تغذیه و تناسب اندام

مزایای سلامت گردو

شنبه , 17 شهریور 1397پرنیت خبر
مزایای سلامت گردو

مانند تمام آجیل، گردو حاوی چربی های خوب، مانند چربیهای اشباع نشده و چند غیراشباع (PUFA)، اما آنها نیز منبع خوبی از اسید چرب ضروری امگا 3 می باشد. آنها همچنین شامل آهن، سلنیوم، کلسیم، روی، ویتامین E و برخی از ویتامین های B می باشند.‌

مزایای سلامت گردو

 

آیا گردو برای شما مناسب است؟

 

گردو غنی از چربی های خوب، ویتامین ها و مواد معدنی، مزایای استفاده از این آجیل ها را به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل بیان می کنیم.این مطلب توسط های سلامت تهیه شده است

 

 

گردو چه هست؟

 

 آنها در پوسته سخت رشد می کنند که وقتی باز می شود گردو را نشان می دهد. پس از آن در دو قسمت تقسیم شده و از این رو شما با دیدن آنها به عنوان بخش های صاف آشنا خواهید شد. گردو معمولا خوراکی خام یا بو داده است.

 

ارزش تغذیه ی گردو

 

 گردو حاوی چربی های خوب، مانند چربیهای اشباع نشده و چند غیراشباع (PUFA)، اما آنها نیز منبع خوبی از اسید چرب ضروری امگا 3 می باشد. آنها همچنین شامل آهن، سلنیوم، کلسیم، روی، ویتامین E و برخی از ویتامین های B می باشند.

 

آیا گردو برای مغز خوب است؟

 

گردو حاوی مواد شیمیایی مهم و همچنین مقادیر زیاد چربی های غیر اشباع است که مزایای بالقوه برای سلامت مغز و عملکرد مغز را ارائه می دهد. امگا 3 نقش مهمی در کاهش استرس اکسیداتیو در مغز دارد.

علاوه بر چربی های خوب، سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، فولات و اسید الاگیکیک که در گردو نیز یافت می شوند نیز به عملکرد عصبی و حافظه کمک می کنند.

 

آیا گردو موجب تقویت خلق و خوی می شود؟

 

امگا 3 موجود در گردو، در توسعه و عملکرد سیستم عصبی مرکزی مهم است. تحقیقات مثبت و شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 در برخی از اختلالات خلقی خاص نقش مهمی دارند.

 

آیا گردو برای سلامت قلب مفید است؟

 

 مصرف گردو ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و روغن گردو مزایای مطلوب تر به اندوتلیال تابع است که پوشش داخل خون ما و عروق لنفاوی را فراهم می کند. همچنین تحقیقات در مورد کل گردو انجام شده است و چگونه می توان سطح کلسترول و نشانگرهای التهاب را بهبود بخشند، که همچنین به کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

 

مطالعه ی مجله تغذیه بریتانیا نشان داد افرادی که بیش از چهار بار در هفته گردو مصرف می کنند، خطر بیماری قلبی عروقی را تا 37٪ کاهش میدهند.

 

آیا گردو به کاهش وزن کمک می کند؟

 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که مصرف گردو در جای دیگر غذاها موجب افزایش وزن نمی شود، گرچه انرژی آنها غنی است، و جایگزین میان وعده های عالی برای کسانی که می خواهند وزن خود را مدیریت کنند، وجود ندارد..

 

آیا گردو برای سیستم گوارش خوب است؟

 

مطالعه اخیر حیوانات نشان داده است که مصرف گردو می تواند میکروبیوم روده را غنی سازی کند و سویه های باکتری های خاص را افزایش دهد که می تواند منافع بیشتری را برای انسان ها به همراه تحقیقات بیشتری به ارمغان بیاورد.

 

منتشر کننده: های سلامت