تناسلی یا دستگاه تنفسی منتقل شود.
هیچ درمان برای HPV وجود ندارد، اما واکسیناسیون سالم و مفید توصیه می شود در سن 11 تا 12 سال.

 

علائم



زگیل های معمولی در دست

میخچه کف پا

زگیل های صاف

زگیل تناسلی زن

زگیل تناسلی مرد

در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن شما قبل از ایجاد زگیل، عفونت HPV را از بین می برد. وقتی زگیل ها ظاهر می شوند، بسته به نوع HPV درگیرند، در ظاهر متفاوت هستند:

زگیل ناحیه تناسلی. این به نظر می رسد ضایعات صاف، گلهای کوچک مانند گل کلم یا مانند ساقه مانند. در زنان، زگیل های تناسلی به طور عمده بر روی ولو ظاهر می شوند، اما می توانند در نزدیکی انسداد، گردن رحم یا مهبل نیز رخ می دهند.

در مردان، زگیل های تناسلی روی آلت تناسلی و کلیه یا در اطراف حنجره ظاهر می شود. زگیل تناسلی به ندرت ناراحتی یا درد ایجاد می کند، اگرچه ممکن است دچار خارش شود.


زگیل های معمولی زگیل های معمولی به نظر می رسد به عنوان خشن و بریده شده و معمولا در دست، انگشتان یا آرنج رخ می دهد. در اکثر موارد، زگیل های معمولی به سادگی ناخوشایند هستند، اما آنها همچنین می توانند دردناک و یا حساس به آسیب یا خونریزی باشند.


میخچه کف پا. زگیل های پاتوژن رشد سختی است که معمولا بر روی پاشنه یا توپ های پای شما ظاهر می شود. این زگیل ممکن است ناراحتی ایجاد کند.
زگیل های صاف زگیل های مسطح دارای صاف و زخم های کوچکتر از پوست شما هستند. آنها می توانند در هر کجا ظاهر شوند، اما کودکان معمولا آنها را روی صورت می گیرند و مردان تمایل دارند تا آنها را در ناحیه ریش قرار دهند. زنان تمایل دارند که آنها را روی پاها بیاورند.

 

چگونه مردم HPV را دریافت می کنند؟



HPV از طریق تماس صمیمی پوست به پوست منتقل می شود. شما می توانید با داشتن واژن، مقعد یا رابطه جنسی دهانی با کسی که ویروس دارد، HPV را دریافت کنید. معمولا در طول رابطه جنسی واژن یا مقعد گسترش می یابد. HPV بسیار رایج است که تقریبا تمام مردان و زنان آن را در برخی موارد در زندگی خود می گیرند. HPV را می توان حتی زمانی که یک فرد آلوده علائم یا علائم ندارد. شما می توانید علائم سالها پس از آلوده شدن را توسعه دهید، بدین معنا که زمان ابتلا به آلوده شدن آن بسیار دشوار است.

در اکثر موارد، HPV به خودی خود دچار مشکل می شود و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. اما هنگامی که HPV از بین نمی رود، می تواند باعث مشکلات بهداشتی مانند زگیل های تناسلی و سرطان شود.

زگیل تناسلی معمولا به عنوان یک ضرب کوچک یا گروهی از ضربه ها در ناحیه تناسلی ظاهر می شود. آنها می توانند کوچک یا بزرگ، بلند و یا صاف، و یا مانند گل کلم شکل. یک متخصص مراقبت های بهداشتی معمولا می تواند زگیل را با نگاه کردن به ناحیه تناسلی تشخیص دهد.

سرطان های HPV عبارتند از سرطان دهانه رحم، دهان، واژن، آلت تناسلی یا انسداد. عفونت HPV همچنین می تواند باعث ایجاد سرطان در پشت گلو، از جمله پایه زبان و لوزه ها شود.

 

علل



عفونت HPV زمانی اتفاق می افتد که ویروس وارد بدن شما می شود، معمولا از طریق برش، سایش و یا پاره کوچک در پوست شما. این ویروس به واسطه تماس پوست به پوست منتقل می شود.

عفونت های ویروسی ژنیتال از طریق مقاربت جنسی، رابطه جنسی مقعدی و دیگر تماس پوستی با پوست در ناحیه تناسلی به وجود می آیند. برخی از عفونت های HPV که منجر به ضایعات تنفسی دهان یا مجرای تنفسی می شوند از طریق خوراکی های دهانی قرارداد می گیرند.

اگر شما حامله هستید و دارای عفونت HPV با زگیل تناسلی هستید، زگیل ها ممکن است در دوران بارداری بزرگ شوند. ممکن است درمان ممکن است پس از زایمان صبر کند.

زگیل های تناسلی بزرگ می توانند کانال تولد را مسدود کنند، که باعث تحرک واژینال می شود. عفونت ممکن است به رشد نادر و غیرانسانی در صندوق صدای کودک (حنجره) مرتبط باشد.

زگیل ها مسری هستند آنها با تماس با یک زگیل یا چیزی که به زگیل لمس شده است، گسترش پیدا می کنند.



سرطان دهانه رحم



مهم است که به یاد داشته باشید که واکسیناسیون در برابر عفونت HPV می تواند شما را از سرطان سرویکس محافظت کند. برای کسانی که واکسینه نشده اند، اکثر موارد سرطان دهانه رحم ناشی از سوء هاضمه های HPV است که معمولا باعث ایجاد زگیل می شوند، بنابراین زنان اغلب متوجه نمی شوند که آلوده شده اند. مراحل اولیه سرطان گردن رحم معمولا نشانه ای از علائم و نشانه ها نیستند.

با گذشت زمان، عفونت تکراری سوء برخی از HPV ها می تواند منجر به ضایعات پیش سرطانی شود. اگر درمان نشود، این ضایعات می توانند سرطانی شوند. به همین دلیل است که زنان برای آزمایشات پاپ منظم، که می توانند تغییرات پیش سرطانی در گردن رحم را که ممکن است منجر به سرطان شود، مهم است.

دستورالعمل های کنونی توصیه می کنند که زنان سنین 21 تا 29 ساله هر روز یک تست پاپ داشته باشند. زنان در سن 30 تا 65 سالگی توصیه می شود که هر سه سال یک بار یک آزمایش پاپ را ادامه دهند و یا هر پنج سال یکبار، اگر آزمایش DNA را هم انجام دهند.

زنان بالای 65 سال می توانند آزمایش کنند اگر سه آزمایش طبیعی پاپ در یک ردیف یا دو آزمایش DNA و پاپ HPV داشته باشند و نتایج غیر طبیعی نداشته باشند.




HPV چگونه گسترش می یابد؟

 



شما می توانید با داشتن واژن، مقعد یا رابطه جنسی دهانی با کسی که ویروس دارد، HPV را دریافت کنید. معمولا در طول رابطه جنسی واژن یا مقعد گسترش می یابد. HPV را می توان حتی زمانی که یک فرد آلوده علائم یا علائم ندارد.

هر کسی که از نظر جنسی فعال است، می تواند HPV را دریافت کند، حتی اگر فقط یک نفر رابطه جنسی داشته باشد. شما همچنین می توانید علائم سال ها پس از رابطه جنسی با کسی که آلوده شده است، پیشرفت کنید. این باعث می شود که بدانید زمانی که ابتدا آلوده شدید، بدانید.

اقداماتی که می تواند خطر ابتلا به HPV را کاهش دهد عبارتند از:

داشتن واکسن HPV
تمرین جنسی سالم
عدم داشتن رابطه جنسی در حالی که زگیل تناسلی قابل مشاهده است

برای جلوگیری از زگیل های معمولی دشوار است. اگر یک زگیل وجود دارد، مردم باید از برداشتن آن یا ناخن های انگشتی استفاده کنند. برای زگیل های کف پا توصیه می شود کفش ها یا صندل ها در فضاهای عمومی مانند استخر ها و اتاق های قفل استفاده شود.

 

واکسیناسیون



مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند واکسیناسیون در سن 11 تا 12 سال به منظور کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم و سایر موارد در آینده ایجاد شود.

این واکسن در دوز، 6 تا 12 ماه از هم جدا می شود. ابتلا به واکسن برای مردان تا سن 21 سالگی و زنان تا 26 سال توصیه می شود که واکسیناسیون را در سن جوان تر دریافت نکنند. مردان همجنس گرا و همجنسگرا تشویق می شوند که واکسیناسیون تا سن 26 سالگی داشته باشند.

در حال حاضر سه واکسن HPV در بازار وجود دارد: Gardasil، Cervarix و Gardasil 9. با پزشک برای صحبت در مورد واکسیناسیون مناسب صحبت کنید.



چه کسی باید واکسینه شود؟



همه پسران و دختران 11 تا 12 ساله باید واکسینه شوند.

ابتلا به واکسن ها برای پسران و مردان از طریق سن 21 سالگی و برای دختران و زنان تا سن 26 سالگی توصیه می شود، در صورتی که واکسن آنها را جوانتر نکنید.

واکسن نیز برای مردان همجنس گرا و دوجنسگر (یا هر مردی که رابطه جنسی با یک مرد دارد) از سن 26 سالگی توصیه می شود. همچنین توصیه می شود مردان و زنان مبتلا به سیستم ایمنی بدن (از جمله افرادی که مبتلا به HIV / ایدز شده اند) از سن 26 سالگی، اگر آنها زمانی که جوانتر بودند واکسینه نشدند.

 

 

 

منتشر کننده: های سلامت