زیبایی

چطور پوست صاف و روشنی داشته باشیم

یکشنبه , 31 تیر 1397پرنیت خبر
چطور پوست صاف و روشنی داشته باشیم

همه زنان ومردان میخواهند یک پوست بی نظیر و  کامل داشته باشند. یکی از عوامل مهم زیبایی خانم ها، یک پوست سالم و روشن است که باعث می شود او زیباتر از همیشه باشد. بنابراین، پوست روشن تقریا به عنوان شایعترین مسأله زنان در کل دنیا محسوب می شود. امروزه هزاران عمل زیبایی و محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که وعده داده است پوست شما را روشن و روشن تر کند. به جای دل بستن به این محصولات، می توانید از برخ‌

چطور پوست صاف و روشنی داشته باشیم

 


همه زنان ومردان میخواهند یک پوست بی نظیر و  کامل داشته باشند. یکی از عوامل مهم زیبایی خانم ها، یک پوست سالم و روشن است که باعث می شود او زیباتر از همیشه باشد. بنابراین، پوست روشن تقریا به عنوان شایعترین مسأله زنان در کل دنیا محسوب می شود. امروزه هزاران عمل زیبایی و محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که وعده داده است پوست شما را روشن و روشن تر کند. به جای دل بستن به این محصولات، می توانید از برخی از درمان های ساده خانه برای بهبود ظاهر و سلامت کلی پوست خود نیز استفاده کنید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.


اگر چه محصولات مراقبت از پوست در بازار وجود دارد که وعده داده است پوست شما را به پوست صاف و بی عیب و نقص به ارمغان بیاورد، اما می تواند گران باشد و حتی برخی از مواد تشکیل دهنده خشن نیز می توانند به پوست شما آسیب برسانند.

خوشبختانه پوست شما می تواند با کمک برخی از مواد طبیعی موجود در دسترس، صاف و روشن شود.

چگونگی دریافت پوست صاف و روشن - درمان های خانگی

 

در اینجا 10 راه برتر برای دریافت پوست صاف است.

 

1. آب

 

یکی از مهمترین چیزهایی که می توانید برای پوست صاف و درخشان انجام دهید، مقدار زیادی آب است. هدف شما باید 8 تا 10 لیوان آب در روز باشد که باید بنوشید. آب به بدن کمک می کند تا سموم و زباله را از بین ببرد. با این حال، از نوشیدنی های شیرین، نوشابه های الکلی و گازدار اجتناب کنید.

همچنین سعی کنید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید که دارای محتوای زیاد هستند. شستن صورت خود حداقل دو بار در روز با آب نیز به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما کمک می کند.


2. آب لیمو

 

آب لیمو می تواند برای پاک کردن پوست شما، روشن شدن لکه ها و زخم ها، و همچنین نرم شدن و صاف کردن آن استفاده شود.

این میوه غنی از مرکبات حاوی آنزیم های پاک کننده است که سلول های مرده پوست را حذف می کنند و پوست شما را نرم تر و تازه تر می کند. لیمو با خواص رطوبت فوق العاده آن، یک پاک کننده طبیعی برای افرادی است که پوست روغنی دارند.

    برای روشن شدن لکه های تیره و علائم آکنه، می توانید از آب لیمو تازه استفاده کنید و آنرا به کل صورت و گردن خود اعمال کنید. آن را برای 10 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس آن را با آب گرم  بشویید. شما می توانید این کار را هر روز یا چند بار در هفته انجام دهید.
    برای پوست نرم و صاف، آب لیمو را از نصف لیمو و یک تخم مرغ سفید مخلوط کنید. آن را به صورت خود اعمال کنید آن را برای 10 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید. تکرار آن یک یا دو بار در هفته کافی است.

 

3. گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی تازه یک پوست تونر طبیعی است. همچنین می تواند به درمان جوش ها و ریزش ها کمک کند.

    برای پوست  نرم و صاف، گوجه فرنگی تازه را در مخلوط کن یا چرخ گوشت به صورت پوره درست کنید . رب گوجه فرنگی را روی صورت خود قرار دهید. آن را برای مدت 10 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید. استفاده روزانه می تواند منافذ های بزرگ را کاهش دهد و به شما پوست صاف و روشن را بدهد.
    شما همچنین می توانید از رب گوجه فرنگی برای رفع  جوش زدن استفاده کنید. آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و بگذارید برای یک ساعت روی پوست بماند، و سپس آن را شستشو  دهید.

 

4. عسل

 

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی است که شما می توانید برای پوست صاف استفاده کنید.

    عسل خام را به صورت و گردن خود بمالید، حدود 10 دقیقه آن را روی پوست نگه دارید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این روش ساده پوست شما نرم و صاف می کند.
    گزینه دیگری این است که یک تخم مرغ سفید را با عسل مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. آن را با آب سرد و صابون ظریف بشویید تا بوی سفید تخم مرغ را از بین ببرد.
    شما همچنین می توانید یک پوره ضخیم با سه قاشق چای خوری عسل و یک و نیم قاشق چای خوری پودر دارچین را تهیه کنید. آن را به صورت خود اعمال کنید و آن را در یک شب بگذارید. صبح، آن را با آب گرم  بشویید.

 

5. روغن چای درخت

 

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است که به مبارزه با باکتری های آکنه کمک می کند. همچنین برای کاهش زخم ها وپوسته پوسته شدن پوست مفید است.

بعضی از افراد ممکن است به روغن آلرژی داشته باشند، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از آن به صورت خود، ابتدا در ناحیه مچ دست خودآزمایش کنید.

    برای سریع خوب شدن زخم جای جوش، با استفاده از یک سواب پنبه برای استفاده از روغن درخت چای به طور مستقیم در منطقه آسیب دیده هر چند ساعت    بمالید
 حدود یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب روغن ویتامین E را اضافه کنید و آن را در یک شب بگذارید.

 

6. آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یکی دیگر از مواد طبیعی فوق العاده طبیعی است که در تعدادی دستور العمل های زیبایی برای حفظ پوست صاف و روشن استفاده می شود. این کمک می کند تا درمان آکنه، ریزش مو و کاهش چین و چروک و خطوط پیشانی را ازبین ببرد.

    ژل را از یک برگ آلوئه ورا بیرون بکشید و چندین بار در هفته روی پوست خود بمالید.

    به همین ترتیب، یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا، دو قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن خود قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید. شما می توانید این ماسک صورت چند بار در هفته استفاده کنید.


7. خیار

 

خیار حاوی خواص آبدار، تغذیه کننده و رطوبت خوبی است. آنها pH مشابه پوست دارند، به طوری که آنها به بازسازی پوست طبیعی اسید کمک می کنند که از باکتری ها و سایر آلاینده ها محافظت می کند.

    استفاده منظم از ماسک صورت خیار می تواند از جوش، سیاه و سفید، چین و چروک و پوست خشک جلوگیری کند. برای ماسک صورت، دو قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر، نصف خیار خرد شده و یک شیر کمی مخلوط کنید. ماسک را به ناحیه صورت و گردن خود اعمال کنید، حدود 20 دقیقه آن را بپوشانید و سپس با آب گرم را بشویید.
    شما همچنین می توانید خیار را به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید. فقط آب خیار را با شیر مخلوط کنید و آن را به جای پاک کننده های دیگر استفاده کنید.

 

8. پاپایا

 

پاپایا حاوی آنزیم طبیعی شناخته شده به عنوان پاپائین است که دارای توانایی های ضد باکتری و بهبودی است. آنزیم همچنین در از بین بردن پوست مرده و آسیب دیده کمک می کند.

    برای استفاده از پاپایا به عنوان یک تونر پوست، چند قطعه پاپایا رسیده را ماساژ دهید و آن را به عنوان یک ماسک صورت استفاده کنید. آن را در حدود 15 دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب گرم خیس شستشو دهید.
    همچنین، استفاده منظم از آب پاپایا به کاهش وزن موهای زائد یا لکه های قهوه ای کمک می کند. برای اثر روشن کننده پوست اضافی، آب لیمو کمی را در آن مخلوط کنید.


9. زردچوبه

 

پودر زردچوبه

زردچوبه یک گیاه است که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده شود. زرد چوبه می تواند برای تضعیف رنگدانه های پوست مورد استفاده قرار گیرد .

    مخلوط 1 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه با شیر برای پوست زیبا و روشن کافی است. روزانه آن را به صورت و گردن خود اعمال کنید.
    برای جوانسازی پوست خشک، از مخلوطی از یک قاشق چای خوری زردچوبه، دو قاشق چایخوری پودر صندل چوب و آب کافی (همچنین می توانید آب گل رز را نیز اضافه کنید) برای خمیر استفاده کنید. آن را روی صورت خود اعمال کنید تا قبل از شستشو آن را کاملا خشک کنید. استفاده از این بسته صورت یک یا دو بار در هفته مناسب است.


10. نعناع

 

برگ نعناع

نعناع می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد تا رنگ پوست خود را بهبود بخشد و ضایعات را کاهش دهد. علاوه بر این، حاوی مونولول است که اثر خنک کننده را به همراه می آورد.

    برای خلاص شدن از جوش ها، آب نبات تازه را بر روی صورت خود بمالید هر شب.
    یکی دیگر از گزینه ها این است که یک برگ نعناع را تمیز کنید و دو قاشق غذاخوری ساده برای خمیر اضافه کنید. آن را روی صورت و گردن خود اعمال کنید، آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید و سپس آن را بشویید. این را چند بار در هفته انجام دهید.

این روش های آسان و ارزان قیمت خانه می تواند به شما در دستیابی پوست صاف و بی عیب و نقص کمک کند. با کمی صبر و رژیم منظم مراقبت از پوست، پوست نرم و لطیفی که می خواهید را دریافت خواهید کرد.

 

منتشر کننده: های سلامت