تغذیه و تناسب اندام

مزایای تغذیه قارچ: مبارزه با سرطان و بازسازی سلول

چهارشنبه , 3 مرداد 1397پرنیت خبر
مزایای تغذیه قارچ: مبارزه با سرطان و بازسازی سلول

انواع قارچ های خوراکی حاوی مقادیر مختلف پروتئین و فیبر هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین B بوده و یک آنتی اکسیدان قوی به نام سلنیوم دارند که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند و از آسیب به سلول ها و بافت ها جلوگیری می کند. به طور خاص، قارچ سفید دکمه ای یکی از چند منبع غیر حیوانی ویتامین D می باشد. قارچ ها هنگامی که رشد می کند، چه در محیط داخلی و چه در فضای باز، در معرض نور UV قرار می گیرند که غلظت و‌

مزایای تغذیه قارچ: مبارزه با سرطان و بازسازی سلول

 

انواع قارچ های خوراکی حاوی مقادیر مختلف پروتئین و فیبر هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین B بوده و یک آنتی اکسیدان قوی به نام سلنیوم دارند که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند و از آسیب به سلول ها و بافت ها جلوگیری می کند.
به طور خاص، قارچ سفید دکمه ای یکی از چند منبع غیر حیوانی ویتامین D می باشد. قارچ ها هنگامی که رشد می کند، چه در محیط داخلی و چه در فضای باز، در معرض نور UV قرار می گیرند که غلظت ویتامین D آنها را افزایش می دهد.
قارچ ها به طور فزاینده ای مورد تحقیق قرار گرفته اند و دارای انواع مختلف خواص دارویی هستند و برای مصارف مهم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

پیشگیری از سرطان واقعا حوزه ای است که تغذیه قارچ بیشترین توجه را به خود جلب می کند. برای قرن ها، فرهنگ های آسیایی قارچ معینی را به عنوان درمان سرطان طبیعی به دلیل توانایی این قارچ به کاهش خطر ابتلا به سرطان از طریق بسیاری از مکانیسم های، از جمله تامین ژرمانیم، یک ماده غذایی است که افزایش استفاده از اکسیژن را در بدن و مبارزه آسیب رادیکال های آزاد استفاده کرده اند. در حقیقت، بیش از 200 گونه قارچ در شیوه های طب سنتی چینی استفاده می شود و 25 درصد از آنها به طور موثر برای مبارزه با تومورهای مضر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

آمار تغذیه قارچ


اگر چه انواع مختلفی از قارچ از نظر کالری دقیق خود را و تعداد مواد مغذی متفاوت است، به طور کلی آنها از کربوهیدرات، کالری، چربی، سدیم و قند بسیار پایین است. در عین حال، سطح بالایی از مواد مغذی را به خصوص آنتی اکسیدان ها، انرژی بخشیدن به ویتامین B، مس و سلنیوم را فراهم می کند.

یک فنجان قارچ سفید خام در رابطه با ارزش های تغذیه ای زیر است: 

    21 کالری
    3 گرم پروتئین
    کمتر از 1 گرم چربی
    1 گرم فیبر
    2 گرم شکر
    2 گرم کربوهیدرات
    0.4 میلی گرم ویتامین B2 ریبوفلاوین (23 درص)
    5 میلیگرم ویتامین B3 نیاسین (17 درصد)
    4 میلی گرم ویتامین B5 پانتووتنیک اسید (14 درصد )
    0.3 میلی گرم مس (13 درصد)
    9 میلی گرم سلنیوم (13 درصد (
    305 میلی گرم پتاسیم (9 درصد (
    83 میلی گرم فسفر (8 درصد)

 

6 مزایای سلامت تغذیه قارچ

 


با توجه به گونه های بسیاری که وجود دارند و همچنین ترکیبات متعدد در هر گونه از گونه ها که ویژگی های منحصر به فرد خود را ارائه می دهند، به سختی می توان از مزایای سلامت قارچ و مزایا که شما آنها را به طور منظم می خورید بدست آورید. 
اما در اینجا شش مزیت مشترک برای انواع قارچ:

 

1. مبارزه با سرطان

 

قارچ ها شناخته شده به عنوان یک درمان سرطانی طبیعی و یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش "سلول های قاتل طبیعی" - نوع سلول های ایمنی که به دنبال سلول های سرطانی خطرناک هستند - قارچ ها به عنوان غذاهای ضد سرطان قوی ستایش می شوند. طبق گزارش روزنامه پزشکی 3 Biotech، ترکیبات ضد سرطان قارچ نقش مهمی در القاء کننده اکسیژن واکنش دهنده، مهار کننده کیناز متیوتیک، ضد مهار کننده آنتی ژن زایی، منجر به آپوپتوز، و در نهایت بررسی پرولیفراسیون سرطانی نقش مهمی ایفا می کنند. 

این بدان معنی است که قارچ می تواند تشکیل تومور را مهار کند، از آسیب DNA جلوگیری کند و موتاسیون سلول را متوقف کند، در حالی که از سلول های سالم محافظت می کند و توانایی بدن برای سم زدایی از مواد خطرناک را افزایش می دهد.

 

2. بهبود ایمنی و التهاب کمتر

 

طبق گزارش سال 2005 منتشر شده در مجله پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد، قارچ ها شامل "ترکیبات و مواد پیچیده با فعالیت های ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد تومور، ضدالتهابی، ایمن سازی، ضد التهابی هستنند.

این ممکن است به نظر برسد اما قارچ می تواند تقریبا هر سیستم بدن را تقویت کند و شما را از بیماری های متعدد محافظت کند، زیرا با التهاب کاهش یافته است (که واقعا ریشه بسیاری از بیماری ها است). قارچ ها همچنین بدن را آلوده می کنند که با ایمنی بهبود یافته است. یک سطح pH متعادل برای سلامتی حیاتی است، زیرا بعضی از کارشناسان می گویند "بیماری نمی تواند در محیط قلیایی رشد کند."

قارچ ها توانایی طبیعی خود را برای مبارزه با باکتری ها و ویروس های خطرناک دارند. در واقع، قارچ ها باید ترکیبات قوی ضد باکتری و ضد قارچی داشته باشند فقط برای زنده ماندن در محیط طبیعی خود، به همین دلیل تعجب برانگیز نیست که این ترکیبات مفید می توانند از قارچ ها جدا شوند و برای محافظت از سلول های انسانی استفاده شوند.

قارچ ها حتی نشان داده اند که توانایی مبارزه ویژه ای را در برابر کشیدگی های چند مقاومتی باکتری ها و میکروارگانیسم هایی که مسئول مسمومیت های روده و پوست هستند را نشان می دهد. در حقیقت، برخی از مواد موجود در آنتی بیوتیک های مشترک که به بیماران داده می شوند - از جمله پنی سیلین، استرپتومایسین و تتراسایکلین - از عصاره های قارچی قارچ حاصل می شود.

 

3. از سلامت قلب محافظت کنید

 


خوردن قارچ های بیشتر یک راه برای کاهش سطح کلسترول به طور طبیعی است. بسیاری از انواع قارچ ها باعث کاهش LDL کلسترول "بد" می شوند و از سخت شدن شریان ها جلوگیری می کنند، که عوامل خطر برای بیماری های قلبی هستند.

قارچ ها دارای ترکیبات استرول هستند که با تولید کلسترول در کبد مواجه می شوند، در عین حال می توانند کلسترول "خوب" HDL را افزایش دهند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی قوی هستند که به حفظ سلول ها از چسبیدن به دیواره های رگ های خونی کمک می کند و باعث ایجاد چاقی می شود که فشار خون سالم را حفظ می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.


4. حمایت از انرژی و بهبود عملکرد مغز

 

قارچ منبع خوبی از ویتامین های B است که کمک به حمایت از عملکرد آدرنال و تبدیل مواد غذایی از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده است. مزایای ویتامین B عبارتند از: توانایی کمک به عملکرد عصبی، که باعث می شود آنها مواد مغذی مقاوم به استرس کمک کنند که از طریق "مه غلیظ شدن" جلوگیری از اختلالات تیروئید و حمایت از متابولیسم سالم باشند.

آیا استرس مزمن باعث کشتن کیفیت زندگی شما می شود؟ برخی از انواع قارچ ها، به ویژه Reishi، همچنین سازگاری دارند که کورتیزول پایین تر است، به این معنی که آنها می توانند بدن شما را برای مقابله با استرس کمک کنند و خلق و خوی شما را خوشبین تر کند. قارچ همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد که می تواند کاهش عملکرد شناختی، مشکلات خلقی، بیماری های کم انرژی و بیماری های عصبی مرتبط با سن را ایجاد کند.

 

5. راهنما در مدیریت وزن

 

مطالعات نشان می دهد که به طور مرتب جایگزین قارچ ها برای گوشت ممکن است به کاهش وزن کمک کند، زیرا قارچ ها کالری کم کالری و مواد غذایی محسوب می شوند. خوردن قارچ چندین بار در هفته با وزن بدن سالم، کاهش دور کمر و سلامت کلی کلی ارتباط دارد.

و در حالی که شما در حال تلاش برای بهبود وزن خود هستید، مزایای تغذیه قارچ ها شامل توانایی محافظت از قلب و اندام های حیاتی از رنج عواقب التهاب و هورمون های نامتعادل است.

 

6. ارائه ویتامین D

 

در حالی که ما می دانیم که ویتامین D بهتر است از قرار گرفتن در معرض آفتاب به دست آید، برخی از انواع قارچ همچنین می توانند منبع  مناسب این ویتامین را فراهم کنند. کمبود ویتامین D یک مشکل جدی برای بسیاری از مردم است و همه چیز را از بیماری قلبی تا افسردگی مرتبط می کند.

افشای قارچ به نور UV، چه در خارج از منزل و چه خارج از خانه، تحت برخی وسایل نور، رشد می کند و غلظت ویتامین D را افزایش می دهد. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، اختلالات خلقی و از دست رفتن استخوان کمک کند. مطالعات نشان می دهد که علاوه بر تامین ویتامین D2، قارچ ها همچنین می توانند ویتامین  D3  که به بهترین شکل توسط انسان ها) و ویتامین D4 تولید می شود .

منتشر کننده: های سلامت