تغذیه و تناسب اندام

تنبل ها چطور وزن کم کنند؟

سه شنبه , 17 مهر 1397پرنیت خبر
تنبل ها چطور وزن کم کنند؟

اگر حال ورزش و باشگاه و تحرک ندارید اما می خواهید رژیم بگیرید این مطلب برای شماست وزن کم کردن بدون گرسنگی کشیدن و مشقت رفتن به باشگاه رویای همه ی آدم هاست؛تنبل و غیر تنبل هم ندارد.وزن کم کردن آنقدر قانون و دیسیپلین دارد که کمتر کسی می تواند از پس آن بر بیاید و خیلی ها همان وسط راه برمیگردند به خانه اول و همان اضافه وزن و چاقی .وبه هر حال هر کاری احتیاج به شروع و اداره دارد. ‌

تنبل ها چطور وزن کم کنند؟

 

اگر حال ورزش و باشگاه و تحرک ندارید اما می خواهید رژیم بگیرید این مطلب برای شماست.

 

وزن کم کردن بدون گرسنگی کشیدن و مشقت رفتن به باشگاه رویای همه ی آدم هاست؛تنبل و غیر تنبل هم ندارد.وزن کم کردن آنقدر قانون و دیسیپلین دارد که کمتر کسی می تواند از پس آن بر بیاید و خیلی ها همان وسط راه برمیگردند به خانه اول و همان اضافه وزن و چاقی .وبه هر حال هر کاری احتیاج به شروع و اراده دارد. اما این شروع و اراده را نمی شود توی یک سرنگ به آدم ها تزریق کرد.خیلی ها دل شان می خواهد بدون سختی و مشقت به آن چیزی که می خواهند برسند.

 

اما اصلا راهی هم هست که با تنبلی به وزن ایده آل رسید؟

 

کارشناسان نکاتی مطرح کرده اند که  با رعایت همه آنها می توانید بدون ورزش کردن عرق ریختن و رژیم های سخت و گرسنگی کشیدن به هیکل دلخواهتان برسید و حداقل 2 کیلوگرم در 21 روز از وزن خود کم کنید.

 

خداحافظی با سس سالاد

 

درست است سالاد کاهو با سس های رنگارنگ و خوشبو ,خوشمزه تر می شود اما چاره چیست ؛شما باید به اضافه وزنتان هم فکر کنید.از این به بعد به جای اینکه سالادتان را بایک پیمانه سس مایونز سرشار از چربی بخورید از سرکه و آبلیمو استفاده کنید.خودتان هم می توانید خلاقیت به خرج دهید و با انواع سبزی های خشک معطر و ترکیبشان با آبلیمو,سرکه خرما و سرکه انگور سس های هیجان انگیزی بسازید.می دانید با هر بار حذف سس مایونز از سالادتان 80 کالری کمتر به بدنتان می رسانید.

 

خودتان را کنترل کنید

 

کم خوردن در لاغر کردن شما 80 درصد سهم دارد و می ماند 20 درصد بقیه که به روش های دیگر وابسته است.مثلا باید حواس تان به حجم  غذایی که می خورید باشید.باید در خوردن و استفاده از بشقاب و کاسه یک تغییر تاکتیک انجام دهید.

مثلا به جای بشقاب بزرگ پلوخوری از یک کاسه کوچک ماست خوری استفاده کنید.

 

 نکته: اگر سر کار می روید به جای آسانسوریا پله برقی لطفا از پله ها بالا بروید.بعداز ظهرها هم اگر یک ایستگاه مانده به خانه از ماشین پیاده شوید و پیاده به خانه بروید خیلی جای دوری نمی رود.

 

اول آب بخورید

 

وقتی می خواهید غذا بخورید حواس تان باشد که یکدفعه به سمت غذا شیرجه نروید؛اول یک نفس عمیق بکشید و بعددر آرامش یک لیوان آب بخورید.بعد از چند دقیقه خودتان احساس می کنید که  دیگر آن اشتیاق و ذوق اولیه را از دست داده اید؟چرا؟ آب باعث هیدراته و تازه شدن بدن می شود و دیگر آن احساس کمبود و گرسنگی را ندارید.در ضمن بخشی از معده تان هم پر می شود و دیگر نمی توانید آن را با کلی غذا پر کنید.

 

راه نمیروید خودتان را بزنید

 

اگر اصولا آدم پیاده روی و ورزش نیستید حداقل همان چند قدمی که راه می روید را بیشتر کنید و درهمان زمان سعی کنید به خودتان ضربه بزنید.مثلا وقتی از جلوی تلویزیون بلند می شوید و به سمت دستشویی می روید با مشت خیلی آرام روی شکم و ران های تان بکوبید.یا زمان جارو یا تی کشیدن به جای اینکه خیلی آرام این کار را انجام بدهید سعی کنید با شتاب و عجله و حرکات بیشتری که بدن می دهید,خانه را تمیز کنید.

 

خیلی گرسنه نمانید

 

نگذارید از شدت گرسنگی  دست وپای تان بلرزد و وقتی به غذا می رسید آنقدر بخورید که بعد به نقطه انفجار نزدیک شوید.اگر سر کار می روید همراه خودتان لقمه های کوچک نان و پنیر و گردو یا ساندویچ های کوچک یا یک عدد سیب یا موز داشته باشید.گرسنگی زیاد باعث پرخوری در وقت غذا خوردن می شود و همین باعث می شود بیش از حدی بدن تان غذا می خواهد به آن غذا برسانید.غذای زیادی هم کالری زیادی است که برای سوزاندنش باید کلی کار دیگر انجام بدهید.

 

فیبر زیاد ,کالری کم

 

ساندویچ ها خیلی خوشمزه هستند,درست است!اما کالری های یشان زیاد است.اگر نمی توانید از ساندویچ دل بکنید حداقل کاری کنید که کالری اش کمتر شود,مثلا در اولین قدم به جای نان بزرگ ,ساندویچی از نان های تست سبوس دار استفاده کنید.به جای تکه های بزرگ گوشت و پنیر هم از سبزیجات ,قارچ و روغن زیتون بگذارید.می توانید یک ساندویچ خوشمزه با تخم مرغ آب پز,گوجه ,خیار,گردو و نان سبوس دار درست کنید و لذت هم ببرید.

 

منتشر کننده :های سلامت