سبک زندگی سالم

مراقبت از پوست در تابستان: 6 دلیل پوست خشک

چهارشنبه , 6 تیر 1397پرنیت خبر
مراقبت از پوست در تابستان: 6 دلیل پوست خشک

تابستان که گرما همراه آن است ممکن است باعث شود پوست برخی افراد خشک شود. با این حال، برای کسانی که پوست خشک طبیعی دارند، گاهی اوقات تابستان بهتر است. پوست خشک اغلب همراه با ماه های زمستان و سردتر رخ می دهد که می تواند پوست را به مقیاس، خارش، و یا کرک تبدیل کند. برای درمان پوست خشک در تابستان، باید مشخص کنیم که چه چیزی باعث کمبود رطوبت می شود.‌

مراقبت از پوست در تابستان: 6 دلیل پوست خشک

 

 

تابستان که گرما همراه آن است ممکن است باعث شود پوست برخی افراد خشک شود. با این حال، برای کسانی که پوست خشک طبیعی دارند، گاهی اوقات تابستان بهتر است.

پوست خشک اغلب همراه با ماه های زمستان و سردتر رخ می دهد که می تواند پوست را به مقیاس، خارش، و یا کرک تبدیل کند. برای درمان پوست خشک در تابستان، باید مشخص کنیم که چه چیزی باعث کمبود رطوبت می شود.

از یک متخصص پوست متخصص پوست و مو مشاوره بخواهید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.




علل پوست خشک در تابستان



1. کمبود آب



همه ما می دانیم که بدن در تابستان بیشتر حساس به کم آبی است. حالت هیدراتاسیون درون بدن از طریق پوست منعکس می شود. علاوه بر این، الکل، قهوه و نوشابه میتوانند بدن را خنثی تر از حد راضی نگه دارد. در تابستان آب بیشتر بنوشید.



2. شنا در استخر



کلر به پوست طبیعی پوست آسیب می زند، باعث ریزش مو می شود و پوست کاملا خشک می شود. برای کسانی که از شنا لذت می برند، استفاده از لوسیون محافظ قبل از راه رفتن به استخر، راه خوبی برای محافظت از پوست است.

 اگر قصد دارید زمان بیشتری را در استخر صرف کنید تا بدن شما مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است ارزش آن را برای استفاده از یک لوسیون قبل از خواب که به طور خاص برای جلوگیری از کلر و محافظت از پوست شما طراحی شده است. بهترین چیزهایی که می توانید پس از صرف وقت در استخر انجام دهید این است که دوش بگیرید و مواد شیمیایی کلر را از پوست خود با آب و صابون بشویید. دوش کوتاه تر و خنک تر را انتخاب کنید از یک گرما داغ، زیرا گرما منافذ خود را بیشتر می کند، اجازه می دهد کلر به پوست شما نفوذ کند. به طور کلی، دوش بسیار گرم نیز باعث خشکی پوست می شود زیرا شدت گرما پوست شما را از روغن های طبیعی می گیرد.





3. تهویه مطبوع

 


سیستم های تهویه مطبوع ممکن است هوای خنک تهیه کنند، اما آنها همچنین باعث خشک شدن جو می شوند، و باعث می شود سلول های سطحی پوست حتی بیشتر خشک شوند. سعی کنید از A / C اجتناب کنید و فن خود را روشن کنید. اما اگر گرما بیش از حد غیرقابل تحمل باشد، از یک رطوبت دهنده استفاده کنید تا رطوبت را به هوا بازگردانید.
 


4. خورشید



شما فکر می کنید که خورشید باعث افزایش رطوبت پوست شما می شود، به دلیل افزایش تولید عرق. اما در واقع، اشعه ها می توانند پوست طبیعی روغن را خشک کنند. برای بعضی ها، این سبب افزایش تولید سبوم می شود و سبب پوسته شدن پوست می شود. برای دیگران، منجر به خشک شدن پوست می شود. مرطوب کننده خوب و کرم های ضد آفتاب برای ایجاد یک مانع فیزیکی بین پوست و اشعه های مضر UV استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که یک کرم ضد آفتاب مناسب برای نوع پوست خود داشته باشید.

 

5.  لایه برداری بیش از حد پوست

 


لایه برداری باعث می شود پوست های مرده ،زنده شوند و پوست را مرطوب نگه می دارند و خشکی را روی سطح پوست برطرف می کند، اما لایه برداری بیش از حد پوست می تواند به تعادل پوست آسیب برساند .  لایه برداری فیزیکی می تواند بیش از حد ساینده باشد، در حالی که اکسیژن های شیمیایی باعث حساسیت پوست می شوند. هر دو فرم از لایه برداری باعث می شود پوست بیشتر به اثرات مضر خورشید حساس باشد. این می تواند باعث شود پوست پوسته  پوسته شود، اما یک رویکرد موثرتر برای مرطوب کردن پوست، شامل استفاده از محصولات آبرسانی است.



6. کرم ضد آفتاب

 


حتی هنگامی که به طور خاص آفتابی نیست، همیشه باید از کرم ضد آفتاب برای حفاظت از مانع طبیعی بدن خود از اشعه UV قوی استفاده کنید که می تواند به عنوان یک شتاب دهنده سلول پوست عمل کند. در مورد یک روز تابستان زیبا در ساحل که مقدار زیادی نور آفتاب و پوست وجود دارد، صفحه ی خورشیدی باید باشد. هنگامی که پوست شما سوخته می شود، خشک می شود، آنتی اکسیدان ها از بین می رود، و چربی ها شروع به خراب شدن می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، سلول های مرده پوست و چربی های آسیب دیده نمی توانند به درستی کار کنند تا یک لایه ضد آب ایجاد شود که رطوبت را در پوست حفظ می کند. در نتیجه پوست شما مقدار زیادی رطوبت را از دست می دهد، و به عنوان احتمالا قبل از آن شما تجربه می کنید، پوست می کند.

 در هنگام درمان آفتاب سوختگی هیدراته و مرطوب بمانید. نوشیدن مقدار زیاد آب برای جلوگیری از کم آبی بدن، و لوسیون ها و مرطوب کننده هایی که حاوی آرام کننده ای از سویا یا آلوئه ورا هستند را انتخاب کنید. صنعت مراقبت از پوست حتی از این واقعیت بهره برده است که آفتاب سوختگی به پوست شما لطمه می زند، خطوط کرم ها، لوسیون ها و ژل ها به شدت پس از خورشید ایجاد می شود. نسخه کوتاه برای بهبودی پوست خشک شده پوست آفتاب سوختگی: هیدرات، مرطوب کننده و ویتامین های لازم را تجدید می کند!


اگر پوستی بسیار حساس دارید، محصولاتی را که مخصوصا برای تمیز کردن پس از استخر استفاده می شوند را دنبال کنید، که برای خنثی کردن کلر، پاک کردن بوی کلر و پوست مرطوب می شود.

 

منتشر کننده: های سلامت