سبک زندگی سالم

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

دوشنبه , 25 تیر 1397پرنیت خبر
چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

فراتر از بودن یکی از لوازم جانبی مدرن تابستان، عینک آفتابی یکی از لوازم سلامتی چشم شما است . همانطور که یک کرم ضد آفتاب می تواند برای پوست شما مفید باشد وقتی که شما در معرض مقدار بیش از حد نور خورشید هستید، عینک آفتابی نیز جای خود را دارد. مهمترین ارگانی که ما در برابر اثرات ناگوار خورشید محافظت می کنیم چشم هاست. ‌

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

 

در این مطلب در مورد اهمیت استفاده از عینک آفتابی خواهیم گفت.

 

فراتر از بودن یکی از لوازم جانبی مدرن تابستان، عینک آفتابی یکی از لوازم سلامتی چشم  شما است .     همانطور که یک کرم ضد آفتاب می تواند  برای پوست شما مفید باشد وقتی که شما در معرض مقدار بیش از حد نور خورشید هستید، عینک آفتابی نیز جای خود را دارد.
مهمترین ارگانی که ما در برابر اثرات ناگوار خورشید محافظت می کنیم چشم هاست. انواع مختلفی از آسیب دیدگی چشم وجود دارد که می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد. با این حال، استفاده از عینک آفتابی در حالی که می تواند از سرطان پوست، خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند.
در حال حاضر تعداد زیادی لوسیون و پماد وجود دارد که به ما کمک می کند تا پوست ما را از اثرات شدید خورشید محافظت کنیم. اکثر این محصولات با درجه های مختلف SPF می آیند.


خورشید چگونه می تواند به چشم آسیب بزند؟

 

خیلی شبیه به پوست، چشم ما حساس به آسیب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب است. پوست اطراف چشمها، از جمله پلکها، یکی از باریک ترین و حساس ترین قسمت بدن است، و آن را به طور خاص در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) به چروک و لکه های سنی آسیب پذیر می کند. انواع مختلفی از آسیب دیدگی چشم وجود دارد که می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد.

با این حال، شما لازم نیست که در مورد آن نگران باشید، چرا که بسیاری از محصولات موجود در بازار وجود دارد که عینک آفتابی آن موثرترین هستند. اکثر موارد عینک آفتابی را به عنوان لوازم جانبی مد استفاده می کنند، بسیاری از مزایای عینک آفتابی را که  یکی از بهترین راه محافظت از چشم از آسیب احتمالی به علت قرار گرفتن در معرض شدید خورشید است، را نادیده می گیرند. در اینجا برخی از مزایای سلامتی که ممکن است بخواهید درباره مزایای استفاده از عینک آفتابی بدانید را گفته ایم.

 


مزایای استفاده از عینک آفتابی


جلوگیری از سرطان پلک

 

با توجه به بنیاد سرطان پوست، سرطان پلک حدود 5 تا 10 درصد از انواع سرطان پوست را تشکیل می دهد. دو شایع ترین سرطان پلک، کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی، در افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید در طول زندگی خود قرار دارند، بیشتر دیده می شود.

محافظت از چشم خود را هنگامی که به طور مستقیم تشخیص داده نشده و درمان نشده است جدی بگیرید، سرطان پلک می تواند به سرعت گسترش یابد و آسیب دید و همچنین چهره را نابود کند. یکی دیگر از انواع سرطان که می تواند پلک ها را تحت تاثیر قرار دهد، ملانوم است که می تواند در صورت گسترش آن کشنده باشد.

آفتاب سوختگی های مکرر و آفتاب گرفتن با سرطان پوست مرتبط است. از آنجا که پلک ها و پوست اطراف چشم ها بسیار نازک و حساس هستند، آنها بسیار آسیب پذیر از خورشید هستند.
استفاده از عینک آفتابی با حفاظت UV مناسب، یک روش موثر برای محدود کردن تماس چشم با اشعه های مضر خورشید است، مخصوصا در روزهای روشن و یا در اطراف آب و برف، که منعکس کننده نور خورشید می شود و شدت آن را افزایش می دهد.

 

محافظت از شبکیه چشم

 

شبکیه، که در آن تصاویر شکل گرفته و به مغز فرستاده می شوند، در طول زمان می توانند از بین بروند، باعث ایجاد دژنراسیون ماکولا می شود که منجر به از دست دادن بینایی می شود. دژنراسیون ماکولا (ماکولا منطقه حوض شبکیه با شدت تمرکز است) در ایالات متحده در بین افراد 60 و چند ساله رایج است .

تحقیقات بیشتری نیاز است، اما در عین حال، ما می دانیم که عینک آفتابی می تواند به محافظت از شبکیه شما کمک کند. این به این معنی است که عینک آفتابی حداقل یک راه پیشگیری در برابر دژنراسیون ماکولا است.

 

متوقف کردن آب مروارید

 


اشعه ماوراء بنفش مشارکت کننده تشکیل آب مروارید است که بر روی لنز بلوری پوشیده شده است. آب مروارید اغلب به نابینایی منجر می شود، زیرا لنز بلوری مسئولیت تمرکز چشم شما را بر عهده دارد. با این حال، آب مروارید را می توان با جراحی درمان کرد (بیش از یک میلیون روش در ایالات متحده هر سال برای حذف آب مروارید انجام می شود .

 

منتشر کننده:های سلامت