بیماری ها

تغییرات 5 شیوه زندگی برای بهبود چربی خون شما

دوشنبه , 4 تیر 1397پرنیت خبر
 تغییرات 5 شیوه زندگی برای بهبود چربی خون شما

چربی خون از جمله شایع ترین انواع اختلالات در جهان است.چربی خون از جمله بیماری های است که رابطه مستقیمی با رژیم غذایی فرد دارد.متخصصین معتقدند چربی خون با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب قابل کنترل و حتی پیشگیری است. تغییرات شیوه زندگی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، داروهای کاهش دهنده کلسترول را کاهش دهد یا تاثیر داروهای شما را افزایش دهد. در اینجا پنج تغییر شیوه زندگی برای شروع کار شما وجود دارد‌

 

تغییرات 5 شیوه زندگی برای بهبود چربی خون شما


چربی خون از جمله شایع ترین انواع اختلالات در جهان است.چربی خون از جمله بیماری های است که رابطه مستقیمی با رژیم غذایی فرد دارد.متخصصین معتقدند چربی خون با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب قابل کنترل و حتی پیشگیری است.

تغییرات شیوه زندگی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، داروهای کاهش دهنده کلسترول را کاهش دهد یا تاثیر داروهای شما را افزایش دهد. در اینجا پنج تغییر شیوه زندگی برای شروع کار شما وجود دارد.

کلسترول بالا باعث افزایش خطر بیماری قلبی و حملات قلبی می شود. شما می توانید کلسترول را با داروها بهبود دهید، اما اگر ابتدا تغییرات شیوه زندگی را برای بهبود کلسترول خود انجام دهید، این پنج تغییرات سالم را امتحان کنید. اگر قبلا دارو مصرف کرده باشید، این تغییرات می تواند باعث کاهش میزان کلسترول خون شما شود.با های سلامت همراه باشید.

 


1. خوردن غذاهای سالم 



حتی اگر سالی یه بار از خوردن غذای ناسالم در رژیم غذایی خود استفاده می کنید، تغییر در رژیم غذایی شما می تواند کلسترول را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

چربی های سالم تر را انتخاب کنید. چربی اشباع شده، که عمدتا در محصولات گوشت قرمز و لبنی یافت می شود، کلسترول کل بدن و کلسترول LDL ، کلسترول "بد" را افزایش می دهد. به عنوان یک قانون، شما باید کمتر از 7 درصد کالری روزانه خود را از چربی اشباع دریافت کنید. چربی های کم چربی، لبنیات کم چربی و چربی های غیر اشباع - که در روغن های زیتون و کلزا وجود دارد را انتخاب کنید برای گزینه های سالم تر.

حذف چربی های ترانس چربی های ترانس با افزایش کلسترول "بد" و کاهش کلسترول "خوب" بر میزان کلسترول تاثیر می گذارند. این ترکیب بد افزایش خطر حملات قلبی را افزایش می دهد. چربی های ترانس می توانند در غذاهای سرخ شده و بسیاری از محصولات تجاری مانند کوکی ها، کراکر ها و کیک های شیرینی پزی پیدا کنند. اما به بسته هایی که حاوی "ترانس چربی آزاد" هستند، تکیه نمی کنند. در ایالات متحده، اگر غذا حاوی کمتر از 5/0 گرم چربی ترانس در خدمت باشد، می توان آن را "بدون چربی" نامید.

حتی اگر مقادیر کمی از چربی ترانس را هم بخورید، مقادیر کمی از چربی ترانس می تواند اضافه شود. لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید و از خوردن مواد غذایی حاوی روغنهای هیدروژنه شده اجتناب کنید.
خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3. اسیدهای چرب امگا 3 بر کلسترول LDL تاثیر نمی گذارد. آنها داراي مزایای دیگر قلب هستند مانند کمک به افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا "خوب")، کاهش تری گلیسیرید، نوعی چربی در خون و کاهش فشار خون. برخی از انواع ماهی - مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال خالی و شاه ماهی .

 

2. ورزش در بیشتر روزهای هفته و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید



ورزش می تواند کلسترول را بهبود بخشد. فعالیت بدنی متوسط ​​می تواند به افزایش کلسترول با لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، کلسترول "خوب" کمک کند. با دوست خوب خود، روزانه حداقل 30 دقیقه تمرین کنید.

اضافه کردن فعالیت بدنی، حتی در فواصل 10 دقیقه ای چندین بار در روز، می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید. فقط مطمئن شوید که می توانید تغییراتی را که تصمیم دارید انجام دهید را حفظ کنید. در نظر گرفتن:

در طول ناهار خود یک پیاده روی روزمره را انجام دهید
دوچرخه سواری برای کار کردن
دوران شنا
بازی کردن یک ورزش مورد علاقه

برای انگیزه ماندن، یک فرد ورزشکار را پیدا کنید یا به یک گروه تمرینی پیوست کنید. و به یاد داشته باشید، هر فعالیتی مفید است. حتی با در نظر گرفتن پله ها به جای آسانسور و یا انجام چند بار تحرک در هنگام تماشای تلویزیون می تواند تفاوت ایجاد کند.

 


3. ترک سیگار



اگر سیگار میکشید،ترک کنید،  ترک ممکن است سطح کلسترول HDL شما را بهبود بخشد. و مزایا در آنجا نیست.

در عرض 20 دقیقه از ترک، فشار خون و ضربان قلب کاهش می یابد. در طی یک سال، خطر ابتلا به بیماری قلبی شما نصف سیگاری است. در طی 15 سال، خطر ابتلا به بیماری قلبی شما شبیه کسی است که هرگز سیگار نکشید.

 


4. کاهش وزن



از دست دادن 5 تا 10 درصد وزن خود می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد.

با ارزیابی عادات غذا و روال روزانه خود شروع کنید. چالش های خود را در مورد کاهش وزن و راه های غلبه بر آنها در نظر بگیرید.

تغییرات کوچک اضافه شده است. اگر بخورید وقتی که شما خسته یا ناامید هستید، به جای آن، پیاده روی کنید. اگر هر روز غذای فست فود را برای ناهار انتخاب می کنید، از خانه چیزی بخورید. برای میان وعده ها، به جای چیپس سیب زمینی، روی چوب هویج یا پاپ کورن بریزید. نترسید بخورید.

و به دنبال روش هایی برای ترکیب فعالیت بیشتر با روال روزانه خود، از قبیل استفاده از پله ها به جای آسانسور یا پارکینگ دورتر از دفتر خود  برای پیاده روی.

 


5. تهیه غذای رژیمی چربی خون

 


سیر و زنجبیل را پوست می‌گیریم و خرد می‌کنیم.
روغن را در ماهی‌تابهمی‌ریزیم و داغ می‌کنیم.
زنجبیل، سیر و پوست لیمو ترش رنده شده را ۳۰ ثانیه روی حرارت زیاد تفت می‌دهیم.
سینه مرغ ورقه شده را به مواد اضافه می‌کنیم و ۲ دقیقه تفت می‌دهیم.
همه سبزیجات را به مواد اضافه می‌کنیم و آن‌ها را ۱۰ دقیقه حرارت می‌دهیم تا سبزیجات و سینه مرغ کمی بپزد.
پودر بادام، سس سویا، شکر، نمک و فلفل را به مواد اضافه و به طور کامل مخلوط می‌کنیم و ۲ تا سه دقیقه دیگر هم مواد حرارت می‌دهیم.
غذا آماده است. این غذا را می‌توان با برنج هم میل کرد.

 

دلایل مناسب بودن غذا برای مبتلایان به چربی خون

 

سبزسجات مختلفی که در این غذا استفاده شده‌اند، منبع غنی از فیبر هستند بنابراین چربی خون را کاهش می‌دهند.
در این غذا روغن مایع به کار برده می‌شود که حاوی اسید‌های چرب غیراشباع است.
در این غذا از گوشت سفید که چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد، استفاده می‌شود.

گاهی اوقات تغییرات در شیوه زندگی سالم برای كاهش كلسترول كافی نیست. اطمینان حاصل کنید که تغییراتی که انجام می دهید، مواردی هستند که می توانید ادامه دهید و اگر بلافاصله نتایج را مشاهده نکنید ناامید نشوید. اگر دکتر شما توصیه می کند دارو برای کمک به کاهش کلسترول خود، آن را به عنوان تجویز، اما ادامه تغییر شیوه زندگی خود را.دنبال کنید. تغییرات شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند دز دارو را پایین نگه دارید.

 

منتشر کننده: های سلامت