زیبایی

مراقبت از پوست(5 نکته برای پوست سالم)

دوشنبه , 12 شهریور 1397پرنیت خبر
مراقبت از پوست(5 نکته برای پوست سالم)

آیا زمان برای مراقبت از پوست خود ندارید؟ مراقبت از پوست خوب و انتخاب شیوه زندگی سالم می تواند تاخیر طبیعی پیری و جلوگیری از مشکلات پوستی مختلف را به دنبال داشته باشد. با این پنج نکته از پوست خود محافظت کنید.‌

 

5 نکته برای پوست سالم

 

1. از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

 

یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست شما این است که آن را از خورشید محافظت کنید. یک عمر از قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، و دیگر مشکلات پوستی می شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

استفاده از کرم ضد آفتاب :از یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده ای با SPF حداقل 15 استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب را به طور سخاوتمندانه بکار ببندید و هر دو ساعت یک بار تجویز کنید.

سایه را دنبال کنید اجتناب از خورشید بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر، زمانی که اشعه خورشید قوی تر است.

 

2. سیگار نکشید

 

سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما پیر به نظر برسد و به چروک ها کمک کند. سیگار کشیدن رگ های خونی کوچک در لایه های بیرونی پوست را مختل می کند، که جریان خون را کاهش می دهد و پوست را تیره تر می کند. این همچنین اکسیژن و مواد مغذی را که برای سلامت پوست مهم است، کاهش می دهد.

علاوه بر این، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست پوست را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، بهترین راه محافظت از پوست شما این است که ترک کنید. از راهنمایی یا درمان خود برای کمک به ترک سیگار خود از دکتر خود بخوانید.

 

3. به آرامی پوست خود را تمیز کنید

 

پاک کردن و اصلاح روزانه می تواند به پوست شما آسیب برساند. برای حفظ لطافت پوست:

 زمان  حمام خود را محدود کنید و از آب گرم و دوش یا حمام طولانی خودداری کنید.

اجتناب از استفاده  صابون قوی . صابون های قوی و مواد شوینده می توانند روغن را از پوست شما جدا کنند.

اصلاح با دقت برای محافظت و نرم کردن پوست خود، کرم اصلاح، لوسیون یا ژل را قبل از اصلاح روی پوست خود بمالید.

پوست خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک باشد، از یک مرطوب کننده استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.

 

4. یک رژیم غذایی سالم بخورید

 

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند که به بهترین شکل از پوست خود مراقبت کنید و احساس خوبی داشته باشید. خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، دانه های کامل و پروتئین های ناب. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه روشن نیست - اما برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی حاوی روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کم چربی های سالم و کربوهیدرات های پردازش شده یا تصفیه شده ممکن است  پوست شما را جوان کند. نوشیدن آب زیاد کمک می کند که پوست شما را هیدراته کند.

 

5. مدیریت استرس

 

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس تر کند و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای تشویق پوست سالم - و حالت سالم ذهن - اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. به اندازه کافی بخوابید، محدودیت های معقول را تعیین کنید، لیست کارهای خود را کم کنید و وقت خود را برای انجام کارهای مورد علاقه خود بگذارید. نتایج ممکن است چشمگیرتر از انتظار شما باشد.

منتشر کننده: های سلامت