پزشکی

غذاهایی که باعث سقط جنین می شود

چهارشنبه , 4 مهر 1397پرنیت خبر
غذاهایی که باعث سقط جنین می شود

سفر مادری شما با حاملگی آغاز می شود. برای زنان باردار یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ضروری است و برای اطمینان از سلامتی مناسب کودک و خودتان لازم است. با این حال، غذاهای خاص مانند پاپایا، آناناس، سویا، تخم مرغ و ماهی های غنی از جیوه وجود دارد که زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.‌

غذاهایی که باعث سقط جنین می شود

 

سفر مادری شما با حاملگی آغاز می شود. برای زنان باردار یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ضروری است و برای اطمینان از سلامتی مناسب کودک و خودتان لازم است. با این حال، غذاهای خاص مانند پاپایا، آناناس، سویا، تخم مرغ و ماهی های غنی از جیوه وجود دارد که زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند. این به این دلیل است که این مواد غذایی ممکن است باعث سقط احتمالی، به ویژه در سه ماهه اول بارداری شود، در حالی که زنان باردار معمولا دارای یک خطر بالاتر هستند. برای جلوگیری از احتمال بروز سقط جنین، زنان باردار باید هنگام مصرف مواد غذایی در رژیم غذایی خود و جلوگیری از مواد غذایی خاص در دوران بارداری مراقبت کنند. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

زنان باردار باید از مواد غذایی خاصی که در اوایل بارداری باعث سقط جنین می شوند، اجتناب کنند. زنان باردار نیز باید در نظر داشته باشند که از میوه هایی که موجب سقط جنین می شوند دور باشند. غذاهایی که ممکن است باعث سقط جنین شوند، در زیر آمده است:

 

1. آناناس

 

آناناس حاوی برملائین است که ممکن است گردن رحم را تضمین کند تا انقباضات در یک زن باردار شروع شود. این ممکن است به سقط جنین منجر شود.

 

 

2. میگو

 

گرچه میگو یک منبع غنی از کلسیم هستند، آنها همچنین حاوی مقادیر بالای کلسترول هستند. این ممکن است باعث انقباض رحم شود، منجر به خونریزی داخلی و سقط جنین می شود. بنابراین، طعم و مزه قابل توجه خود را بدون در نظر گرفتن، ممکن است منطقی است که از خوردن آن در دوران بارداری خودداری کنید.

 

 

3. دانه های کنجد

 

زنان باردار از خوردن دانه های کنجد در مراحل اولیه حاملگی دور باشند. دانه های کنجد هنگام مصرف همراه با عسل می تواند در حین بارداری دچار مشکل شود. 

 

4. کبد حیوانی

 

کبد معمولا سالم به نظر می رسد زیرا آن را پر از ویتامین A می دانند. پس از آن چند بار در ماه ممکن است مضر باشد. اما اگر در زنان باردار مقدار زیادی مصرف شود، ممکن است در دوران بارداری دچار اختلال شود، زیرا می تواند تجمع تدریجی رتینول را افزایش دهد که می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد.

 

5. آلوئه ورا

 

همه شما به خوبی با مزایای سلامت متعدد آلوئه ورا آشنا هستید. اما مطالعات متعدد نشان می دهد که زنان باردار ممکن است قبل از خوردن آلوئه ورا در طول بارداری فکر کنند. این به این دلیل است که آلوئه ورا  نوعی ملین است که می تواند انقباضات رحم و خونریزی لگن را ایجاد کند، که می تواند منجر به سقط جنین شود. گرچه، ظاهرا استفاده از ژل آلوئه ورا در دوران بارداری ناخوشایند نیست.

6. پاپایا

 

پاپایا نابالغ یا پاپایا سبز دارای اجزایی است که به عنوان ملین عمل می کنند و می توانند کار زودرس را تحریک کنند و سقط جنین را آغاز کنند. دانه های پاپایا غنی از آنزیم ها هستند که ممکن است باعث انقباض رحم شود و منجر به سقط جنین شود. به همین دلیل ممکن است در طول بارداری پاپایا در هر نوع غذا مصرف شود.

 

7. محصولات لبنی خام

 

محصولات غیرپاستوریزه شده و یا محصولات لبنی مانند شیرگاو، پنیر فتا  ممکن است دارای باکتری هایی مانند Listeria monocytogenes هستند که می توانند برای بارداری مضر باشند.

 

8. کافئین

 

به گفته بسیاری از محققان، کافئین در حالت اعتدال در دوران بارداری ناامن نیست. با این حال، برای زنان باردار توصیه می شود برخی از محدودیت ها را مشاهده کنید، زیرا افزایش میزان کافئین در دوران بارداری می تواند منجر به مشکلات حاملگی مانند سقط جنین یا وزن کم ,هنگام تولد شود.

 

 

9. ماهی

 

زنان باردار هنگام مصرف ماهی باید مراقب باشند. در حالی که ماهی پر از مواد مغذی ضروری است، زنان باردار باید از خوردن انواع خاصی از ماهی ها که حاوی مقادیر جیوه است، خودداری کنند. این به این علت است که مصرف جیوه می تواند بر مغز و سیستم عصبی کودک تأثیر منفی داشته باشد.

 

10. گیاهان

 

اکثر کارشناسان توصیه می کنند که زنان باردار هنگام بارداری نباید از گیاهان استفاده کنند. برخی از گیاهان دارای استروئید هستند که می تواند بر رشد کودک در دوران بارداری تاثیر بگذارد. گیاهان ، ممکن است به کبد آسیب برسانند، که منجر به شدت زردی و آسیب احتمالی مغز کودک می شود. گیاهان ممکن است حاوی عواملی باشند که می توانند سقط جنین یا زایمان زودرس را آغاز کنند. همیشه قبل از مصرف هر گونه گیاهی، با پزشک مشورت کنید.

 

11. هلو

 

اعتقاد بر این است که هلو به شدت داغ است. اگر در طول حاملگی مقدار زیادی مصرف شود، می تواند گرما بیش از حد را در بدن یک زن باردار ایجاد کند. این می تواند منجر به خونریزی داخلی شود و منجر به سقط جنین شود. به علاوه هلو به عنوان میوه مویی می تواند باعث سوزش و خارش در گلو شود.

 

12. سیب وحشی

 

زنان باردار باید در دوران بارداری از داشتن سیب های وحشی اجتناب کنند. به علت خواص اسیدی و ترش آنها ممکن است رحم را به عقب نشینی بکشاند. این می تواند منجر به زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

 

13. گوشت فراوری شده

 

مصرف گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، ، گوشت چرخ شده، غذای گوشتی، پپرونی در دوران بارداری معمولا غلط است. این به این دلیل است که گوشت ممکن است باکتری هایی نظیر توکسوپلاسما گوندی، لیستریا یا سالمونلا را که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود، در اختیار دارد. زنان باردار باید از خوردن گوشت فراوری شده یا خام جلوگیری کنند زیرا باکتری موجود در گوشت می تواند به کودک منتقل شود و باعث مشکلات شدید مانند سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

 

14. تخم مرغ یا مرغ

 

مراقبت باید هنگام مصرف تخم مرغ یا طیور در دوران بارداری انجام شود. این به این دلیل است که تخم مرغ ممکن است باکتری هایی به نام سالمونلا حمل کند که می تواند به مسمومیت غذایی، اسهال، تب، درد روده یا حتی سقط جنین منجر شود. مهم است که تخم مرغ را به طور کامل طبخ کنید تا سفید و زرده تخم مرغ جامد شود. این کمک می کند تا کشتن باکتری ها و مصرف آن ها را امن کنید. زنان باردار همچنین ممکن است از خوردن غذاهایی که تخم مرغ های خام را به عنوان مواد تشکیل دهنده آن مانند تخم مرغ، سس مایونز خانگی، موز، سوفل، کوکی ها حاوی تخم مرغ خام استفاده می کنند، خودداری کنند.

 

15. غذاهای دریایی

 

بیشتر انواع غذاهای دریایی مانند صدف, سیشیمی، سوشی، میگوها ممکن است با باکتری هایی مانند لیستریا آلوده شوند که در هنگام مصرف زنان باردار ممکن است به مشکلات حاملگی مانند زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود. غذاهای دریایی خام و تازه اغلب در معرض خطر بالقوه آلوده شدن به انگل هایی مانند کرم های روده و ویروس هستند و در نتیجه زنان باردار را به عفونت هایی مانند لیستروئوز و مسمومیت غذایی تبدیل می کنند. توصیه می شود زنان باردار فقط به غذاهای آماده غذاهای دریایی صرف غذا بپردازند، به ویژه اگر در رستوران ژاپنی غذای خود را سرو میکنید .

 

 

16. ادویه جات ترشی جات

 

در دوران بارداری مصرف خوراکی های خیلی تند و شور و ترش و خیلی شیرین به اندازه زیاد توصیه نمی شود. تعادل و تنوع مصرف مواد غذایی بهترین توصیه در دوران بارداری است. ترشیجات هم اگر به اندازه معمول استفاده شود مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر زیاده روی کنید عوارضی مانند فشار خون بارداری و مشکلات گوارشی و قلبی-عروقی در انتظار شماست.

 

حفظ رژیم سالم و متعادل در دوران بارداری ضروری است. این بدان معنی است که مواد غذایی از همه گروه های غذایی به طوری که زنان باردار می توانند ویتامین های لازم و مواد مغذی را دریافت. مدرن کلید است. هر چی خوردن بیش از حد می تواند برای بارداری مضر باشد. همیشه در این رابطه توصیه می شود با دکتر خود مشورت کنید.

 

منتشر کننده:های سلامت