تغذیه و تناسب اندام

 مزایای قابل توجه سوشی

شنبه , 7 مهر 1397پرنیت خبر
 مزایای قابل توجه سوشی

سوشی یک غذای ژاپنی با مزایای سلامتی بی شماری است. از قلب محافظت می کند، تعادل هورمونی را حفظ می کند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، و گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد.‌

 مزایای قابل توجه سوشی

 

سوشی چیست؟

 

سوشی یک غذای ژاپنی وبی نظیر است. انواع ماهی های پخته یا خام و سبزیجات ترشی یا سبزیجات با برنج سوشی پوشیده شده و سپس در جلبک دریایی (nori) پیچیده می شوند. ظاهر سوشی زیبا است، بدون شک آن را به عنوان هنر مواد غذایی می شناسند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 

انواع سوشی

 

Nigiri: این نوع سوشی دارای برش ماهی تازه یا تازه خام است که روی برنج فشرده قرار دارد. آن را با واسبی و سس سویا تجربه کنید.

maki: مکی یک رول سوشی است که حاوی یک یا چند ماهی و سبزیجات در برنج که با جلبک دریایی نعناع بو داده شده است.

Temaki: این سوشی با همان مکی آماده شده است اما برای شکل ظاهری و چسبندگی بهتر، در شکل مخروطی قرار می گیرد.

Uramaki: این یک رول بسیار جالب است، ساخته شده به داخل، که در آن nori پوشش می دهد پر کردن و برنج سوشی برای پوشش nori استفاده می شود. پوشش بیرونی نیز با دانه های کنجد تند و سایر مواد تشکیل دهنده، که همه آنها طعم متمایز را به سوشی اضافه می کنند، انجام می شود.

 

مواد لازم در سوشی

 

سوشی مسی (برنج سوشی)

سرکه برنج

ماهی

سبزیجات

نوری جلبک دریایی

همراهی ژاپنی

واسابی

سس سویا

زنجبیل ترشی (گرم)

 

مشخصات تغذیه سوشی

 

سوشی ترکیبی از بسیاری از مواد تشکیل دهنده است، بنابراین مشخصات تغذیه آن متنوع است. برنج سوشی یک منبع عالی کربوهیدرات است و دارای چربی ناچیز است. نوری پوشیده از جلبک دریایی غنی از ید است. غذای دریایی جزء اصلی غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و سلنیوم در مقادیر زیاد است. انواع مختلف ماهی اضافه شده در آن شامل مواد معدنی و ویتامین های مختلف است. میوه ها و سبزیجات (آوکادو، خیار و غیره) که در سوشی استفاده می شود نیز به مزایای آن افزوده می شود.

سس سویا، که یک شیب خوشمزه برای رول سوشی است، حاوی سطوح بسیار بالای سدیم است، بنابراین از آن صرفه جویی کنید. کرم و سس های اضافی مانند سس مایونز به کالری اضافه می کنند. بنابراین، در حالی که از سوشی لذت می برید، میل خود را کنترل کنید.

 

مزایای بهداشت سوشی

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند آترواسکلروز و سکته مغزی

تعادل هورمونی سالم را فراهم می کند

کاهش خطر ابتلا به سرطان

تعداد گلبولهای قرمز را افزایش می دهد

 

بگذارید به مفاهیم زیر نگاه کنیم:

 

محافظت از سلامت قلب

 

شايع ترين سود سوشي، دستيابي خوشمزه به اسیدهای چرب امگا 3 در قالب ماهی است. کلسترول HDL به تعادل و از بین بردن کلسترول LDL از بدن کمک می کند. سطوح کلسترول متعادل باعث جلوگیری از مسدود شدن رگ ها و بسیاری از نگرانی های مربوط به سلامت مانند حملات قلبی، سکته مغزی، و آترواسکلروز می شود. بهترین نوع ماهی برای افزودن امگا 3 شامل شاه ماهی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی آزاد است.

 

حفظ تعادل هورمونی

 

بسته بندی جلبک دریایی مورد استفاده در سوشی با مزایای زیادی همراه است. این nori به زبان ژاپنی نامیده می شود و غنی از ید است، که یک عنصر ضروری برای بدن ما است. ید برای کنترل و تنظیم سیستم غدد درون ریز، مهمتر از غده تیروئید ما است. با سطوح مناسب ید در بدن، می توان یک تعادل هورمونی مناسب ایجاد کرد که در نهایت باعث بروز اختلالات مزمن می شود.

 

افزایش متابولیسم

 

ماهی در سوشی غنی از پروتئین، و همچنین چربی و کالری کم است. این می تواند توانایی بدن برای کارکردن منظم را افزایش دهد، سلول های جدید را ایجاد کند و شما را قوی و سالم نگه دارد. از این رو، به دلیل میزان خوبی از پروتئین موجود در آن، غذای مورد علاقه پیکاتاریان هاست.

 

جلوگیری از سرطان

 

واسبی و زنجبیل، طعم دهنده هایی که با سوشی همراه هستند، به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدان، خواص ضد mutagenic و ضد سرطان زایی دارند. این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند تا سلول های سالم را به سلول های سرطانی جهش دهند. بسیاری از گونه های ماهی غنی از سلنیوم هستند که یک ماده معدنی است که خواص ضد سرطان را نشان می دهد. Nori همچنین دارای مواد مغذی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها در بدن عمل می کنند و در پیشگیری از سرطان موثر هستند.

 

گردش خون را بهبود می بخشد

 

ماهی سوشی و سس سویا غنی از آهن هستند. آهن نقش جدایی ناپذیر در تولید RBC ها را ایفا می کند که باعث افزایش گردش خون به تمام قسمت های بدن، تحریک رشد مو و بهبود تن پوست می شود. سطح کافی RBC ها متابولیسم را بهبود می بخشد و پروسه بهبودی بافت ها و سلول ها را سرعت می بخشد. به این ترتیب، برخی از آن ها نه تنها سبب جذب جوانه های طعم دهنده می شوند، بلکه باعث افزایش میزان گلبول قرمز شما نیز می شود.

 

منتشر کننده: های سلامت