تغذیه و تناسب اندام

8 تا از بهترین نوشیدنی های کاهش وزن

سه شنبه , 26 تیر 1397پرنیت خبر
8 تا از بهترین نوشیدنی های کاهش وزن

نوشیدنی هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی های پروتئینی با قدرت بالا، متابولیسم را افزایش داده، باعث افزایش کامل و کاهش گرسنگی می شود که می تواند باعث کاهش وزن شود. در اینجا هشت نوشیدنی است که برخی از بهترین ها در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن و سالم بودن می باشد.‌

  8 تا از بهترین نوشیدنی های کاهش وزن

 


هنگامی که در کنار تغییرات شیوه زندگی سالم استفاده می شود، برخی از نوشیدنی ها در کاهش وزن مفیدتر از دیگران هستند.

نوشیدنی هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی های پروتئینی با قدرت بالا، متابولیسم را افزایش داده، باعث افزایش کامل و کاهش گرسنگی می شود که می تواند باعث کاهش وزن شود.

در اینجا هشت نوشیدنی است که برخی از بهترین ها در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن و سالم بودن می باشد.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


1.چای سبز

 

چای سبز اغلب با سلامتی و به دلایلی همراه است.

نه تنها با آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند بسته بندی شده، بلکه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.

نشان داده شده است که مصرف چای سبز برای کاهش وزن و چربی بدن در چندین مطالعه کاهش یافته است.

بررسی 14 مطالعه نشان داد افرادی که چای سبز بالای 12 ساله را مصرف کردند، به طور متوسط 0.44 تا 7.7 پوند (0.2 تا 3.5 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که چای سبز نوشیدند  را از دست دادند.

لازم به ذکر است که این مزایا با داروهای چای سبز حاوی مقادیر زیاد کاتچین، آنتی اکسیدان ها است که ممکن است باعث سوزاندن چربی و افزایش سوخت و ساز بدن شود .

کاکا یک نوع چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری از کاتچین ها از چای سبز برگ سبز است که باعث می شود انتخاب خوبی برای کاهش وزن باشد .

یک مطالعه نشان داد که زنان مصرف کننده 3 گرم سوسپانسیون روزانه در طول ورزش نسبت به زنان که مشروب نوشیدنی نداشتند، سوزش چربی بیشتری داشتند.

به علاوه، چای سبز حاوی کافئین است که می تواند باعث کاهش وزن و افزایش عملکرد در ورزش شود .

علاوه بر این، افرادی که چای سبز مصرف می کنند، فشار خون پایین و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سرطان های خاص و دیابت را پایین می آورند.
نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند با افزایش متابولیسم و تشویق کاهش چربی.

 

2.قهوه

 

قهوه توسط مردم در سراسر جهان برای افزایش سطح انرژی و بلند کردن خلق و خوی استفاده می شود.

این به این دلیل است که قهوه حاوی کافئین، ماده ای است که به عنوان یک محرک در بدن عمل می کند و می تواند باعث کاهش وزن شود.

قهوه می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

یک مطالعه در 33 فرد بزرگسال نشان داد که افرادی که قهوه حاوی 6 میلی گرم کافئین در هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کردند کالری کالری کمتری نسبت به افرادی که کافئین کمتری مصرف کرده بودند یا کافئین نداشت .

همچنین مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم و افزایش سوزش چربی در مطالعات دیگر می شود.

مصرف کنندگان قهوه ممکن است زمان بیشتری را صرف حفظ وزن خود در طول زمان کنند.

مطالعه در بیش از 2600 نفر نشان داد که کسانی که در حفظ وزن در طول زمان موفق بودند، به طور قابل توجهی نوشیدنی های کافئین نوشیدنی را به میزان قابل توجهی افزایش دادند .

    خلاصه
    نوشیدنی های کافئین مانند قهوه ممکن است باعث کاهش وزن با افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش مصرف کالری و تحریک سوزاندن چربی شود.

 

3.چای سیاه

 

مانند چای سبز، چای سیاه دارای ترکیباتی است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

چای سیاه یک نوع چای است که اکسیداسیون بیشتری داشته است (در معرض هوا) از انواع دیگر چای، به طوری که عطر و طعم قوی تر و رنگ تیره تر است.

چای سیاه در پلی فنل بالا است، از جمله گروهی از ترکیبات پلی فنیک به نام فلاونوئیدها. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قدرتمند هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

مطالعات نشان داده است که پلی فنول های موجود در چای سیاه سبب کاهش وزن با کاهش مصرف کالری، تحریک شکست چربی و افزایش رشد باکتری های روده ای دوستانه می شود.

مطالعه در 111 نفر نشان داد که افرادی که سه فنجان چای سیاه را در روز به مدت سه ماه نوشیدند، وزن بیشتری را به دست آوردند و در مقادیر کمتری نسبت به گروه کنترل کاهش داشت.

مطالعه دیگری که در 2،734 زن انجام داد نشان داد که کسانی که مصرف بیش از حد غذاهای غنی از فلاونوئیدها و نوشیدنی هایی مانند چای سیاه را به میزان قابل توجهی کاهش چربی بدن و چربی شکم نسبت به زنان مصرف کننده فلاونوئیدها کمتری دارند .

    خلاصه
  چای سیاه حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها است که نشان داده شده است برای کاهش وزن بدن. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش چربی بدن کمک کند و باعث کاهش وزن شود.


4. آب

 

افزایش مصرف آب شما یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است.

مصرف بیش از حد آب ممکن است از کمر شما به شما کمک کند تا شما را در بین غذا کامل و افزایش تعداد کالری که سوزانده اید.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن آب قبل از غذا می تواند شما را برای موفقیت در تلاش برای کاهش کالری و از دست دادن وزن، تنظیم کند.

مطالعه در 48 بزرگسال با اضافه وزن نشان داد که افرادی که 500 میلی لیتر (17 اونس) آب قبل از وعده غذایی در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند، بیش از 12 هفته در مقایسه با افرادی که آب آشامیدنی قبل از غذا مصرف نکرده بودند 44٪ بیشتر وزن داشتند.

مصرف آب سرد باعث افزایش هزینه مصرف انرژی می شود، که تعداد کالری است که در هنگام استراحت می نگریید.

به عنوان مثال، یک مطالعه در 21 کودک دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف انرژی استراحت در 40 دقیقه بعد از نوشیدن 10 میلی لیتر آب سرد در هر کیلوگرم وزن بدن به میزان 25 درصد افزایش یافت .

    خلاصه
    مصرف آب بیشتر می تواند به سوختن کالری و کاهش مصرف در وعده غذایی کمک کند که می تواند باعث کاهش وزن شود.


5. سرکه سیب

 

سرکه سیب سرکه اسیدهای آمینه شامل استیک اسید، ترکیباتی است که می تواند کاهش وزن را با کاهش سطح انسولین، بهبود سوخت و ساز، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی تحریک کند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که اسید استیک می تواند باعث کاهش وزن و کاهش تجمع چربی در شکم و کبد شود.

گرچه تحقیقات محدود است، شواهدی وجود دارد که سرکه در پیشبرد کاهش وزن در انسان موثر است.

مطالعه در 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن یک نوشیدنی روزانه حاوی 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه در روز منجر به کاهش قابل توجهی در وزن بدن، دور کمر و چربی شکم در مقایسه با گروه دارونما شد .

سرکه شراب سیب سرکه تخلیه معده را تضعیف می کند، که کمک می کند تا شما را برای مدت بیشتری طولانی تر نگه دارد و ممکن است بیش از حد را کاهش دهد.

با این حال، باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی اسیدی مانند سرکه سیب سیب ممکن است دندان ها را از بین ببرد، به همین دلیل است که باید آن را کم مصرف و همیشه با شستشو با آب مصرف شود .

 

6.چای زنجبیل

 

زنجبیل به عنوان یک ادویه برای اضافه کردن عطر و طعم به ظروف و به عنوان یک درمان گیاهی برای درمان تعدادی از شرایط مانند تهوع، سرماخوردگی و آرتریت محبوب استفاده می شود.

مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه طعم دار دارای اثر مثبت بر کاهش وزن است.

یک مطالعه نشان داد که موشهای حاوی رژیم غذایی با چربی با افزودن 5٪ پودر زنجبیل به مدت چهار هفته، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در میزان HDL ("خوب") کلسترول نسبت به موش هایی که دارای رژیم غذایی با چربی زیاد بدون زنجبیل بودند .

اگر چه در این مطالعه یک پودر زنجبیل متمرکز استفاده شد، مطالعه در انسان ها نشان داد که چای زنجبیل همچنین به کاهش اشتها و افزایش هزینه های کالری کمک می کند.

یک مطالعه در 10 مرد اضافه وزن نشان داد که هنگام خوردن 2 گرم پودر زنجبیل که در آب گرم با صبحانه حل شده است، آنها با افزایش روزافزون و کاهش گرسنگی نسبت به روزهای زمانی که هیچ چای زنجبیل مصرف نکردند، افزایش یافت.

به علاوه، مطالعه نشان داد که چای زنجبیل با افزایش 43 کالری (22 درصد) اثر گرمابی غذا (تعداد کالری مورد نیاز برای هضم و جذب مواد غذایی) افزایش می یابد.

گرچه این تعداد زیادی کالری نیست، این نشان می دهد که - با ترکیب خواص طعم دهنده آن - چای زنجبیل می تواند یک راه موثر برای افزایش وزن باشد.

    خلاصه
    مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که زنجبیل می تواند تمامیت، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم را افزایش دهد، که در هنگام تلاش برای کاهش وزن مفید است.

 

7. نوشیدنی های پروتئینی

 


نوشیدنی هایی با پروتئین بالا می تواند گرسنگی را کاهش دهد، اشتها را کاهش دهد و باعث شادابی کامل شود، در حالی که تلاش می کند پوند اضافی را از بین ببرد.

پودرهای پروتئین بی شماری برای مصرف کنندگان وجود دارد که تهیه یک میان وعده سریع و سالم و یا یک وعده غذایی را به ارمغان می آورد.

پروتئین سطح هورمون های کاهش دهنده گرسنگی مانند GLP-1 را افزایش می دهد و کاهش گرلین، هورمونی است که اشتها را درگیر می کند .

مطالعه در 90 بزرگسالان بزرگسالان دریافت که افرادی که 56 گرم پروتئین آب پنیر را به مدت 23 هفته مصرف کردند، 5 کیلوگرم (2.3 کیلوگرم) چربی بیشتر از گروه کنترل که پروتئین آب پنیر را مصرف می کردند، با همان مقدار کالری  کاهش پیدا کرد.

پودر پروتئین آب پنیر، نخود و پنیر فقط چند نوع است که می تواند یک پروتئین رضایت بخش را به جرقه و کوکی ها اضافه کند که ممکن است باعث کاهش وزن شما شود.

    خلاصه
    نوشیدنی های پروتئین سبب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم می شوند. پودر پروتئین را می توان به راحتی به یک نوشیدنی برای یک میان وعده سریع و رضایت بخش اضافه کرد.

 

8. سبزیجات

 

اگرچه آب میوه به افزایش وزن مرتبط است، مصرف آب میوه سبزی ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد 

در یک مطالعه، بزرگسالانی که 16 اونس آب سبزی کم سدیم را در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند، نسبت به افرادی که وزن کمتری داشتند، وزنشان را از دست دادند.

به علاوه گروه آب سبزیجات مصرف سبزیجات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و میزان مصرف کربوهیدرات آنها را دو عامل مهم برای کاهش وزن دانستند .

در صورت امکان از مصرف سبزیجات کامل بهترین گزینه برای سلامتی است زیرا مقدار زیادی فیبر که در فرایند آب شور از بین رفته است.

با این حال، مصرف یک سبزی سبزی کم کالری می تواند میزان مصرف سبزیجات خود را افزایش دهد و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

    خلاصه
    اگر چه تمام سبزیجات بهترین انتخاب را انتخاب می کنند، نوشیدن آب سبزیجات ممکن است باعث کاهش وزن در هنگام رژیم غذایی سالم شود.

خط پایین

برخی از نوشیدنی ها مانند چای سبز، چای قهوه و زنجبیل ممکن است به افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش گرسنگی و افزایش ساییدگی کمک کنند، که می تواند باعث کاهش وزن شود.

علاوه بر این، این نوشیدنی ها حاوی مواد مغذی مفید مانند آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات قدرتمند است که می توانند به سلامت شما منجر شوند.

جایگزینی نوشابه های دارای کالری بالا مانند آب نوشیدنی و نوشابه با نوشیدنی های ذکر شده در بالا، راه هوشمند برای کاهش کالری و کمک به کاهش اهداف کاهش وزن است.

 

منتشر کننده: های سلامت